Ik ben op dit moment niet zwanger, maar ik vind het wel leuk om alvast over namen na te denken. In maart is onze dochter geboren en haar naam stond ook al een poos 'vast'. Ik hoop dat ik een tweede keer ook zwanger mag worden en dan vind ik het fijn dat er dan al een jongens- en meisjesnaam klaar ligt. Welke naam vinden jullie het leukst?
Siërra: doet mij denken aan het land Sierra Leone. Tiara: is zo'n prinsessending voor in je haar. Tyana en Tierra: nee, vind ik niet mooi. Sienna: blijft over en is daarmee voor mj de mooiste naam.
Ik heb een hele positieve associatie bij Siërra dus heb niet eens verder gelezen en die gestemd https://nl.wikipedia.org/wiki/Sierra_Boggess
Wauw, lastig kiezen want ze lijken best wel op elkaar! - Siërra is voor mij de Sierra Nevada en het land Sierra Leone en is me te duidelijk 'berg / gebergte' in het Spaans, ook al schrijf je dat zonder trema op de e. - Siënna (ik zou absoluut niet gaan voor de schrijfwijze Siyènna dat is wel heel moeilijk) vind ik te veel als de Italiaanse stad Siena (regio Toscane) en vind ik niet zo lekker klinken, een beetje zeurderig. - Tiara vind ik echt geen naam, dat is zo'n prinsessenkroontje!! - Tierra is 'aarde' in het Spaans en klinkt meer als bijvoorbeeld een achternaam? - Tiana (ik vind Tyana omslachtig gespeld) is een Disneyprinses (The Princess and the Frog), maar vind ik van deze namen wel het mooist! Ik ga voor: 1. Tiana, 2. Sierra, 3. Sienna, 4. Tierra. Tiara zet ik er maar niet in. Wat vind je van Tara of Tana / Thana? Vind ik een stuk mooier dan alle bovengenoemde namen!
Siëna vind ik het mooiste! Viënna/Viënne vind ik nog mooier! De rest niet zo , Thana zoals hierboven wordt genoemd ook gaaf! Terrra ook mooi!
Sierra, Tierra en Tiara zijn woorden en geen namen imo. Sienna vind ik erg mannelijk, en Tiana doet me denken aan de prinses. Geen van allen dus, maar als ik móest kiezen, dan Tiana.
Sienna maar dan zonder de puntjes erop. De andere namen vind ik echt niet mooi. Tiara? Dat is toch zo'n ding dat je op je hoofd zet. Tara zou ik dan eerder kiezen.
Ik vind Tiara wel een naam, maar dat komt misschien omdat ik een Tiara ken. Vind het in ieder geval de mooiste naam uit je rijtje.