babynamen probleem

Discussie in 'Babynamen' gestart door sydneys, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

hoi allemaal, ik ben nog niet lang zwanger maar heb nu al 2jaar een namenprobleem met men vriend

ivm met jongensnamen komen we overeen maar met meisjesnamen niet

hij vind de naam "sanne" zo geweldig mooi, hij wil niks liever, zijn ogen smelten helemaal weg als hij een klein meisje ziet, dan zegt hij altijd "ooow wat een leuk sanneke"

ik vind die naam niet zo mooi, ik heb de naam zelfs lelijk gevonden,maar men vriend wil niks anders

alle namen die ik opnoem vind hij niks
    dit gaat zo:
    brooklyn : das een stad
    sydney : das een stad
    alyssa : das een turkse naam
    en dat gaat zo maar door, hij mag blij zijn dat ik de naam britney niet heb opgenoemd

op dit moment vind ik de naam "sanne" niet meer lelijk, als je 2jaar lang niks anders hoort dan "sanneke dit sanneke dat" wen je er dus wel aan

dus als het een meisje wordt zal ze dus de naam sanne krijgen, een andere naam kan ik men vriend niet aandoen, hij wil dit zo graag

hebben og mensen dit meegemaakt, en wen je dan ook echt aan de naam die je eigenlijk niet echt in gedachten had?

een week geleden zei hij van " dit hadden we toch afgesproken, ik de meisjesnaam en jij de jongensnaam, dus dylan of sanne"
    toen zei ik terug van " dit hebbe we niet afgesproken, dit heb jij afgesproken en als het een jongen word en ik verander nog van gedachten ivm de jongensnaam dan verander ik die naam" blafblaf haha maar wel op een lachende manier

ik hoop dat als het een meisje wordt dat ik snel helemaal aan die naam wen, ik ben gewoon meer voor amerikaanse namen,...ik vind nederlandstalige namen gewoon minder

2. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Zelf geen ervaring mee, maar ik vind persoonlijk dat je samen helemaal achter het geven van een bepaalde naam moet staan.
    Ik kwam in het begin ook aan met namen die mijn vriend helemaal niets vond. En hij noemde wel eens wat op wat ik echt niets vond.
    Ik heb toen een namenboek gekocht (rockingnames, erg leuk boek! Veel 'hippe' namen maar ook de wat gangbaardere zoals Sanne :p)
    Heb hem afzonderlijk van mij namen laten aanstrepen, en ik heb dit zelf ook gedaan. Toen zijn we tot een aantal namen gekomen die we beiden mooi vonden, en nu hebben we DE naam! :D
    Ik zou hier persoonlijk ook nooit in schikken, en niet zo van; verzin jij maar een jongensnaam en jij een meisjesnaam, want je kind zal zijn hele leven deze naam dragen en jij zult hem/haar elke dag zo noemen. Als je dan zelf al aangeeft de naam zelfs 'lelijk' te hebben gevonden, zou ik het persoonlijk nooit doen :) maar goed, dat is aan jou natuurlijk.

Je kunt toch anders ook bij je man aangeven, dat je er nog eens goed over hebt nagedacht en dat je eigenlijk vind dat of het nu een jongen of meisje wordt, jullie het samen eens moeten zijn over een naam. Tis maar een idee ;)

Nou succes!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik vind ook dat je samen achter een naam moet staan. Zou zelf dus ook nooit kunnen leven met 'dat de ander de naam kiest', zeker niet als dat een naam is die totaal jouw smaak niet is...

Onze tweede heeft ook niet de naam die mijn eerste keus was, en ook niet de naam die mijn man haar gegeven zou hebben als hij alleen had mogen kiezen: we hebben een naam gekozen waar we samen achter stonden.

Onze oudste heeft uiteindelijk wel de naam van mijn eerste keus gekregen, mijn man heeft erg aan die naam moeten wennen, maar dat heeft een week of 16 geduurd en toen was het voor hem ook De Naam. Had hij er niet aan kunnen wennen, dan hadden we ook verder moeten zoeken.

Ik zou dus verder zoeken naar iets wat jullie allebei goed vinden. En dan allebei een stapje in elkaars richting doen. Er zijn best namen die tussen Amerikaans en Nederlands in zitten.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou, ik zou ook écht niet een naam aan mijn kind geven die ik niet leuk vind! Je kunt dus wel zeggen jij bedenkt de meisjes naam en ik de jongens maar dan wel met goedkeuring van de andere.
    Als ik jou verhaal zo lees dan zou ik iig niet voor de naam Sanne gaan.

Btw, nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat gaat gedonder geven. Je moet echt SAMEN een naam mooi vinden, anders wordt het bonje... Jullie werelden liggen te ver uit elkaar.. Maar er ligt ook een boel tussenin.. als de bereidheid er is om te zoeken dan zal je het ook wel vinden...

6. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ik sluit me er bij aan dat je er samen uit moet komen. Ik denk dat er wel een middenweg te vinden moet zijn en jullie een naam vinden die jullie beide mooi vinden.

Alyssa is trouwens geen Turkse naam hoor ;) En al zou het zo zijn..

7. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Vriendinnetje van m'n zoon heet zo :) mooi leuk meisje. Maar daar heb je niks aan.

Ben het eens dat je er samen uit moet komen. Op welke manier?
    Denk dat ik zelf zou zoeken naar naam die jullie beiden leuk vinden. Is Sandy niet iets als buitenlandse variant op Sanne ;)
    Sanne, Sandy, Sandra de mensen die ik ken en zo heten spreekt bijna iedereen aan met San...misschien iets om je vriend op te wijzen;)

8. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Hierbij sluit ik me aan.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

bedankt voor de reacties
    we hebben gelukkig nog 34 weken om erover na te denken, misschien word het wel een jongen, kans is 1/2 :)

als het een meisje wordt ga ik de naam misschien ook mooi vinden.
    jullie zouden men vriend moeten zien als hij het over een "sanneke" heeft, hij snelt dan helemaal weg,hij wil een sanneke met 2 staartjes en 1 tand, hahaha

hopelijk ga ik de naam mooi vinden als we een meisje krijgen, zoniet, dan moeten we een andere naam vinden

het is moeilijk he, namen kiezen

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Echt een naam kiezen waar jullie ALLEBEI achter staan. Bedoel, leuk dat hij Sanne leuk vindt, maar jij vindt Amerikaanse namen leuk, waarom zou jij dan automatisch met Sanne akkoord moeten gaan, dan zou hij dat ook met jouw namen moeten doen...gaat dus niet.

Hier ook beide keren veel getwijfeld en gepraat maar allebei de keren zijn we het uiteindelijk (in week 37, haha) eens geworden en in beide gevallen allebei heel blij met de gekozen namen.

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Dan noem je haar Sanne Alyssa. ;)

Al vind ik ook dat je samen een naam moet kiezen.

12. IrisO

IrisO Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de anderen hier. De naam van je kind geef je samen! Ik vind het vooral erg van je vriend dat hij - volgens wat ik begrijp - niet eens probeert te zoeken naar of wennen aan andere namen..

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    haha wij hadden dit ook. Meisjes namen hadden we al heel snel een naam voor, maar jonges was heel moeilijk.
    ik had eigenlijk al heel lang de naam Dean. Mn man vond dat wel leuk maar het was niet gelijk van WOOOOWWW...
    dus ja toen we wisten dat het een jongen werd kwam er een probleem. we wisten het niet ahaha.... in week 37 of 38 zei mij man ineens: jij mag de naam kiezen! Dus zodoende werd het Dean

Deel Deze Pagina