Dag allemaal Een tijdje geleden gaf ik al aan dat mijn man en ik gek zijn van de naam Teddie. Nu, ik ben Belg, en onze énige bezorgdheid is pestgedrag. Als haar naam zou worden afgekort naar Ted, Tedje, enz... een 'tet' is hier dialect voor borst/tiet. We vinden het zo'n leuke naam en het is voor ons dé naam, maar ik wil ook mijn kind niet in de problemen brengen nog voor ze geboren is. Het is zo'n dilemma. Wat denken jullie? Wat zouden jullie doen? Ik ben eind maart uitgerekend en we komen er maar niet uit.
Ik zou het dan (vanwege de afkorting) niet doen. Zijn er andere namen die jullie leuk vinden maar net niet leuk genoeg? Dan kunnen we misschien meedenken in die richting
Zou het dan helaas niet doen om deze reden. Grote kans dat haar naam afgekort wordt en ik zou het risico dan liever niet lopen... Wel heel jammer
Hier korten wij namen eigenlijk nooit af, dat is met die van mij nooit gebeurd en met die van de kids ook nog niet.
Ik zou het niet doen, mensen korten toch vaak namen af. Hier een naam wat je niet snel afkort omdat je dan echt een andere naam krijgt en dan kun je roepen wat je wil maar zoon komt echt niet. Bij het sporten probeerde ze dat maar was geen succes
Ik ben ook van België en ik zou het persoonlijk niet riskeren. Wij korten in familie en vriendengroep ook wel eens namen af. Wel net iets vaker bij jongens dan meisjes. Iets wat nog lijkt op Teddie is misschien Tillie of Tati (van Tatiana?)