Welke assecoires bij tweede tripptrapp?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 26 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Wij zijn van plan voor onze tweede weer een tripptrapp te kopen.

Dochter is 2 als de tweede geboren wordt.

Wat zijn jullie ervaringen hoelang ze in de babyset passen? Wanneer van ze over naar de "gewone stoel"?

Ik vraag me dus een beetje af in hoeverre ik nog extra's bij de stoel moet kopen

2. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik volg! Hier precies dezelfde situatie 😄 en vroeg me vandaag hetzelfde af!

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Onze dochter zat al voor ze 2 was in de gewone stoel. Ze valt er nog wel eens af, maar dat is meer omdat ze een stuntel is die overal af valt. Ze kan overigens met 2,5 nu nog prima in de babyset, bij de opvang zit ze daar ook nog vaak in (dan blijft ze wat beter aan tafel zitten).
    Ik zou er geen babyset bij kopen, tegen de tijd dat jullie tweede kan zitten in de triptrap ben je weer een half jaar verder. Met 2,5 moet dat prima kunnen in de gewone stoel.

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier nu zonder babyset en dat gaat goed. Zoontje wordt in juni 2. Kennis van mij had had dochter nog eerder zonder de babysit op de trip trap.

Hij kan er nog wel in hoor maar hij zit netjes dus vond het niet meer nodig.

Ik zou het dus niet extra erbij kopen.

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Zou gewoon kijken hoe het ervoor staat als je kind aan de baby set toe is, mocht je toch een tweede nodig hebben dan is dat zo gekocht. Ik heb voor de tweede alleen de stoel aangeschaft.

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Wij hadden voor de tweede alleen de stoel en geen babyset. Ging prima. Ik zou hem inderdaad nog niet kopen en evt pas over een paar maanden maar ik vermoed dat het dan niet nodig is

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij gebruiken vamaf 2 jaar geen babyset meer (iets eerder dan gepland ivm bekkenpijn bij mij en dat scheelde tillen). Enige wat ik mog ga aanschaffen is een kussenset omdat die van de oudste niet meer goed is. Newborn sit geleend vam vriendin en babyset kan ik straks dus die van de oudste gebruiken.

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hier ook 2 tripptrapps en zal voor ons 3de kindje op komst er ook weer 1 gaan aanschaffen.
    Mijn oudste 2 schelen net 12 maanden, dus toen wel een babyset aangeschaft.
    Mijn oudste is nu 2,5 en sinds kort uit de babyset.
    Ik zou het dus even aankijken..
    Of eventueel een set via marktplaats kopen daar staan ze ook vaak los te koop.

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Hier ook twee tripptrapps en ik ga over een tijdje de derde kopen. Ik heb wel twee keer de babyset gehaald omdat toen onze jongste met 7mnd ging zitten de oudste nog niet zelf in de stoel bleef zitten. Toen was ze ongeveer 2 jaar.

Inmiddels zit ze prima zonder de babyset (2,5 jaar) en zou ik er dus niet nog een kopen. Maar als je de jongste de eerste tijd in de newborn zet kan je altijd als die een maandje of 6-7 is eens kijken of het nodig is om een extra babyset te kopen. Ik zou het in ieder geval niet direct al aanschaffen!

10. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Je kunt de babyset toch niet meteen gebruiken, pas als baby gaan zitten, dus ik zou afwachten. Onze oudste en tweede waren allebei met anderhalf jaar uit de babyset omdat ik niet meer kon tillen ivm bekkenklachten.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Geen en als je dochter straks nog wel de babyspullen nodig heeft als je baby de stoel gaat gebruiken, dan heb je zo wat extra spullen gehaald.

12. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dankjewel! Ga de stoel gewoon zonder accessoires bestellen!

Deel Deze Pagina