hoe groot is de kans op een zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje88, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje88

meisje88 Lid

11 jul 2006
    8
    0
    0
    hallo,

ik had een dringende vraag! iets meer als een week geleden heb ik seks gehad met mijn vriend. Ik ben aan de pil ( de yasmin) maar doordat ik zo´n haast had de volgende dag ben ik de pil kwijtgeraakt! ik heb de dag na de seks dus geen ¨pil ingenomen...

hoe groot is de kans op een zwangerschap? ik was nog maar in mijn eerste strip.

een week later voelde ik mij ontzettend moe, was ik licht misselijk, ook ontzettend emotioneel..ik kon en kan nog steeds huilen om de raarste dingen! Die symptonen komen wel erg vroeg voor een eventuele zwangerschap lijkt mij? dus dat komt denk ik niet daardoor?? vandaag voel ik me weer ontzettend moe, en lichtelijk misselijk.. kan iemand mij antwoord geven??

bedankt!

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Er zit wel een kans in dat je zwanger bent. Vooral doordat je zegt dat dit je eerste pilstrip was en je hebt dus 1tje niet genomen ook.
    Wanneer moet je normaalgezien ongesteld worden?
    Het enige wat er op zit is een testje doen, als je niet ongesteld wordt, dan weet je het (bijna) zeker dat je wel of niet zwanger bent.

3. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    hey,

Ik heb het even op internet voor je opgezocht en daar staat dat als je de pil in de eerste week vergeten bent en je enkele dagen vóór het vergeten onbeschermde seks gehad hebt, je het best zo snel mogelijk contact met je huisarts kan opnemen.... dus daar kan ik je niet echt mee helpen.
    Wat ik wel weet uit eigen ervaring is dat als je een vermoeden hebt dat je eventueel zwanger zou kunnen zijn, je last kunt hebben van die klachten die je net noemde zonder dat je echt zwanger bent.

(Bij mij werkte de pil niet goed daardoor heb ik een tijdje met verschillende soorten pillen moeten experimenteren met de weet dat ik zwanger zou kunnen raken ( Ik had aangegeven dat ik een eventuele zwangerschap niet erg zou vinden, vandaar dat ik met de pil experimenteerde) maar in ieder geval, ik heb me dus al een aantal keer afgevraagd of ik zwanger zou zijn en omdat ik er in mn hoofd zo veel mee bezig was kreeg ik inderdaad ook klachten als misselijkheid, vermoeidheid, pijnlijke borsten etc, zonder dat ik zwanger was.

Dus die klachten kunnen ook komen doordat je er gewoon veel mee bezig bent.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte in deze onzekere periode.

manouk

4. hoi

Ik zou me niet al te druk maken,als je de dagen voordat je sex hebt gehad maar de pil in hebt genomen dan is er niks aan de hand

gr miranda

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Kijk even in de bijsluiter van je pil, want de kans op zwangerschap hangt ook samen met de week waarin je de pil vergeten bent. Vaak staat er dan ook bij wat je moet doen.
    Sterkte

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik denk dat je met deze vraag beter bij je huisarts terecht kan.

7. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    het zou best kunnen dat je zwanger bent, maar het lijkt me persoonlijk sterk dat je al zo snel zwangerschapssymptomen hebt. Die kunnen ook komen omdat je net aan de pil bent en ook aan die hormonen moet wennen.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou contact opnemen met je huisarts of apotheek waarschijnlijk kunnen die jullie verder helpen. Het is helaas al te laat voor de morning afterpil.

9. meisje88

meisje88 Lid

11 jul 2006
    8
    0
    0
    hoihoi, ik zou normaal volgende week donderdag ongesteld moeten worden... ik heb dan gewoon de hele strip afgemaakt.. mocht ik zwanger zijn, is dit dan schadelijk geweest ? ik heb natuurlijk daarna 2 weken de pil gewoon ingenomen..

groetjes!!

10. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    nee hoor dit is niet schadelijk
    het gebeurd wel vaker dat mensen door de pilheen zwanger worden

11. meisje88

meisje88 Lid

11 jul 2006
    8
    0
    0
    oke bedankt voor je antwoord! ik was daar al bang voor.. en nog even voor manouk over de symptonen: dat dacht ik ook al dat het inderdaad erg vroeg is voor al deze dingen.. de laatste dagen krijg ik ook pijnlijke borsten.. vooral rond de tepels.. die misselijkheid is wel een beetje weg gevaagt, wel ben ik nog steeds erg moe.. en ook emotioneel.. maargoed over een week ongeveer weten we het!

12. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou zo was het bij mij ook met de symptomen begonnen :eek:

Had ook last van moeheid, pijnlijke borsten en stemmingswisselingen.

Misselijk was ik niet, ben ik mijn hele zwangerschap ook niet geweest :confused:

Maar kortom, mijn test uitslag was positief en ik ben bijna 37 weken verder.

Donderdag dan maar een testje er tegenaan gooien, tenzij ongi :evil: om de hoek komt!

Is het gewenst? :rolleyes:

gr. Patricia

13. meisje88

meisje88 Lid

11 jul 2006
    8
    0
    0
    hoihoi, dank je voor je berichtje!

Het zijn onverwachts zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij iedergeval niet ongewenst is! Hoe lang duurde het bij jou voordat je de symptonen kreeg??

groetjes

Lisa

14. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het is een algemeen bekend feit dat als je net begint met de pil, de eerste strip nog echt niet veilig is.

De kans op zwangerschap is dan ook echt aanwezig.

15. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    meisje88 @

Ja je weet maar nooit hè of een zwangerschap uitkomt of niet :D

Bij mij voelde ik vrij snel al een aantal symtonen hoor, denk ruim een week voordat ik ongi moest worden hoor :)

Maar de eerste die het door had was mijn man, ik werd een beetje kriebig tegen hem :D
    Ik had stemmingswisselingen en dat vond hij voor mij doen nogal vreemd :confused:

Ik was ook zoooooooo moe, kon elk moment van de dag slapen en slapen :oops:

Maar als ik jou was zou ik er nog maar niet druk over maken!

Je kan al eerder volgende week een testje doen, dinsdag/woensdag, maar de kans dat die negatief is is dan groot.

Er is al eens een topic over geweest "eerder testen"

Nou succes meid.

gr. Patricia

16. meisje88

meisje88 Lid

11 jul 2006
    8
    0
    0
    @patricia240477

ja ik ben erg benieuwd! dank je voor je mailtjes en jij ook succes met alles!! groetjes

17. Vlindertje82

Vlindertje82 Nieuw lid

13 jul 2006
    4
    0
    0
    secretaresse
    Rotterdam
    Hoi,

Ik ben nu 20 dagen overtijd. Zolang ik ongesteld ben, ben ik nog nooit te laat gweest. Ben altijd stipt optijd. Ik heb al 6 testen gedaan en die waren allemaal negatief, ben naar de dokter geweest en die zei dat ik over 2 weken nog maar een keer moet testen. Ik vind het zo raar dit, heb het nog nooit meegemaakt.

Nu heb ik eergisteren een test gedaan en nu dacht ik een vaag streeptje te zien en mijn vriend ook maar weet het toch niet zeker. Ik wacht nog maar een weekje, maar kan ik zwanger zijn?

Ik hoor het graag.

vlindertje

18. meisje88

meisje88 Lid

11 jul 2006
    8
    0
    0
    hallo vlindertje,

de kans dat je zwanger bent, lijkt mij inderdaad groot. vooral omdat je zegt dat je nog nooit overtijd bent geweest. Ik heb gehoord ( maar dat is natuurlijk niet zeker) dat als je een vaag streepje ziet , het een streepje is dus dat je zwanger bent. Het kan ook zijn dat je zo ontzettend zit te stressen dat je daardoor niet ongesteld word.

succes! groetjes Lisa

19. Vlindertje82

Vlindertje82 Nieuw lid

13 jul 2006
    4
    0
    0
    secretaresse
    Rotterdam
    Maar ja dat is nou het probleem, ik ben niet aan het stressen want het is helemaal niet gepland ofzo. Vorig jaar had ik heel veel stress en toen ben ik ook altijd optijd ongesteld geworden! Nu gaat het juist super lekker met me want ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat ik het weer ongesteld zou worden 25 juni.

20. meisje88

meisje88 Lid

11 jul 2006
    8
    0
    0
    ja dat denk ik toch dat je zwnager bent, maargoed aan mijn gedachte heb je weinig ;) Zou je het erg vinden dan als je zwanger zou zijn??

Deel Deze Pagina