De namen die wij in gedachten hebben, hebben we al heel lang. Gewoon eens op gekomen en altijd onthouden...!
Onze zoon is naar een personage in mijn lievelingsboek (Rad des Tijds) vernoemd. Zijn tweede en derde naam zijn van mijn broer en de broer van mijn man.
Elle omdat mijn man daar helemaal weg van was .. Ik moest er erg aan wennen .. mocht het dit keer weer een meid zijn krijg ik mijn zin haha Louise Megan zijn vernoemingen naar mijn overleden broer en mijn man's moeder
mijn dochter heet Joy. dit wist ik al jaren geleden, dat als ik een meid zou krijgen dat ze die naam zou krijgen als mijn vriend het daar mee eens zou zijn... en dat was hij gelukkig. mijn moeder heet namelijk joyce en buiten dat vind ik de betekenis van joy (vreugde) ontzettend mooi
Onze dochter heet Sasha Nathalie. Sasha zagen we op de aftiteling van NCIS staan. Die agente die nu dood is (ben even vergeten hoe die heet) die heet Sasha Alexander. We waren meteen verliefd op die naam. Nathalie bekte gewoon lekker bij Sasha, plus het allereerste vriendinnetje van mijn man heette zo. Toen zat hij op de kleuterschool. Wel schattig.
Wow wat een uitgesproken mening met ongevraagd advies. Je zou het ook anders kunnen verwoorden. Vragen waarom haar moeder uiteindelijk de naam heeft ¨mogen¨ uit kiezen, misschien?
Wij wilden graag een dubbele naam, maar onze eerste keus was een collega van mijn man. Twee namen die we los van elkaar op ons lijstje hadden staan hebben we samengevoegd. Uniek in Nederland: Zoë Lynn. En wat we nooit gedacht hadden, we gebruiken ook echt deze dubbele naam en iedereen in onze omgeving ook. Het betekent beeldschoon leven......en dat klopt natuurlijk ook. Wat is ze prachtig.
ons zoontje heet Milan Robin Milan had ik een keer op tv gehoord en sinds dien wou ik hem al ondanks dat hij nu best popi is en robin zo heette mijn vader mijn vader is onverwachts overleden 2 dagen na de uitgerekende datum mijn moeder is 8 jaar terug overleden en als het een meisje was geweest had ze damanja mieke geheten mieke zo heette mijn moeder en omdat mijn vader nu ook overleden was wouden we hem ook vernoemen dus zo kwamen wij aan de 2de naam gr 1985beeb2009