Tweede kindje,kinderwagen of duo wagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bloemetje1985, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb eens even een vraagje, hoe jullie dit hebben gedaan.
    Wanneer ons tweede kindje geboren word is onze dochter bijna 2,5 jaar.
    Hoe hebben jullie dat opgelost met kinderwagen? Hebben jullie zulk bordje voor achter op de kinderwagen gekocht, of een duo wagen? Ben toch wel erg benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes.

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Onze zoon was ook 2,5 toen dochter kwam. Dochter heeft gewoon in de kinderwagen gelegen, die eerst wandelwagen was voor zoonlief. Ook hebben we geen plankje gekocht voor zoon. Met 2,5 kunnen ze al best goed luisteren en bij je blijven. (en anders mooie tijd om het te leren ;))
    En voor bijvoorbeeld een dagje pretpark ben je meestal toch met minstens 2 volwassen, en zou je een extra (leen-) buggy o.i.d. mee kunnen nemen.

Nu hebben we een 3e kindje en daar zit maar weer 13 maanden tussen, en hebben we dus wel een duowagen aangeschaft.

Het is maar net wat je zelf wil...... Persoonlijk zou ik niet een duowagen aanschaffen als je oudste "al" 2,5 is........

3. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie. Ja, dat zat ik ook te denken, ze loopt ook wel erg graag onze dochter. En je hebt ook gelijk, als je echt een dag weg gaat, dan is er altijd de mogelijkheid nog om de buggy die we nu hebben mee te nemen, of op een plankje achter de kinderwagen.

Ben ook wel erg benieuwd hoe andere ouders dit doen :)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter en zoon schelen 2j8mnd en ik heb haar nooit in de wagen meer sinds ze 2 a 2,5 is. Ze loopt of gaat bij grotere afstanden of als ik wat meer haast heb mee op de fiets of loopfietst. Ideaal vind ik dat. Zo`n plankje vind ik zo onhandig lopen, dochter vond het ook doodeng toen we dat eens probeerden.

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier schelen ze bijna 2 jaar. Een duowagen vind ik persoonlijk echt niet meer nodig bij dit leeftijdsverschil. Ik heb zelf wel een meerijdplankje achter de wagen, maar vaak loopt zoonlief gewoon naast de wagen.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier zit er ong. 19 mnd tussen binnenkort ;). Ik heb voor achter onze wagen een Kid-Sit. Dat is een meerijstoeltje. Hierop kan Lucas dus zitten. Staan kan ook, als je het stoeltje eraf haalt.

Wij hebben hiervoor gekozen omdat hij toch niet meer in de wagen wil en ik het ook belangrijk vind dat hij mee leert lopen naast de wagen. Ook voor zijn lichaamsbeweging.
    Het is natuurlijk nog maar een klein ventje met zijn 19 mnd. dus echt hele stukken lopen is nog te lang (en duurt mama ook te lang :D...). Dan is het ideaal als hij kan zitten en zo mee kan rijden.

Het bevalt me echt heel goed. Heb nu al regelmatig geoefend met de wagenbak op de wagen en de kid-sit erachter. Hij heeft inmiddels door dat ie daar lekker kan zitten en kijken. Voordeel is ook dat ie er niet zomaar af kan springen of uit de bocht vliegt, omdat zitten toch iets stabieler is dan staan.

Nadelen: het ding is prijzig (vind ik), 120 euro. En je kunt zelf niet meer zo goed achter de wagen lopen, al gaat ernaast lopen ook best.

Als we met z'n viertjes weggaan, nemen we de wagen én de buggy mee indien nodig.

Weet niet of je er wat aan hebt, want ons mannetje is natuurlijk wel een jaar jonger dan jullie dochter, maar toch wilde ik het even delen :);)

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier zit er straks 22mnd tussen en wij hebben wel gekozen voor een duo wagen.
    Ik heb geen auto overdag en doe alles hier in het dorp lopend, en dat is nog veel te veel voor een kleintje van bijna 2jr.

Ook is ze erg ondernemend en ik zou dan niet makkelijk meer even mijn boodschappen kunnen doen, dus moet ze gewoon in de wagen.

8. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    MamaMarije,
    Dank je wel voor je tip! Dat is idd ook wel een goede :)
    Onze dochter zal wanneer de baby er is 29 maanden zijn.
    Dus, we kijken het eerst maar even aan en ander kunnen we ook altijd zulk zitje aanschaffen :) Merk wel nu hebben we net eind zo gelopen, ze is helemaal gebroken nu. Haha. Maar ach, elke keer een stukje langer proberen. Mss dat ze het tegen die tijd dan goed door heeft. Stilaan de kinderwagen vaker thuis gaan laten.

sloppyslayer.
    Ja, hier ook eentje die erg ondernemend is haha. Heb dan wel een auto, maar als ik vrij ben gebruik ik die ook bijna niet. Alles is op loopafstand te doen hier.
    Dus maar eens kijken hoe we het tegen die tijd doet. Voorlopig schaf ik dus nog niets aan. En we kijken hoe het tegen die tijd gaat:)

Dank jullie wel allemaal voor de reacties :)

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde. Als we een hele dag weg gaan, gaat Isabelle in de draagdoek en Milan in de buggy.

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hier gaan wij de firstwheels halen...
    Ons zoontje is dadelijk 2 jaar en 2 maanden als zijn broertje komt...
    Geloof me mijn zoontje wil je niet los laten lopen want dan ben je hem echt binnen 2 tellen kwijt... Hij kan prima ver lopen maar luisteren nog echt niet...Die ziet is en is weg!
    Daarbij vind ik wandelen heerlijk en wil ik rustig door de winkelrijden zonder dat ik hoor dat hij de boel afbreekt

dus ik denk dat het per kind verschilt...

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ons zoontje is nu 2,5 als de 2e komt is ie bijna 3 maar als ik nu al zie hoe hij loopt enz. zou een duo wagen beetje zonde van je geld zijn, die van mij zit nu al noooooiiiit meer in de kinderwagen of buggy!
    je kan beter zo'n plankje achter de wagen kopen als ze dan toch eens niet zo ver kunnen dat ze daar op kunnen staan.
    of de oudste lekker op zijn/haar fietsje meenemen [schiet het ook lekker op]

succes!

Deel Deze Pagina