Gelieve de "Regels, algemene voorwaarden en privacyverklaring" aan te passen aan de door de moderatoren momenteel gehanteerde regels, want die staan nergens zwart op wit - topics worden verwijderd ivm 'reclame' (volledig willekeur want hetzelfde mag wel gepost worden over H&M en kleertjes.com - lijkt dus op een persoonlijke vete van betrokken moderator!) Maar het hele begrip reclame vind ik in de voorwaarden nergens terug!!!!!
Okee RECLAME niet maar er staat dus wel plaatsen van berichten met als doel het promoten van geheel of gedeeltelijk commerciële activiteiten, websites en/of homepages is niet toegestaan. Gelieve dan dus de moderatoren achter de broek te zitten dat ze een beetje consequent zijn, en doek de forumonderdelen over te koop aangeboden, te koop gevraagd, gratis en aanbiedingen, en de babywebsites dan meteen geheel op!
In een eerder topic is al aangegeven dat het forum te groot is om alles door te lezen. Als je vind dat er iets niet oke is, kunnen wij als forummers dat toch aangeven? Daarbij hebben de moderatoren ook nog een prive leven en is het op vrijwillige basis. Vind het een beetje flauw van je dat je het meteen gooit op persoonlijke vete!
Tuurlijk hebben ze niet de tijd om alles door te lezen, maar wie heeft nou zulke regels en maakt dan forumonderdelen aan waar je niks anders dan reclame op kwijt kunt?! Forumonderdelen over te koop aangeboden, te koop gevraagd, gratis en aanbiedingen, baby homepages! ALLE onderwerpen daar gaan tegen de regels in! En het valt dus gewoon op dat ze wel de moeite nemen om minstens 3 topics over ienieminie te lezen en weg te gooien, en de rest van gratis en aanbiedingen gewoon laten staan. Hier klopt gewoon geen hout van.
in dezelfde rij staat rainbow babies en kleertjes.com om maar een voorbeeld te noemen, en daar word niets mee gedaan
Ik weet het niet zeker hoor maar ik denk dat het zo zit: baby site's zijn niet commercieel dus daarom mag dat wel. H&M etc zijn gewoon grote bekende winkels en is dus ook geen promotie waar de plaatser zelf iets mee opschiet. Ik dnek dus dat het gewoon zo is dat je geen reclame mag maken voor bijv je eigen site als je daar geld aan verdiend. Als ik het fout heb: SORRY ik typ alleen maar wat ik denk. Liefs mij
Hoi Als iemand zijn/haar eigen shop komt promoten of iemand komt de shop van een vriendin promoten dan valt dat onder commerciële doeleinden. Als iemand een goeie tip heeft omdat er ergens korting is en diegene heeft verder niks met die shop te maken, en verdient of krijgt daar verder niks voor, dan valt het niet onder de commerciële doeleinden. Ook een verwijzing naar een webwinkel of website die betrekking heeft op een vraag van iemand valt daar niet onder. We weten dat de grens, tussen wat wel en niet kan, soms moeilijk te bepalen is maar in dit geval heeft de betrokken moderator juist gehandeld door de door jou geplaatste berichten te verwijderen. Lotte
Nee, dus niet! Het originele topic was van iemand die de site van haar vriendin promootte. Dat valt onder wat jij noemt, okee - maar dan nog vind ik dat dat gewoon duidelijk als zodanig in de voorwaarden moet staan, en dus niet zoals het daar nu staat want dat is dus gewoon niet de werkelijke regel zoals die gehanteerd wordt. Vervolgens werd er na verwijdering van dat eerste topic door iemand anders een topic geopend met de vraag waar dat topic gebleven was. Dit valt dus niet onder jouw omschrijving; toch is dat topic verwijderd. Ik heb ook een topic geopend met daarin gekwote de regels van de betreffende site - niet mijn site, niet mijn vriendin d'r site, ik sta daar net zo los van als van Kruidvat en H&M. Dat viel dus ook niet onder jouw omschrijving; toch is dat topic ook verwijderd. Momenteel heeft er weer iemand een topic geopend met dezelfde vraag waar dat topic nou gebleven is. Ook zij heeft het niet over haar site of over de site van haar vriendin. Toch heb ik het volste 'vertrouwen' dat dat topic de avond ook niet gaat halen...
