babynamen + waarom juist die?

Discussie in 'Babynamen' gestart door sandranuijs, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik had vroeger een meisje op school dat Yasemin heette. Vond dat een mooi meisje en die naam is me altijd bijgebleven.
    Het was een turks meisje en onze dochter is half turks, dus wist meteen dat het die naam moest worden. :)
    Als 2e naam wilde ik graag een naam met een mooie betekenis en dat is Irem geworden. Dit betekend tuin in de hemel.
    Yasemin is de bloem Jasmijn, in de tuin van de hemel.. :D Hihi.. Vonden we samen wel een hele mooie combinatie.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vond Sterre altijd al een leuke naam, had vroeger zelfs een cavia die zo heette :D
    En Joke is mijn schoonmoeder die helaas overleden is :(

3. Ik wilde in eerste instantie mijn dochter Jasmijn noemen..
    Maar zat nog flink te twijfelen..
    En toen kwam op televisie Mali Jasmijn..
    Uiteindelijk is Jasmijn helemaal weggevallen en Mali overgebleven :D
    En Liam vond ik sowieso een mooie naam en ik vond het bijzonder dat mn kids dan allebei dezelfde letters in hun naam hadden!

4. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

mijn hummel zn voornaam hoorden wij op de tv ,
    en zn 2e naam is een stukje van mijn moeder en een stukje van de naam van mn schoonmoeder aan elkaar geplakt !

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter heeft 2 namen, de eerste naam vonden we gewoon mooi en de betekenis ook 'leven'. De tweede naam is vernoemd naar mijn moeder, niet alleen omdat zij speciaal voor ons is maar ook omdat ze een hele mooie naam heeft :).

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik vond de naam op internet en we vonden m eigenlijk gewoon gelijk helemaal leuk.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pardon?

Wiens kind is het nu? Niet die van oma lijkt me.
    Vind ik wel vreemd. Het zal mij geen bal uitmaken als mijn moeder de naam van ons kind niet mooi zou vinden (en als ze dat vind, dan zou ze het ook niet zeggen, maar dat terzijde)...
    Dus bij een eventueel volgend kind gewoon kiezen wat je zelf mooi vind hoor.

8. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Geen idee hoe we bij Esmee kwamen!
    Hadden we al heel lang en nooit meer van afgeweken.

Nu hebben we de meisjesnaam omdat ie zó schattig is en de jongensnaam is de naam van het vriendje van m'n kleine nichtje. Altijd al een leuke naam gevonden.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella omdat we Isabel of Isabelle/Isabella een mooie namen vinden.

Isabella is het geworden omdat ik Italiaanse ben en mijn dochter dus ook twee nationaliteiten krijgt.

We vonden het ook een mooie tijdloze naam, komt namelijk bij veel koningshuizen voor en in bijna elke eeuw wel een paar.

Een nette naam.

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Elise vond ik al mooi toen ik mn man nog niet eens kende... Toen we het erover hadden (we hadden toen net 1 jaar verkering en kregen het daar zomaar over) vertelde ik hem dat ik dat mooi vond en hij was gelijk verliefd op die naam! Haar doopnamen (Mieke Louise) zijn de namen van onze moeders, dat paste precies bij de roepnaam!

Mila had al doopnamen voor we haar roepnaam bedacht hadden. We wilden haar vernoemen naar haar 3 tantes (de échte zussen van ons, niet de schoonzussen) en we hadden bedacht dat dat dan Anne Marleen zou worden. Toen hoorde ik ergens op tv de naam Mila en daar waren we gelijk weg van allebei, we hebben toen een "i" tussen Marleen geplakt en zo hadden we van alle zussen 4 letters (anne= van Lianne, Mari= van Mariëlle en leen= van Heleen) dus Anne Marileen roepnaam Mila

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ons zoontjes naam komt van de tvserie The O.C. Dit heb ik helemaal grijs gekeken tijdens mijn verlof. Ik vind het karakter Seth in de serie zo leuk, grappig, lief en werd er altijd vrolijk van! Toen ik het voorstelde aan mijn vriend vond die het ook meteen supernaam!

De naam voor ons 2e zoontje is nog een geheim, maar het duurde wel even voordat we er weer uit waren. Mijn vriend las de naam in een tijdschrift bij een interview, we hebben de schrijfwijze iets veranderd en nu is ie helemaal super!! Nog een paar weekjes en dan vertel ik het jullie, goed? Hihihihi

12. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wij vonden Tes(s) al jaren en hele leuke naam, we waren er dan ook zo uit.
    Nu zijn we er ook al een tijdje uit voor zowel een meisje als een jongen en puur omdat we het beide een leuke naam vinden. Wij doen niet aan vernoemen o.i.d.

13. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Wij willen nu ook een leuke naam gaan verzinnen maar het is nog vrij lastig....

Willen iets bijzonders maar we hebben al beetje op internet gekeken maar daar vonden we niet zoveel leuks

Hebben jullie de namen gevonden in boekjes ofzo?

14. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Had de naam altijd al in mijn gedachten...

15. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Je hebt altijd wel een voorkeur maar dan is de ander het er misschien niet mee eens...das lastig :)

Ik vind voor een meid esmee wel een leuke naam

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Voor een meisje waren we er al lang over uit. Toen bleek dat we een jongen verwachten werd het moeilijk. Op een gegeven moment wilde ik nu wel eens een naam voor de kleine man dus allemaal namen opgeschreven die ik mooi vond en gemaild naar mijn vriend. Daarop kreeg ik als reactie dat hij Julian mooi vond. Ik wilde hem ook graag een tweede naam geven en kreeg op een ochtend als ingeving om hem te vernoemen naar zijn vader (mijn vriend) dus hij heet Julian Alexander :D

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

we vonden Emma altijd al een mooie naam en roos ook. (toen de film titanic uitkwam en de hoofdpersoon rose heette was ik helemaal verkocht) We zaten nog te twijfelen eerst of we amy rose of emma roos zouden doen. maar we bleven steeds vaker hangen bij emma roos. Ben ik heel blij mee. toen kwam de naam Merel er nog bij (door een droom over mijn overleden opa).

zo is Emma's naam ontstaan.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    ????????????????
    Het is toch jou kind???
    Vind het raar dat je niet de naam hebt gekozen die jij zelf mooi vind.

19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    huh? dit vind ik wel een beetje vreemd :)

Deel Deze Pagina