'Babyoeding maak je niet zomaar'

Discussie in 'Voeding' gestart door prettymum, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Maar ja, dat mooie blauwe laagje wat je er van krijgt!! ;)
    Daar blijf je Nutrilon toch voor gebruiken :D

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel mooi geschreven :D ik heb erom moeten lachen.

Ik word altijd heelkriegel als ik die folders lees, ze maakten serieus reclame voor chocoladekoek?? Zodat 'je kindje' "heerlijk kan wennen aan de geweldige smaak van chocolade,in een verantwoorde, gezonde kinderkoek." Echt serieus...

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

:D Hmm, dan moet ik toch echt heel goed kijken zeker bij onze dochter... Heb dat blauwe laagje nog steeds niet gezien;)

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook weer zo een...voor nood ook een keer een potje gekocht. Hij moet er ook niets van weten. Ik vond het lekkerder dan hij. ;):D

Maar idd, grote onzin al die reclame, maar er zijn genoeg onzekere mensen om het op los te laten.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb eens een keer een programma gezien dat heet de keuringsdienst van waarde. Daar lieten ze iemand van Nutricia hun eigen potjes proeven met de vraag of ze wist welk soort ze at (ze hadden geloof ik potje van 8 maanden met macaroni, stoofpotje en nog iets). En wat denk je.........................ze kon NIETS herkennen.

Later lieten ze een chef kok hetzelfde maken wat op het potje stond maar dan vers en wat een verschil was dat. Qua vitamines en voedingsstoffen klopte het wel dat er voldoende in zat maar de smaak was allemaal gelijk.

Ik ben helemaal geen keukenprinses maar voor mijn kinderen wil ik het allerbeste en dat is vers eten, met dank aan de recepten uit het boek opperdepop. Mijn oudste zoon is 4,5 jaar en nog steeds maken we hier recepten uit en hij helpt mij daar dan mee, is heel erg leuk op een zondagmorgen samen een ontbijtje maken:).

6. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL

haha ja precies..had laatst weer zn foldertje gekregen.
    Hier eet ze savonds met de pot mee, alles vers.
    En sochtends maak ik fruit voor der.

heb natuurlijk ook wel eens potjes geprobeerd..maar J.aylin moet daar vreselijk van spugen dus dat doen we maar niet meer.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik kreeg zo'n potje olvarit in die doos, smaak wortel!
    Wat zit er in? In de 60 % wortel, water en rijst.
    Als ik wortel wil geven, dan wil ik ook WORTEL!

En als je kindje klaar is voor zijn eerste hapje als het op zijn handje sabbelt... kunnen we meteen beginnen op dag 1 na de geboorte. Melk? Waar is dat eigenlijk nog goed voor? Melk is zooooo 2012!

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ben in mn vriendinnenkring de enige die altijd met zelfgemaakte groentemixjes aankomt.

Meid waarom zoveel moeite?! Voldoet het wel aan alle veiligheids- en gezondheidseisen? De potjes zijn veel makkelijker, die zijn al gecontroleerd ;)

Mmmm nou die biologische wortel en courgette even koken en prakken dat valt nog wel mee hoor. En ik weet precies wat erin zit. Buiten een scheutje bv namelijk niets :) en dat vind ik wel zo prettig.
    Dus voorlopi blijf ik nog wel even in de weer met mn zelfgemaakte potjes :D

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

hahaha leuk!

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook zo. Groentepotjes moest ze niet (geprobeerd op cp bij het eten in de plaza, bij gebrek aan groente op ons bord), fruitpotjes gingen er heel snel in, maar kwam er na 15minuten ook met dezelfde rotgang eruit. En niet 1 keer, maar bij een latere keer ook..

11. tuc

tuc Niet meer actief

haha jullie hebben we weer erg laten lachen..heerlijk!!!:)

4 jaar geleden bergen commentaar omdat ik mijn baby meteen stukken gaf en dat was nergens goed voor, anders zou olvarit ook wel hele stukken in de potjes gestopt hebben:$:$

Hopelijk over 2 maandjes niet weer en zijn mensen wat gewend;)

12. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begonnen met pureren.. af en toe een potje voor de snel.. maar al heel snel een grote jongen die wilde hebben wat papa en mama aten.. en nu eet hij al heel lang gewoon mee.... (al vraag ik me nu wel af wanneer ik het bestek kan introduceren...:))

En een potje.. alleen die fruitdingen gaan er af en toe in.... maar zet een schaal fruit neer en een potje.... en het potje wordt gebruikt om een hard geluid mee te maken... en uit het fruit gaat een hapje uit die en een hapje uit die en twee hapjes uit... hmmm kijk eens wat lekker:D

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tuc.. ik hoop voor je dat de wereld gewent is.. hier heeft vooral mijn moeder er grote problemen mee... bij elke hap vraagt ze.. stikt ie niet.. volgens mij gaat hij stikken.. Van de hapjes wordt ik niet nerveus.. maar die moeder van me;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

jahoop het ook, schoonfamilie niet vrees ik. Mijn schoonmoeder vind rapley gewoon eng, maar er werd door anderen zelfs gezegd dat het ronduit belachelijk was;)

15. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp die mensen ook wel een beetje hoor.. gewoonten en algemeen geaccepteerde denkwijze zijn nou eenmaal moeilijk aan de kant te zetten voor sommige mensen... Doe je niets aan..jammer maar goed...
    Als jou kindje het er goed op doet..

Ik ben ook braaf begonnen met pureren... daarna prakken.. maar al heel snel wilde mijn kleine zelf eten.. voor lepeltjes bleef de mond stijf dicht... maar ik vondt het de eerste paar keer dood en dood eng:D

16. tuc

tuc Niet meer actief

ja iedereen mag eng vinden wat hij wil, maar om nu elke keer hysterisch te gaan zitten krijsen als mijn dochter wat te eten kreeg of elke keer bij het eten te gaan vermelden hoe belachelijk je het vindt...dat hoeft van mij niet.;)

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig is mijn kindje nog maar 6 weekjes en heb ik dit kunnen lezen voordat ik haar bloot kon stellen aan deze gevaren!! Had ik haar bijna nog verse brocolli gegeven straks..(straks als in over 4.5 maand)

En nu even serieus. Ze verkopen hier die potjes niet eens, wat moet ik nu ojee ojee

18. Bri

Bri Niet meer actief

Toch, als ik heel eerlijk ben, is dat wel iets wat ik met heel veel voorheen normale vrouwen heb zien gebeuren..... :D

19. Bri

Bri Niet meer actief

Gek eigenlijk, dat staat nooit in die voedsel-introductieschema's.
    En wat zou dan minder allergeen zijn: kunststof of roestvrij staal?
    :D

20. tuc

tuc Niet meer actief

whaha:D

als antwoord: ik begon met 7 maanden met een vorkje prikken, ik prikte en zij stopte het in haar mond. Later samen prikken tot ze het alleen kon. Met een jaar kon ze al goed met vork of lepel eten.

Deel Deze Pagina