Tuc dank je.. dat is een goed idee!! Daar gaan we dan nu ook maar eens mee beginnen.. Ik vindt netjes leren eten wel belangrijk... zeker nu eten lekker makkelijk gaat... Even dat bestek opsnorren... anders moet hij het babybestek van mijn vader maar even gebruiken...
Kaala waar zit je dan dat er geen potjes zijn? Volgens mij is een groot deel van de westerse wereld wel overgenomen door hysteria van niet zelf eten voor je kind kunnen maken...
Was hier ook zo, dus min of meer 'noodgedwongen' gaan rapleyen (had me er toen nog niet zo heel goed in verdiept/ wist nauwelijks van het bestaan)... Maar oh oh wat een gevaarlijke moeder ben ik!
Ik geef dagelijks potjes haha,Alleen soms vers fruit. Lekker makkelijk. Mijn andere 2 kids hebben ook tot hun 1ste jaar alleen maar uit de potjes gegeten. Al dat gedoe voor die paar happen. Ik denk er niet aan. Mijn oudste kinderen zijn ondertussen alweer 7 en 9 jaar en eten vrijwel alles dus mbt het niet leren kennen van smaken is de grootst mogelijke onzin die ik ooit heb gelezen. Ik ga zo even in mijn lade kijken welk potje mijn kleine meid strakjes zal eten,Ik denk de brocolie met kalkoen want daar is ze gek op.
Ik vind het juist heerlijk om lekker vers te koken, dan eet ik zelf op wat ze niet meer lust. Bijv. een hapje peer/meloen maak ik dubbel want ze vindt het heerlijk ik merk echt wel het verschil, potjes lust ze alleen zoete aardappel/brocolli van de 6 maanden en van de 4 maanden was ze verzot op de bruine bonen met appel. Nou die geef ik dus echt niet elke dag! Maar goed, ieder z'n mening. Ik veroordeel je niet, het zou alleen niet mijn keuze zijn. Maar als ik het zo lees, zijn ze 'gewoon' groot geworden
Je bedoelt die appel met 1 bruine boon?? Haha... Heeft ze hier ook wel ooit op in het begin, die hadden we een keer in zo'n pakket. Hier ook totaal geen moeite hoor, ze at voornamelijk gewoon hetzelfde als wij. Of eigenlijk, wij hetzelfde als zij, haha! @Gekko: jep, toen al en nu nog (erger)....
Ach ieder zo z'n voorkeur toch? Ik vond het teveel gedoe om veel geld uit te geven aan smakeloze potjes met vooral water en bindmiddel, terwijl ze het eten op mijn bord ook aten. En lekker vonden.
Ha ha, geweldig topic. Hier ook alleen vers, hij vind het heerlijk tot nu toe. Potjes bekijk ik in de winkel voor ideeën meer nier ha ha. En wat die rot dingen kosten. Voor een potje heb voor zelfde bedrag 5 potjes.
@Nova: ja die @dirksmama: mee eens. Ik heb wel potjes hoor, maar het meeste vindt ze niet eens lekker. Vers eet ze evenveel en heb ik toch altijd in voorraad. In de potjes van 4+ wortelen zit 3% rijst ( ) en het smaakt nergens naar! Wat mij betreft is een potje gewoon uit nood.
kinderen die uit potjes eten kunnen later best goede eters zijn hoor, maar niet omdat ze uit die potjes verschillende smaken hebben geleerd, want alle fruit potjes smaken naar appel (ook niet zo verwonderlijk als je ziet hoeveel appelsap erin gaat) en alle groentenpotjes naar tomaat.... proef zelf maar. En als ik wil dat mijn kind zoveel extra water binnen krijgt, geef ik hem wel een beker.
en misschien aten die van jou maar een paar happen omdat ze zo'n potje kregen??? Maar hier is nooit sprake geweest van een paar happen hoor. Na een week hapte ze al een hele banaan weg, is nog meer dan zo'n potje.
Zoveel gedoe voor een paar happen - denk je zo ook over t eten voor jezelf Anouk? Ook grote mensen eten duurt vaak langer om klaar te maken dan om op te eten. Ik heb zelf helemaal niks met groenten uit blik of pot en zie niet in waarom mijn dochter niet net zo van vers en met liefde gekookt zou mogen genieten als wij. En ik vind t geen moeite om even wat apart te houden voor haar tijdens t koken!
Ook mee eens, als je babyvoeding nu al een'gedoe' vindt voor een paar happen, maak je dan wel een volledige verse maaltijd voor je kleine? Of is dat geen moeite meer? Hoe je het schrijft Anouk, komt over alsof je zo min mogelijk moeite wil doen.
Tja.. Ieder zijn ding, maar ik vind de reactie van sommige op potjes wel weer wat overdreven. Volgens mij is er niks mis mee voor af en toe. Het is heus niet schadelijk voor je kindje. Hier meestal vers ( +/- 5x per week) maar een potje gaat er hier net zo goed in, vind hij ook heerlijk, en daar ben ik wel blij mee, dat hij het gewoon allebei lekker vind, vers en potje. Ik proef ze ook altijd zelf even voor de temperatuur, en ze smaken echt niet allemaal naar tomaat hoor, wat een onzin. Boontjes, bruine bonen, spinazie.. dat smaakt niet naar tomaat... wel lijken de smaken inderdaad soms op elkaar hoor, dat ga ik niet ontkennen. Maar goed... Zoals ik al zei ieder zijn ding.
In de kruidvat voeding zit trouwens geen rijst toegevoegd, alleen wat olie en water.. (Dacht ik.. Weet in ieder geval zeker geen rijst!)
ik geef trouwens ook nooit olvarit als ik dan al een potje geef omdat daar tarwebloem in zit, vaak de biologische potjes van de AH of een ander merk.. iets met bebeje.. ofzo.