op welke onderdelen kun je niks anders kwijt dan reclame? Als je de regels bij te koop aangeboden en te koop gevraagd leest zie je dat ook daar geen reclame gemaakt mag worden. gratis en aanbieden zijn inderdaad grote ketens, daar krijgt de melder niks voor. (veraenroy duidelijk wel aangezien ze dat zeld neer heeft gezet) en babysites? mensen zetten daar hun eigen site neer. Ik snap je redenatie niet helemaal. Jij doelt denk ik op de andere geopende topics, het is niet de bedoeling om over gesloten topics door te discuseren, dus die zijn gesloten cq verwijderd.
Ik heb het nergens over andere topics die verwijderd zijn, alleen over de drie verwijderde die over ienieminie gingen. Op te koop gevraagd/aangeboden biedt men dingen aan met het doel er zelf wat geld voor te krijgen. Dat IS dus gewoon niets anders dan simpelweg reclame. Als jij het anders wilt noemen, dan spreek je domweg geen Nederlands. Volgens de regels is het promoten van websites en homepages in alle gevallen niet toegestaan. Daaronder vallen dus websites en homepages, ja, en dus ook babysites. Ik heb Vera overigens nergens zien noemen dat ze er zelf geld aan overhield. Ze gaf gewoon een tip over een site, en toevallig had ze de siteeigenaar wel eens ontmoet. Ik ken ook mensen bij de Wibra, ik zal maar geen aanbiedingen noemen dan he.
over die heb ik het ook keiko. Om iets zelf aan te bieden wat je wil verkopen heeft niets met commerciele doeleinden te maken. Je er zelf een zakcentje aan verdienen, maar dat is wat anders toch? Zo ook de babysites die worden niet voor comerciele doeleinde geshowd. Nou goed, ik heb een leuke avond op het programma staan. Heb geprobeerd een beetje uitleg te geven, ik snap de vijandigheid niet helemaal.
keiko@ wat wil je nu eigenlijk bereiken hiremee? volgens mij zit niemand hier echt op te wachten. zou zeggen: zoek lekker een andere hobby om je uit te leven meid!
Hier wil ik even op reageren: Ik heb de link geplaatst omdat het een vage kennis (via hyves) is. Ik heb haar ontmoet op een markt, en een zwarte markt. Wel heb ik gezegd dat we gemeenschappelijke vrienden hebben, maar zelf op die 2 ontmoetingen na geen contact hebben. Ik heb die link geplaatst omdat het een goeie aanbieding was waarvan ik zoveel mogelijk mensen van wilde laten profiteren. En ook om haar meer naamsbekendheid te geven maar dat ter zijde. Pas NA dat ik de link hier geplaatst had en haar hiervan op de hoogte gesteld heb ik van haar een berichtje terug gekregen dat ik een tegoed bon kreeg van 5 euro. Dit wist ik van te voren niet! Dus dat ik er baat bij heb om die link te plaatsen ben ik het niet mee eens. Want dat wist ik van tevoren niet eens. Groetjes, Vera
Persoonlijk vind ik de toon die hier gezet wordt niet echt prettig te noemen. Keiko, het is duidelijk dat je het er niet mee eens bent en misschien dat we er nog eens nader na gaan kijken. Verder staat er ook in de regels dat er niet gediscussieerd wordt over de beslissingen die moderators/beheer nemen. Vandaar dat ik deze ook op slot zet. Verder contact kan wat mij betreft via pb plaatsvinden (dan misschien rechtstreeks met Lotte).