Hoi allemaal, ik ben nu bijna 36 weken zwanger van een derde kindje en de naam staat nog steeds niet vast. We hebben een zoon en dochter die Daan en Eva heten en twijfelen nog over: Emma (maar 2 deuren verder woont ook een Emma) Fenna Tess Anna wat vinden jullie het leukst? En zouden jullie je kind een naam geven als er in de buurt een kindje met dezelfde naam woont?
Ik zou echt geen rekening houden met de naam van een buurmeisje. Als je voor een bestaande naam gaat, zul je naamgenoten tegen komen. Als Emma voor jullie de naam is, gewoon doen.
Zou me niet druk maken om een buurmeisje, waarschijnlijk verhuisd iemand wel eens. Als Emma de naam is zou ik dat doen. Mijn keus uit jullie rijtje zou zijn tess Omdat ik de andere korte namen die eindigen op een A en Eva niet lekker vind klinken. Maar vind alle namen uit jullie rijtje leuk!!
Alle 4 de namen en met name de bovenste 3 worden zo ontzettend vaak gegeven tegenwoordig, dat ik echt niet wakker zou liggen of een buurmeisje ook zo heet. 1. Had het buurmeisje niet zo geheten, was er wel elders in de straat/ vlakbij een kindje met die naam geboren. 2. Een buurmeisje is er ook niet “voor altijd”. Er verhuist altijd wel iemand en zelfs al is dat niet zo: vroeger heten ook alle vrouwen Maria/ Anna/ Christina etc., dus had je er misschien wel víjf in één straat. Van deze 4 vind ik alleen Anna wel oké. Maar zie Anne net wat liever.
Ik zelf zou geen naam geven überhaupt die je heel vaak hoort. Omdat ik dat zelf niet leuk vind. Maar ik begrijp ook dat als je een naam mooi vind hem graag wilt geven. Je twijfelt of je dit wel wilt Dan zou ik een soortgelijke naam zoeken. Dus zoals Fenna. Of heel iets anders kiezen. Ik vind zelf Tess het leukste.
Ik vind Emma, Tess en Anna alle 3 leuk. Anna de leukste. Fenna heb ik persoonlijk wat minder mee. Prima naam verder, maar ik vind 'm zelf altijd een beetje kattig klinken. Ik zou me er niet zo druk om maken als een buurmeisje ook Emma heet het is sowieso wel een populaire naam, dus dan is het niet zo gek.
Ik vind Emma het mooist en ik ken persoonlijk geen kindjes die Emma heten, maar ik zou in combinatie met Eva niet voor Emma gaan ivm dezelfde voorletter Tess vind ik dan wel weer heel populair dus ik zou voor Anna gaan (of evt Fenna maar ik vind Anna leuker)
Emma vind ik het beste passen qua soort naam, maar het ‘bekt minder lekker’ dan Tess in combinatie met Daan en Eva. En de beginletter is minder handig in combinatie met Eva. Tess vind ik een behoorlijk andere soort naam, maar het spreekt als combinatie wel fijn uit. Anna vind ik minder leuk dan Emma en wat ‘saai’ (gek genoeg heb ik dat met de andere namen totaal niet), maar het past prima. Fenna vind ik een hele leuke naam, maar niet zo bij Daan en Eva (toch wat klassieker).
Allemaal leuke namen, je kan niet verkeerd kiezen. Ga bij jezelf invoelen wat het beste past, succes met kiezen!
Ik zou niet voor Emma gaan ivm zelfde voorletter als Eva, zou wel voor een naam gaan met een A erin deze hebben Daan en Eva ook.
Ik vind Anna ook de mooiste. Prachtige naam Tess en Fenna vind ik persoonlijk wat harder klinken bij Daan en Eva.
Anne ipv Anna Laure Marit Vind ik er allemaal mooier bij Uit jullie lijstje vind ik Anna er het mooist bij passen. En hoe kids in de straat heten zou ik geen rekening mee houden ze kunnen verhuizen
Bij ons bleek zoon ook een naamgenoot in de straat te hebben, maar dat wisten we toen niet. Dus is nooit een vraag geweest. En anders dan weet je het toch nooit, naamgenoot kan verhuizen , jullie kunnen verhuizen. Bij een unieke naam kan het ook ineens gebeuren. Ik vind juist Tess het leukst. Emma vind ik minder vanwege weer een E. Maar het zijn allemaal namen waarbij ze weleens een naamgenootje kan tegenkomen, maar dat heb je bij de andere 2 ook.