Wat moet ik extra kopen bij de kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door isje, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isje

isje Lid

22 feb 2009
    45
    0
    0
    Hi allemaal,

Ik heb even een vraagje. We hebben de mutsy kinderwagen gekocht en nu zit daar wel een dekbedje in, maar heb je daar verder nog iets bij nodig. Zijn er speciale lakens voor in de kinderwagen? En heeft iemand nog tips voor een goede betaalbare babyfoon?

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Een parasolletje is wel heel handig voor op de wagen. En misschien klein lakentje (maatje wieg) voor als het warmer is.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    #3 Vera, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt: 15 jun 2010
    je kan gewoon beddegoed voor de wieg gebruiken.
    Een goede babyfoon is de Alecto DX 88

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik heb bij onze mutsy besteld:
    regenhoes voor wandelwagenbak
    regenhoes voor wandelwagen
    adapter voor mutsy maxicosi (wij krijgen gratis een maxicosi erbij)
    moltonhoes
    jerseyhoes voor het matrasje

5. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Regenhoes en voor de zomer misschien een muskietennet

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    In een kinderwagen gebruik je gewoon hetzelfde beddengoed als je voor in een wiegje gebruikt.
    Dekbedje is voor het wandelen met koude dagen wel handig, maar wordt verder afgeraden om je kind onder te laten slapen.

Verder zijn adapters voor de maxi cosi heel erg handig (heb ze veel gebruikt), een voetenzak voor in de winter en een parasol. Dacht zelf eerst dat een parasol onzin was, maar bleek die echt wel veel nodig te hebben, vooral in het voorjaar (maar ligt er misschien weer aan wanneer je kleine komt).

Regenhoezen heb ik er ook bij gekregen, maar volgens mij 1 keer gebruikt (maar goed, ik heb de luxe overdag altijd een auto bij huis te hebben, heb je dat niet dan is zo'n hoes denk ik wel makkelijk).

7. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    O ja, je vroeg ook naar een babyfoon.

Ik heb ook de alecto 88, inderdaad ideaal. Altijd goed duidelijk en geen storingen. Verder zitten er leuke extra's op, die erg handig zijn, zoals muziekjes die je vanaf de handset aan kunt zetten (dus niet telkens naar boven lopen om muziekje opnieuw aan te zetten) en een thermometer (bij ons wil het wel heel warm en heel koud worden op de slaapkamer, ik kan door de temperatuurweergave snel inschatten wat mijn zoontje aan moet in bed).

Je hebt ook babyfoons voor langere afstanden (tot 3 km geloof ik), dit zijn geen dect-babyfoons.
    Handig voor als je een hond uit moet laten, maar deze storen ontzettend. Ik zou echt voor een dect-babyfoon gaan.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze er een dekbedje bij doen. Was bij ons ook zo, ligt nog nieuw op zolder. :)

Ik zou dus een dekentje kopen, lakentjes, en onderlakentjes. regenhoes is erg handig en een parasol. Verder zou ik het niet weten. Volgens mij hebben wij verder niks bijgekocht.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ben je met een parasol niet constant aan het buigen, elke keer dat je een bocht omgaat? Om die reden hebben wij hem er niet bijgenomen.

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heb ik uiteindelijk bij de mutsy de regenhoezen, parasol, reistas gekocht. En vandaag heb ik toch maar een 'gewoon' wiegdekentje gehaald, ik vind dat dekbedje wat er bij zit een beetje eng. Laken en hoeslaken ook op wiegformaat er bij gehaald.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Bij de easywalker zat al het benodigde er bij. Parasaol daar gelaten want die kun je extra aanschaffen. Nog niet gedaan en volgens mij ook niet echt nodig. Lijkt me een onding en we lossen het nu op (wandelbak) met een hydrofiele luier vast zetten aan de kap en zijkanten van de bak die kun je dan meerdere kanten op buigen. Werkt bij ons voldoende voor die paar dagen in het jaar dat het ECHT nodig is.

Succes

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier t dekbedje in de winter wel veel gebruikt. In de kinderwagen voor buiten mag dit namelijk wel. Niet voor onder te slapen binnen of als je het tijdelijk als wieg gebruikt.
    Ik vond het ideaal.

Ik heb voor m het matrasje een aankleedkussenhoes gekocht, dat paste perfect en heb ik dus nog lang kunnen gebruiken.
    Voor de wagenbak heb ik geen regenhoes gebruikt, als t regende ging ik niet naar buiten of zette ik snel de mc op t onderstel met regenhoes.
    Dus wel adapters voor op het onderstel als je ze niet hebt.

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, mijn kindje wordt over 2,5 week verwacht, en kan me voorstellen dat hij overdag wel eens in de bak zal slapen (al dan niet buiten). vandaar dat wiegdekentje ipv dekbedje.

en de adapters heb ik (uiteraard) ook.

14. isje

isje Lid

22 feb 2009
    45
    0
    0
    Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal maar eens opzoek naar wat wieg lakentjes (ik heb alleen voor het ledikant en dat ik zo groot). En ik zal ook eens kijken of een waskussenhoes om het matrasje past. Ik heb er helemaal zin in en kan niet stoppen met shoppen! Maar ja ik heb daarentegen nog nooit zo weinig geld uitgegeven aan schoenen nu ik niet meer op hakken loop:).

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Tupp, ik heb de parasol ook pas later gekocht, toen ik in de stad liep, en de zon echt de bak in scheen. Loop er idd mee te draaien, maar dan had F. in ieder geval geen last van de zon.

Verzorgingstas van Mutsy had ik er ook bij, die ging echter erg snel kapot. (kan nu dus een nieuwe uitzoeken, goh... wat jammer :D)

16. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Parasol loop je inderdaad erg mee te draaien, maar is wel nodig. Tenzij je natuurlijk een handdoek of iets dergelijks er voor hangt, zoals hierboven genoemd.

17. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik vind de parasol ook een musthave, vooral voor op vakantie en als ze wat groter zijn blijft het heel handig...

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké. parasol t.z.t. dus toch een aanschaf om te overwegen. Ik wacht het eerst maar even af, ik ben half september uitgerekend. Een paar weekjes eerder of later gaat dus waarschijnlijk wat weer betreft een hoop verschil maken.

19. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik heb zelf een hoes van het aankleedkussen gebruikt om om het matrasje van de reiswieg te doen past prima. en gewoon een fleecedekentje aan barrels knippen en het past prima. Goedkoop en je kunt hele leuke kleuren gebruiken. Oja Niels is in oktober geboren en tot nu toe nooit een parasol gemist. een hydrofiele luiers onder het hoofdje in de reiswieg werkt ook prima.
    Oja ik heb zelf ook een mutsy de slider
    Succes!

20. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier eind september uitgerekend,
    en heb de parasol ook laten zitten.
    Als ik hem nodig heb, kan ik hem altijd nog halen lijkt me!

Deel Deze Pagina