Ik vond het heel handig, ondanks dat hij er niet super lang in kon liggen. Ideaal om bijv. tussen jullie op de bank in te leggen. Je wilt toch ook niet 's avonds de hele avond met een baby op schoot zitten? Wij legden hem op een gegeven moment gewoon in het babynestje met een dekentje als hij tussendoor even een klein slaapje deed. Ideaal. Konden we toch een oogje in het zeil houden
Sorry hoor, als je erbij blijft kan het volgens mij geen kwaad. Mag een baby nog wel een lakentje over zich hebben dan? Jezus, dat kan ie ook over zijn gezicht trekken. En wat dachten we van een tut. Kan ie ook in stikken. Wat een overdreven gedoe. Gebruik gewoon je gezonde verstand.
Ik vind ze er ontzettend leuk uitzien maar ik twijfelde een beetje over de veiligheid, al ben ik er niet pertinent op tegen. Ik heb nu een soort wikkeldoek van een bepaald merk (weet niet of ik het mag noemen?) ‘Noddles’. Deze worden handgemaakt en zijn vrij stevig en daar kun je je kindje ook echt lekker geborgen mee inpakken. Maar ook daarvoor geldt denk ik dat je wel een oogje in het zeil moet houden, als je baby eenmaal gaat rollen kan hij/zij zich daar ook vast wel zo in draaien dat het gevaarlijk wordt. Blijft toch een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Ik had er eentje gekocht voor mijn dochter. Ze heeft er even in gelegen maar kon over de rand kijken, dat gaf echt veel te veel prikkels. Dus beneden slaapt ze in de kinderwagenbak.
Wij hebben bij beide kids een voedingskussen gebruikt. Je hebt zelfs speciale hoezen om over de kussen heen te doen. Dat hebben wij nooit gedaan. Vind ik ook best prijzig Ze bleven er de eerste weken gewoon op liggen. Naarmate ze groter werden legde ik de kussen om hen heen. Dan konden ze niet het bed uitrollen.
Als je naar de cijfers kijkt is het echt zwaar overtrokken. 12 in de USA zouden eventueel misschien in verband gebracht kunnen worden met een babynestje. over hoeveel tijd? In een land met 1600 SID per jaar (5,8 per 1000 in het eerste levensjaar) Wat dan wel weer frappant is, is dat mijn zoontje met 8 weken in het ziekenhuis terecht kwam en weetje hoe hij in zijn bedje lag? Op een verschoonkussen met een schapenvacht. Onder zijn eigen dekbedje. En het enige wat artsen zeiden was dat ze het alleen maar fijn vonden dat hij in zijn lekker geborgen holletje lag. Ondanks dat ik toch heel wat veiligheidsadviezen overtrad volgens de richtlijnen. En uiteraard hebben we van tevoren toestemming gevraagd. Je gunt het zelfs je ergste vijand niet als een kind overlijd maar de Nederlandse richtlijnen slaan echt zwaar door. Nogmaals in Scandinavië gebruiken ze allemaal een bedbumper en een dekbedje. En die hebben wereldwijd de laagste SID cijfers. De info waar naar verwezen wordt komt voornamelijk uit de USA. Het land met vrij fikse SID cijfers voor 'ontwikkelde' landen. Kindersterfte los je echt niet op door geborgenheid weg te nemen. En nu weer on topic. Ik zou vooral voor jezelf bepalen wat je wil en waar je je als moeder prettig bij voelt. Als je het risico te groot vind doe je het niet als je het idee hebt dat het een meerwaarde voor je baby is doe je het wel.
Nou.. ik heb er 1 gekocht,t lijkt me gewoon fijn straks op de tuinset of net wat knusser in de box. Ik ben echt niet bang dat hij er dood in zal gaan, je bent er toch bij?? Ik zou m niet snel er uren alleen in laten maar hee.. wanneer is een baby van max 4/5 maanden alleen dan?? Mijn zoontje lag indd ook in t Voedingskussen, vond ik enger, die is veel dikker en groter. Dus ben er erg blij mee!
Wiegendood is dood door onbekende oorzaak, als kinderen stikken doordat ze niet meer kunnen ademen is de oorzaak wel bekend, dus volgens mij verwar je twee zaken... Daarbij... geborgenheid geef je door je kindje bij je te houden, huid op huid of in een draagdoek/zak, niet in een babynest
Nee ik verwar het niet want als ik in online artikelen lees geeft men aan dat de kans op sid schijnbaar toe zou nemen wanneer je een babynetjes, bedbumper of dekbedje zou gebruiken. In een grote box geeft een nestje wel degelijk geborgenheid. Maar goed wordt een eeuwige discussie zo. Die nestjes van de grote merken worden uitvoerig getest en mogen echt niet zomaar verwocht worden.
Bedankt voor alle tips dames. Heb vandaag een verkoopster aan de tand gevoeld erover, en die gaf aan dat een baby er eventueel 'wel doorheen kon ademen wanneer nodig, omdat het neusje nog plat is'. Nou toen ben ik maar heel snel weggelopen..... Ik ga er nog even verder over nadenken & misschien dat ik er een haal na haar geboorte als ik merk dat ik het toch wel handig zou vinden. Zoals @Nina Sanders zegt, lijkt me wel handiger voor op de bank in de avond evt., maar zal ZEKER in mijn achterhoofd houden haar niet alleen erin te laten!
Misschien nog een tip: Op de bank ligt bij ons een aankleedkussen. Daar ligt baby ook heerlijk op en die heb je als het goed is toch al in huis
Ja, maar straks met 2 kindjes kan ik moeilijk de hele dag op de bank liggen met dit ukje, zoals k bij zoonlief deed, draagdoeken gebruik ik dolgraag maar ook geen 20 uur per dag. Een babynestje kan dan toch helpen? Beetje makkelijk gezegd zo.... M'n peuter wil ook nog af en toe mama straks, als de kleine dan lekker zou slapen in een babynestje in de box ben in heel blij!
Nou makkelijk gezegd... Ik ben ook zwanger van de tweede maar no way dat zo'n ding in mijn huis komt hoor. Draagdoek kan makkelijk zo veel als je wil. Dus dat ga ik zeker gebruiken.
Prima als dat werkt voor jou. Ik hou t lichamelijk niet uren vol met de draagdoek ( nee, ook niet na een consult en ja, ik knoop echt goed) en hoop van harte dat hij lekker tukt in z'n babynestje. Gelukkig is t toegestaan dat ieder t op zijn manier doet
Bij de eerste niet gehad en nu halen we er wel 1 vooral voor de avonden. Wij blijven er gewoon bij wil savond ook even me armen vrij hebben.