Meisje: Finja Gaia Maire Méja / Meya Neva Nimue Odile Jongen: Ayrton (ar-ton) Ilija Loan / Louan Owin / Owyn Roan Sivan Sören Uni: Eden Edin Eoin Ferris Ilja Neve (niev) Nieve Niven Reese Simcha (sim-ga)
Ik ga geen hele lijst meer noemen, want er is al zo verschrikkelijk veel genoemd, dat de kans dat ik namen ga noemen die al genoemd zijn 100% is, maar voor het geval Bodhi (jongen) nog niet genoemd is, wilde ik die wel erbij schrijven.
Ik hoorde trouwens vanochtend een Miné. Ik ging zoeken en dat is een naam die ook veel voor komt in Japan (net zoals de naam van baby M). Dat vind ik wel grappig, ben er zelf ook geweest.
Zonder alle reacties te lezen want 4 pagina's! Ga ik even kijken of ik nog leuke twee-lettergrepige namen met een M kan vinden in mijn lijstjes. NB ik vind duidelijk meisjesnamen met een M mooi! Meisje: - Meia/Meija (Germaanse naam, betekent 'kracht'. Alternatieve spellingen: Maia/Maya, Mea) - Mare - Marijn (vind ik zelf heeeel leuk voor een meisje maar mijn man vetoot ) - Mirra / Mirja (Hebreeuws, zelfde betekenis/achtergrond als Mirjam/Maria) - Maire (Keltische vorm van Maria) - Maera/Maira (Grieks, mythologisch) - Maisie (Schots, afkorting voor Margaret = parel) - Milla/Milja (Scandinavisch, afkorting van namen eindigend op milla/milia) - Maite (Baskisch, = beminnelijk) - Marwen/Merwyn (Germaans, beroemd + geluk) - Maris (Latijn, letterlijk 'van de zee', van Stella Maris, ster van de zee, een bijnaam voor Maria) Jongens: - Marcus (Latijn, ws. afgeleid van oorlogsgod Mars) - Menas (Grieks, 'maan') - Maris - Midas (Grieks)