De naam Maeve, en hoe zouden jullie dat uitspreken. Ik vind het geschreven en zo mooi uitzien maar de uitspraak lijkt me lastiger.
IK vind het er ook heel mooi uitzien. Ik zou het op z'n engels uitspreken, dus zoals je ook 'Mave' zou zeggen in het engels. Nederlands zou ik dan weer minder vinden, maar daar heb je natuurlijk wel altijd kans op, dat sommige mensen dan 'Maave' gaan zeggen ofzo.
Ik vind het een erg mooie naam waar ik ook aan heb gedacht toen ik zwanger was van Kyra. Ik zou het net zoals Cossy uitspreken, of zoiets als Meeve. En tsja, over hoe mensen het uitspreken zou ik me minder druk maken want tegenwoordig heb ik het idee dat mensen zelfs Els verkeerd uitspreken (om maar een oerhollandse simpele naam te noemen). In principe is een ae klank een ee, net zoals de e en i samen ei maken, dus het is niet dat je uitspraak afwijkt van de spelling.
Meev inderdaad... ik vind het een naam die er mooi uitziet, maar als je hem hardop zegt, vind ik het wat minder. Zo vind ik Niamh ook erg mooi, maar de uitspraak vind ik wat minder... Niev... ook mooi, maar niet zo mooi als de schrijfwijze
Ik vond Maeve ook altijd zo mooi. Het is idd. Iers. In principe tegen mijn principes een buitenlandse naam,maar deze heb ik altijd prachtig gevonden. Ik zou hem uitspreken als Meev. En de naam hoor je niet veel, dus een echte originele naam.