Duowagen of toch niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Smiley23, 27 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Hoi allemaal!

Ervaringen gevraagd:o:

Voor ons 2e dochter had ik een nieuwe joolz kinderwagen gekocht, rib uit mn lijf maargoed ik moest hem hebben haha.. maarrr nu zwanger van nr 3 en er zal 2j en 1 maand tussen de 2 jongste zitten...ga ik dus de joolz weer verkopen en voor een duo wagen kijken of de peuter op meerijdplankje of losse buggy... tell me jullie ervaringen. ;)

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe jouw kleine is. Hier wel een duowagen en ook wel echt nodig want N. schiet alle kanten uit. Is het ideaal? Nee vind ik niet, heb een hekel aan de duowagen! Maargoed, een andere optie is er nu niet. Heb liever gewoon een enkele wagen.

Smiley23 vindt dit leuk.
  3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    En gefeliciteerd natuurlijk!!

Smiley23 vindt dit leuk.
  4. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Ja dat is twijfel hoe is je 2 jarige luisterde die goed straks. Ik ben zelf wel dan van duo. Ik heb een bugaboo donkey met mijn gastouder kindjes en eigen dochter. En vanaf 2,5 gaan ze op een zitje achter de kinderwagen. Maar hoeveel ga je in je eentje weg anders misschien baby in draagdoek? En samen kun je allebei een wagen duwen? En dan als ze iets groter is peuter op plankje/zitje en baby in wagen.

Smiley23 vindt dit leuk.
  5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou mee rijd plankje doen.
    Oudste op plankje of anders loopfiets. Bij veel weg lopen desnoods tuigje.

Of de jongste in de draagzak en de oudste in de wagen.

Smiley23 vindt dit leuk.
  6. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Wij hebben bij nr 3 een duowagen gekocht. Zat 2 jaar tussen de middelste en jongste. Nooit spijt van gehad! Zo fijn als ze geen zin meer in lopen had of weigerde te luisteren om haar even vast te kunnen zetten. Zit nu 2.3 jaar tussen 3 en 4 maar ben weer van plan hem veel te gaan gebruiken. (Maar denk dat deze baby niet meer komt. Zit nu op 40.2, nog geen enkel signaal:cry:)

Lies1611, Smiley23 en Catou vinden dit leuk.
  7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Babies kunnen prima in een draagdoek, dat werkte hier uitstekend in combinatie met een oudere broer die nog in de kinderwagen moest.

(En nog beter toen oudere broer liever wilde lopen maar niet echt luisterde, je bent dan veel wendbaarder).

Smiley23 vindt dit leuk.
  8. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier zit er 2j en 2m tussen nr 2 en 3, en we hebben een meerijdplankje. Dat werkt vaak prima. Heb ook zitten twijfelen maar ben nu wel blij dat ik geen duo wagen heb.

Ik zou beginnen met meerijd plankje. Als dat niet fbevalf kan je altijd een duo wagen kopen toch. Beetje zonde om een dure aankoop te doen als het niet nodig blijkt te zijn.

Smiley23 vindt dit leuk.
  9. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik heb mijn joolz verkocht en duo wagen aangeschaft en heb echt spijt! Zit 2 jaar 1mnd verschil tussen de kinderen maar hij liep al voor zijn eerste verjaardag. Mijn oudste kan ook lange stukken lopen en luistert goed tot mijn verbazing. Dat was aanvankelijk de reden dat ik hem aangeschaft heb. Omdat ie als dreumes alle kanten op ging. Conclusie hij zit dus nooit meer in de wagen. Heb er niks aan.
    Mijn advies zou zijn kijk even hoe jou kind zich gedraagt dan der tijd en aanschaffen kan altijd nog. Een meerijd plankje is een goeie goedkopere optie dan een nieuwe wagen.

Smiley23 vindt dit leuk.
  10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.413
    113
    Hier een duo-wagen (bugaboo donkey) gekocht toen mijn jongste werd geboren vanwege de opvang van een baby 5 dagen per week. Ik had dus vaak wel 2 baby’s in de wagen liggen, mijn peuter (2jr) stond dan op het meerijdplankje. Na een aantal maanden was opvang voor dat babytje niet meer nodig, toen vooral de wagen in mono-stand gebruikt met meerijdplankje voor de oudste - als zij heel moe was ofzo, dan ging ze er wel ook in. Ik vond het een heerlijke wagen, vooral ook het feit dat je van duo naar mono kan en bij mono dan een mandje er naast hebt (echt óntzettend veel gebruikt). Maar als we dat babytje niet hadden hoeven opvangen, was een gewone wagen met meerijdplankje ook prima geweest.

