Hoi meiden, Graag jullie hulp.. Wij hebben al jaaaaaaren Sef in ons hoofd voor ons inmiddels 3e kindje. Nu dachten we altijd "gewoon" aan Sef maar vind qua uitspraak Zef leuker en stoerder klinken.. Toch? Wat vinden jullie? (en aub geen alternatieven aandragen als Zev want dat vind ik echt niks.. ) Thanks!!
Deze naam heeft ook even op ons lijstje gestaan en ik twijfelde ook tussen Zef of Sef. Toch vind ik Sef uiteindelijk leuker en makkelijker voor hem later.
Ik heb eerlijke gezegd nog nooit van deze naam gehoord. Maar ik vind SEF mooier staan. Dus ik kies voor SEF.
Ik heb voor Sef gestemd. Vind ik stoerder dan Zef. Zef klinkt me ook meer buitenlands in de oren als Sef.
Ik vind Sef mooier staan en Zef mooier klinken Ik heb gestemd op Sef, maar ik kan eigenlijk niet zo goed kiezen. (Zef vind ik er inderdaad ook een beetje buitenlands uitzien en Sef juist Hollands)
Dat probleem heb ik dus ook! Sef staat mooier maar Zef klinkt lekkerder.. Uiteindelijk spreek je het automatisch meer uit als Zef denk ik dan Sef.. Dat zeg je gewoon makkelijker lijkt me..
Ik vind ze allebei wel leuk, maar vind Zef stoerder staan! Bij Sef denk ik automatisch een beetje aan Sjef/Sjefke...
Ik neem aan dat Sef en Zef beide afgeleid zijn van Jozef, dus dan zou ik het (lekker consequent) op Zef houden Zef vind ik ook mooier en stoerder staan en klinken en namen met een Z zijn sowieso wat unieker en origineler, lijkt mij Ik denk ook dat Sef gemakkelijk verward kan worden met Sjef en dat is ook minder
Sef is ook eigenlijk meer Stef, qua klank, alleen dus zonder die t. Zef is qua klank minder te verwarren. Hehe, lastig hoor
Ik vind Zef geen mooie naam, maar als ik moet kiezen tussen Sef en Zef, dan Zef. Ziet er iets moderner uit..
Ik zou gaan voor Sef (of Seph, maar dat gaan mensen misschien uitspreken als Sepp..). Maar ik spreek de naam ook echt uit met een 's'-klank. Ik vind het een erg leuke naam, we hebben em hier ook wel eens genoemd, maar het lijkt een beetje veel op de naam van 1 van onze katten... Tis toch een oude Hollandse naam??