Wij willen de baby graag weer gaan vernoemen, ook ons zoontje is vernoemd. Voor een jongetje zijn we er al uit maar voor een meisje nog niet helemaal dus hoop dat jullie mee willen denken: De oma's heten Maja en Bep Albertha Johanna we willen beide namen graag gebruiken of hier 1 naam van maken hoop dat jullie hier iets van kunnen maken?
Ik zou zelf gewoon iets doen van *voornaam* Maja Hannah. Klinkt niet ouderwets en 't is duidelijk waar de vernoeming vandaan komt. Mijn moeder heeft ook Johanna als doopnaam en wij maken daar bij ons meisje Hannah van. Mijn schoonmoeder heet Erke en dat wordt Erika. Ik vind Erika eerlijk gezegd echt geen mooie naam, maar de vernoeming is zo wel duidelijk. En je gebruikt die namen verder toch nooit!
Athina dank je wel Linda dat vinden wij ook wel het moet wel een beetje duidelijk zijn waar het vandaan komt, wat wij nu hadden was voor Maja=Mara en voor Albertha Johanna=Joanna/Anna maar Maja zelf zou ook wel kunnen op zich.
Ik vind Maja op zich best een leuke naam, niet als roepnaam, maar als tweede of derde naam vind ik het best kunnen. Zou er geen Mara van maken, dan vind ik het niet meer echt vernoemen... Van Johanna inderdaad Joanna of Hanna(h) of gewoon Johanna, ook dat vind ik als tweede/derde naam best kunnen. ... Maja Johanna vind ik heel goed kunnen. ... Maja Joanna ook. ... Maja Hanna(h) vind ik wat minder mooi, omdat zowel Maja als Hanna(h) twee lettergrepen hebben en het spreekt ook niet zo lekker uit (al doe je dat natuurlijk zelden, maar toch), klinkt al snel als één naam (als je het nog een beetje netjes uitspreekt 'Majahanna' en anders 'Majhanna').
Maja, verklaring: Lat. Maia, Gri. Maia. Oorspr. een van die woorden uit de kindertaal (die overal kunnen ontstaan) met de betekenis 'moeder', vandaar 'moeder aarde' (ook wel verklaard uit magia 'de grote (godin)'). Naam van de dochter van Atlas, de mooiste van de Pleiaden, moeder van Hermes (Mercurius). Tegenwoordig is het vaak een verkorting van Maria, vooral in Scand. Ook in Hong. is Maja een vleivorm van Maria. Bep, verklaring: Verkorting van Berta of Elisabeth. In Limb. ook van Barbara. Bep ook eenmaal als m. naam aangetroffen (vgl. Beppe). Suggesties: - [roepnaam] Maia Elisabeth - [roepnaam] Maia Barbara - [roepnaam] Maia Berta - [roepnaam] Maria Elisabeth - [roepnaam] Maria Barbara - [roepnaam] Maria Berta
Pffff, best moeilijk. Mara vind ik erg mooi. Geldt ook voor Anna en Hanna. Maar de combinatie Mara Hanna weer wat minder ivm de twee a-klanken aan het eind. Bij Maja moet ik ook denken aan Marit en Maaike. Dan kom ik dus op: Maaike (H)anna en Marit (H)anna Veel succes en leuk dat jullie gaan vernoemen!!
Ik zou gaan voor Maja Johanna. Als je toch de namen wilt gaan vervormen, dan vind ik de genoemde optie Anna-Maj erg leuk.