Smiley23 vindt dit leuk.
  11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ligt er denk ik ook aan hoevaak je lopend gaat, ik ga elke dag lopend van en naar school, 4 jaar geleden 4x per dag! Zat toen 2 jaar tussen, lopend boodschappen doen, lopend naar winkelcentra ed dat had echt niet gelukt met alleen een meerijdplankje nu zit er dalijk weer 2 jaar tussen en kijk ik het even aan, maar dochter loopt pas 3 maanden dus denk dat het weer een duowagen word.

Smiley23 vindt dit leuk.
  12. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Hier 20 mnd tussen 2 en 3 en had een duowagen maar die heb ik na 4 maanden verkocht..
    achteraf een miskoop voor mij , vond het onhandig en had baby vaak in draagzak / die van bijna 2 kon achteraf best op een zit plankje achter de wagen ..

Smiley23 vindt dit leuk.
  13. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Tussen mijn eerste 2 kinderen zat 2 jaar. Toen had ik een meerijdplankje. Dat werkte toen geel goed hoewel ik een beweeglijk kind had.

Toen de 3e kwam zat er tussen de 2e en de 3e maar 16 maanden. De 2e kon ook nog niet lopen. Ik had eerst een draagzak voor de baby geprobeerd maar dat vond ik niks vooral om dat ik ook nog al eens achter de oudste die toen 3 was moest aanrennen. Ik heb toen de joolz geo duo gekocht. Dan zitten ze boven elkaar. Dat vond ik ideaal. Ik las dat jij ook een joolz hebt nu.. welke heb je, want als je de geo hebt kun je misschien een uitbreidings set erbij kopen?

Smiley23 vindt dit leuk.
  14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter was net geen 2.
    Ik heb een meerijplankje maar daar gaat de zelden op staan.
    Ze gaat op de loopfiets of loopt.
    Ik zou geen duowagen aanschaffen.

mijn oudste was 1,5 toen der broertje geboren werd en ook die ging op het meerijplankje.

Snananas en Smiley23 vinden dit leuk.
  15. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik heb gewoon een 2e-hands duowagen aangeschaft, en heb er nooit spijt van gehad. Echt ideaal, jongste van 2 moest er toch nog vaak in. Kon de loopfiets en boodschappen er makkelijk in kwijt en hij was lekker wendbaar, zelfs de kruidvat geen probleem. Ik heb wel een achter elkaar(of tegenover elkaar) zittende formatie. (Abc is t merk dacht ik).

Smiley23 vindt dit leuk.
  16. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    nou precies dit dus. Ik heb de de Bugaboo donkey tweedehands aangeschaft. En ook echt geen dag spijt gehad. Zo fijn dat ik L ook vast kan zetten wanneer dit nodig is. Ik ben dus pro duo wagen

Smiley23 vindt dit leuk.
  17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben toch voor een duowagen gekozen. De jongste twee schelen 13mnd. Ik had enorme last van een zwangerschapsischias dus wilde niet vast zitten aan baby in draagzak. Tot nu toe vind ik het prima, zie niet in waarom een duowagen minder chill is dan een gewone wagen (zal vast ook per merk verschillen).
    Overigens hebben we gewoon een oude, tweedehands wagen via mp :thumup:

Smiley23 vindt dit leuk.
  18. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Ik heb de day 3 helaas.. terwijl ik serieus heb staan twijfelen toen ik hem kocht.. of geo of day.. zo stom haha.

19. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Iedereen super bedankt voor jullie ervaringen en meningen! Ik ga er is goed over nadenken :thumup::rolleyes:

Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    2 jaar en 1 maand is best 'groot' al. Zoveel schelen nummer 1 en 2 hier ook. Meerijdplankje gebruikt en loopfiets. De 2e en 3e schelen net iets meer dan een jaar. Toen wel een duowagen en veel plezier van gehad. Jongste is net 2 jaar en 1 maand en fietst al een paar maanden mee naar school op de loopfiets. Met de geboorte van baby zal hij 2 jaar en 4 maanden zijn. Een meerijdplankje is wel erg makkelijk bij haast of niet fitte kindjes. Ik doe alles lopend, ook (week)boodschappen, halen opbrengen van school en daarnaast af en toe de bakfiets (zou ik je eerder aanraden dan een duowagen). De duowagen hebben we weggedaan en we gebruiken na de geboorte dus een wandelwagen met meerijdplankje voor jongste. Hij zal zo veel mogelijk zelf lopen en fietsen. Dit kun je ook al aanwennen :)

Deel Deze Pagina