Ok dames, Hier is mijn probleem. Mijn man is venezolaan en ik ben nederlandse, en nu zijn wij op zoek naar een leuke naam voor onze kleine. We weten niet of het een jongen of een meisje wordt. Het moet een naam zijn die je zowel in het nederlands als in het spaans niet anders uitspreekt. Dus geen namen met een J als begin letter. Het mag ook geen naam zijn die makkelijk te afkorten is zoals carolina (ka of carol, dat willen we dus ook niet). En zoals sommige van jullie weten krijgt ons kind ook beide achternamen, dus mag de voornaam ook niet te lang zijn! Ja, ik weet het, lekker moeilijk is het wel! Alvast bedankt
Beide achternamen? Mij is verteld dat dat helemaal niet kan. Want dat wilden wij ook doen. Daarom zijn we ook nog getrouwd voordat de eerste kwam, maar toen zeiden ze bij ons op het gemeentehuis dat je je kind geen twee achternamen kan geven. Hebben jullie het al wel goed nagevraagd? x Linda
Moeilijk! Wij hadden hetzelfde probleem. Uiteindelijk waren we er in vijf minuten uit. Onze methode: we hebben allebei alle namen die we mooi vonden opgenoemd. Daarna zijn we gaan skippen of veranderen. Uiteindelijk is het dus Hind Aaliyah geworden. 8)
Hoi Linnepin, Dat ligt eraan welke nationaliteit je je kleine gaat geven. Als het de venezolaanse nationaliteit krijgt, krijgt de kleine automatisch beide achternamen, daar in venezuela dat verplicht is. Maar bij de nederlandse nationaliteit wordt het dus alleen de achternaam van mijn man. Je moet ook naar de venezolaanse ambassade om de geboorte aantegeven en je huwelijk. We willen inderdaad geen naam met een J omdat het in het nederlands en spaans verschrikkelijk klinkt voor ons. Wij wilden namelijk allebei de naam julian (op zijn engels uitspreken graag) Maar dat lukt dus niet vanwege de J. MOeilijk is het zeker, ik hou nogal van nederlandse namen (gijs, thijs) maar niet uittespreken voor de schoonfamilie! Dus dat houdt ook al op. Het beste is een leuke italiaanse naam ( JA, BOSI333 zit aardig in de buurt met leuke namen) of een internationale! IIG bedankt dames!