Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik vind het geen onmogelijke naam, maar blijkbaar is het dat in haar sociale omgeving wel. Ik kan me de keuze dan goed voorstellen. In je hoofd kunnen dingen een stuk mooier lijken dan ze in werkelijkheid zijn, als je dan niet van tevoren aan mensen vertelt wat de naam wordt, ligt spijt op de loer. Toch vind ik het wel een verregaande keuze! Nu maar hopen dat het kleine meisje blij is om Margot te heten. Moeder kiest tot eigen verdriet onmogelijke babynaam | metronieuws.nl
Ik weet niet wat ik had gedaan.. Vind de naam ook niet eens heel vreselijk of moeilijk (als je hem uitspreekt zoals ik denk 😅 ). Maar goed, opzich wel goed van de ouders dat ze nadenken over de toekomst van hun kind en als het te lastig blijkt, dan een andere naam kiezen. Vind Margot trouwens wel schattig voor Amerika. In NL zou ik hem niet zo leuk vinden.
Ik vind de naam nog wel meevallen. In het afgrijselijke babynamen topic staan veel ernstigere namen. Als niemand de naam kan onthouden is dat best vervelend. Ik snap de keuze van de moeder daarom ook wel. Al vind ik dat er mooiere namen zijn dan Margot, maar dat is puur een kwestie van smaak.
Ja, ik vind eigenlijk dat beide namen vallen in de categorie 'prima'. Toch lijkt het me wel heel vervelend als zo veel mensen hem niet kunnen onthouden of er zo raar van opkijken. Je moet denk ik wel erg sterk in je schoenen staan om er dan bij te blijven! Dus ik snap de keuze van de moeder ook zeker. Aan de andere kant zou ik denk ik altijd het gevoel houden van 'eigenlijk heet je niet zo'.
Ik had een veel idiotere naam verwacht. Ik snap niet dat iedereen er zoveel moeite mee heeft. Ik zou het heel erg vinden als ik een naam had gekozen waar zoveel mensen moeite mee zou hebben. Ik ben er bij de tweede wel wat bezorgd om geweest, maar de hoeveelheid fouten valt me mee. In het ziekenhuis ging het in 1 keer goed. Op de psz gaat het alleen bij een invaller fout. Alleen mijn schoonvader wil nogal eens de naam onjuist uitspreken, maar dat ligt aan de persoon, niet de naam.
Haha, ik had ook een hele ingewikkelde, rare of bizarre naam verwacht. Vind dit ook nog wel meevallen en weet niet of ik het verandert zou hebben omdat mensen het niet uit kunnen spreken.. Dat is met de meest simpele namen vaak ook het geval.. Maar goed, ik vind het wel heel fijn voor haar dat ze zo blij is dat ze deze keuze gemaakt heeft!
Ik vind het helemaal geen lastige naam, maar als dat voor haar omgeving wel zo is snap ik de keuze wel om de naam te veranderen. Gewoon omdat je je kind niet wil opzadelen met zoveel gedoe. Het lijkt me wel lastig om iedereen op de hoogte te brengen dat je een andere naam gekozen hebt en zelf te wennen aan een nieuwe naam.
Ik vind de naam ook wel meevallen, heb idd in de babynamen topics hier op ZP véél erger gelezen. 😅 Maar op zich vind ik het een mooi gebaar van de moeder dat ze beseft dat haar dochtertje last van- en problemen met de oorspronkelijke naam zou gaan krijgen en deze dus laat veranderen. Vaak wordt daar aan voorbij gegagan bij het kiezen van een naam, echt sneu voor zo'n kind. Margot is klassiek, tijdloos, redelijk uniek en universeel uit te spreken dus imho idd een betere keuze! 😊👍🏼
Zo moeilijk is de naam toch niet? Ik zou echt boos zijn en het als desinteresse zien van mijn omgeving. Je vergeet toch niet hoe zo'n kind heet? No way dat ik die naam zou veranderen.
Nou, inderdaad! Ik vind het juist een super mooie naam! Echt speciaal, maar juist niet onmogelijk uit te spreken. En ik kan het weten, want ik ben jarenlang docent op een middelbare school geweest. Ik ben veel ingewikkeldere namen tegen gekomen en dan moest de omgeving het ook maar gewoon mee doen. Dat lukte trouwens altijd!
Vind het ook geen rare of moeilijke naam. Vind het eerder gek dat familie de naam niet kunnen onthouden. Zoiets vergeet je toch niet? Vind het behoorlijk ongeïnteresseerd overkomen. Ik snap dat ze de naam heeft veranderd, zelf zou ik ervoor kiezen om een tweede naam erbij te geven.
Ik herken me er wel een beetje in eigenlijk. De naam die mijn zoontje heeft heb ik van tevoren wel gecheckt bij goede vriendinnen en wat familieleden. De meesten vonden het heel leuk en passend (ouders niet zo), maar nu ik het steeds moet zeggen tegen mensen merk ik dat ze me toch een beetje raar aankijken en er moeite mee hebben (Spaanse naam).
Ik vind het ook geen moeilijke naam eigenlijk. Mijn oma kon overigens de naam van onze zoon in het begin ook niet onthouden. Als we daar rekening mee hadden moeten houden, dan had mijn zoon nu Jan, Kees of Klaas moeten heten. Nu ze eindelijk gewend is aan zijn naam mag ze over een tijdje weer haar hersenen gaan trainen dankzij nummer 2
Ik vind het helemaal geen rare of moeilijke naam. Typisch geval van Amerikaans hysterisch gedoe weer... Hoe vaak lees ik wel niet namen waarvan ik echt denk "wát"? en dat zijn toch 9 van de 10 keer namen van Amerikanen.
Zo jammer dat ze dat heeft gedaan want ik kan wel 100 andere namen opnoemen die niet te onthouden zijn. Erg jammer was best een leuke naam.
Hihi ik dacht gelijk aan een D'chendly of J-Vainell naam in ieder geval iets met een leesteken erin, maar het is eigenlijk nog een redelijk klinkende naam. Lijkt me erg als je opeens de naam van je kind niet meer leuk vindt.
Vind de naam ook niet moeilijk. Eigenlijk is het ook best zielig voor het kindje. Je heette eerst zo, maja je familie kon het niet uitspreken of onthouden dus hebben we je maar margot genoemd hoe duf is die naam tegenover de andere naam. is toch een kwestie van wennen lijkt me. Was hier bij onze dochters ook. Kregen we eerst ook een WAT maar algauw leerde ze ne namen goed kennen. Mij lijkt dat de familie er ook weinig moeite voor heeft gedaan. Zielig voor moeder en kind vind ik het.
Met jou eens. Ik dacht ook een erg ingewikkelde naam te treffen maar dit valt toch gewoon uit te spreken? Snap het in dit geval echt niet. Ik zie het ook als desinteresse eerder. De nieuwe naam is gelijk ook heel erg anders.