Hallo dames, Onze zoon is nu 11 weken en 6 kilo. Gister heb ik voor het eerst de laatste fles van 23:00 niet gegeven. We moesten hem altijd wakker maken. Zo zielig om te zien. Hij heeft geslapen tot 6:45 !! Erg knap vind ik zelf. Toch heb ik er een dubbel gevoel bij. Hij kreeg 5x 180 en dat dronk hij met gemak op. Vanmorgen begonnen met 180 en daarna 2x 210 gehad. Voor zijn gewicht mag hij dit hebben. 150 cc per kilo. Wat vinden jullie hiervan? Ik moet pas over 2 weken naar het bureau. Is hij te jong voor 4 flessen? Of gewoon zo doorgaan? En de bloedsuiker spiegel kan te laag worden las ik? Graag hoor ik jullie meningen...
Ik weet het niet, maar zit met hetzelfde. Mijn dochter krijgt ook 5 x 180 en ze weegt nu 6900 gram. Ik moet haar ook altijd wakker maken voor de laatste fles, maar die gaat altijd helemaal op. Van het CB mocht ik naar 4 flessen en dan in de laatste fles wat rijstebloem. Zelf vind ik haar er nog iets te klein voor, maar dat is meer mijn gevoel. Van het CB mocht het dus al wel..
Hi decca. Ik ga maandag even het bureau bellen. Vragen wat hun er van vinden. Ik laat hem vanavond gewoon weer liggen, dus geen fles om 23:00 uur. Kijken of hij het weer tot 7 uur redt. Wellicht kun je het een keer proberen met je dochter?!
Ik vind hem erg jong voor flessen van 180/6, laat staan voor flessen van 210/7 (ik had begrepen dat die grootte al een paar jaar afgeraden wordt). Als hij het trekt op 4 x 180/6, dan vind ik het minimaal, maar sommige kinderen vragen er om. Heb je al eens geprobeerd echt helemaal op verzoek te voeden? Dus zonder wakker maken of restjes er in schudden?
Ik zal morgen het bureau bellen. Vragen wat hun er van vinden. Vanmorgen melde hij zich om kwart voor 8!!!! Hij haalt het makkelijk. Ben benieuwd wat het bureau morgen zegt. Hoop eigenlijk dat ik zo door mag gaan.
Tja qua gewicht mag het. Met die leeftijd dronk mn dochter ook 180/6 maar wel 7a 8 keer. Met 6 mnd ging ze pas na 4 flessen. Ik vind het persoonlijk erg jong. Ik zou dan liever 5x150/5 geven. Komt op het zelfde neer maar wel vaker een voeding.
Ik vind het ook jong. Ons zoontje ging met 5 maanden pas naar 4 flessen van 200ml. 210+7 hebben we niet gegeven, dat vind ik zo'n sloten melk tegelijk. Met 2,5 maand dronk hij nog 150ml + 5. 6x per dag (1 nachtvoeding).