Een paar vragen over de babyuitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eline88, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hoi dames,

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op een aantal vragen die ik heb over de babyuitzet.

Vanaf wanneer mag een baby in een slaapzak slapen? De vorige keer vond ik het zo onhandig met dekens onder het matras stoppen (overal bobbels) dat ik de baby nu zo snel mogelijk in een slaapzakje wil leggen. Alleen weet ik dus niet (meer) wat aangeraden wordt. Ik wil de puckababy piep gebruiken en volgens de omschrijving mag dat vanaf de geboorte?

Zijn er slaapzakken oid die gebruikt mogen worden in de kinderwagenbak? Ook in de wagenbak vind ik het namelijk nogal een gedoe met dekentjes.

Alvast bedankt!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Slaapzakken mag vanaf geboorte hoor, als hij goed past. Zelf legden we onze dochter wel in slaapzak vanaf begin alleen voor de nacht, voor alle dutjes vind ik zelf niet haalbaar. Die van ons paste de slaapzak van Hema in de kleinste maat 56/62 vanaf geboorte al maar was een flinke baby.

In de wagen kan natuurlijk ook een slaapzak maar een wikkel deken is dan ws fijner.

3. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Slaapzak kan inderdaad gewoon, maar let héél goed op dat hij klein genoeg is voor je baby. Koop hem nooit "op de groei" Je zou niet willen dat je baby zich uit de armsgaten wurmt en er onderin komt.

In de wagen kun je ook een voetenzak voor de maxi cosi gebruiken van b.v. Koeka.
    Zitten riemsgaten in maar dat maakt weinig uit. (alhoewel ik zelf een tweede heb gekocht en daarvan de riemsgaten heb dicht gestikt, maar dit is in principe niet nodig)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Slaapzak mag vanaf de geboorte, en overal.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik bedoel inderdaad iets van een voetenzak voor in de kinderwagen. We verwachten de baby in de winter dus alleen een slaapzakje lijkt me voor buiten te koud. In de winkel gaven ze aan dat een voetenzak niet voor de kinderwagenbak is. Ik ben toen vergeten te vragen wat dan wel een optie is. Maar dat is dan dus toch een voetenzak.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja hoor gewoon een maxi cosi voetenzak in de wandelwagen. Past goed hoor. :)
    Hier 1 van baby's only gehad, erg veel plezier van gehad. Al gebruikte ik hem meer in de maxi cosi.
    ideaal, hoef je niet zo te klooien met 'n jasje.

7. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    #7 Nummerzoveel, 29 jul 2016
    Laatst bewerkt: 29 jul 2016
    Wij krijgen de derde in november en was van plan zo'n voetenzak van baby's only te kopen. En deze dan in de maxicosi en in de kinderwagenbak te gebruiken...

Trouwens over de puckababy piep; dit is wel een inbaker slaapzak he? Daar moet je kindje echt behoefte aan hebben, zou hem niet zomaar gaan gebruiken, maar alleen als het een onrustige slaper is. Als je ze er namelijk aan went moet je het afbouwen, en het is niet dat ze daarna makkelijk over gaan naar een gewone slaapzak..Hier wel veel aan gehad bij de tweede, hij vond het heerlijk, maar huilde dan ook veel en sloeg zichzelf wakker etc...

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik zal eens kijken voor de baby's only, bedankt!

Mijn eerste was een huilbaby en ik ben er bang voor dat de tweede dat ook zal zijn. Vandaar dat ik al zoveel mogelijk in huis haal om het draaglijk te maken voor het geval dat. Maar misschien wacht ik toch even voor de zekerheid. Zou wel zonde zijn om zo een duur ding nooit te gebruiken.

9. Zwanger12345678

Zwanger12345678 Nieuw lid

3 aug 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een andere vraag over de baby uitzet. Er wordt geadviseerd bijv een aantal rompertjes in maat 50/56 te kopen. Kan ik dan beter maat 50 of maat 56 doen? Of van allebei wat? Vaak staat in een kledingstuk maat 50/56, maar bij de hema zag ik alle maten apart. Graag jullie advies. En in welke maat kan ik het beste een pyama en andere kleertjes aanschaffen?

10. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Bij de HEMA heb je juist rompers met dubbele maat dus 50/56 en ik moet zeggen die zijn echt perfect en kan je echt een tijd meedoen als je kindje geboren is. Ik schaf er wel een stuk of 20 aan want rompers kan je nooit genoeg hebben.

Ik schaf voor het begin nu nog maar 50 en 56 aan en een enkel pakje 62 maar dat is maar net of ik leuks tegenkom wat nog maar in 62 te koop is.

Pyjama hoef je in het begin eigenlijk nog niet aan te schaffen omdat die kleintjes vaak in hun kleertjes die ze die dag aan hebben ook gaan slapen. Is ook dat zachte spul dus kan makkelijk in bed aan. Maar mocht je voor pyjama's gaan dan gewoon in 50/56.

11. Zwanger12345678

3 aug 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    #11 Zwanger12345678, 4 aug 2016
    Laatst bewerkt: 4 aug 2016
    Ik was gisteren nog bij de Hema, maar de overslagrompertjes (handig voor in het begin) hebben losse maten. Kan ik dan beter 50 of 56 kopen? De gewone romperjes hebben inderdaad dubbele maten.

12. Totoro

Totoro Lid

8 feb 2016
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou van beide iets kopen, niet te veel in 50. Onze dochter heeft niet eens in de 50 gepast en er is anders snel genoeg bijgehaald als je ze toch nodig hebt.

Persoonlijk vind ik de overslagrompers niet handig. De gewone rompers van de Hema zitten bij onze dochter echt super.

13. Zwanger12345678

3 aug 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom vind je de overslagrompertjes niet handig? Mij wordt geadviseerd deze in het begin te gebruiken, omdat bij een overslagrompertje het hoofdje nergens doorheen hoeft... Dit is mijn eerste zwangerschap, dus alles is nieuw.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je hebt via kadootjes en via baby dozen vast wel een rompertje gewoon model gehad. Ik vond overslag rompers wel heel fijn en heb die zelf dan ook klaar liggen. Qua aantallen kan je niets met mij want wij verwachten twins. Ik heb denk ik wel 30 rompers (veel gekregen) maar zeker een paar maat 50 (3 bijv?) en een aantal 50/56 (8?) dan zit je aardig aan een minimum aantal.

Deel Deze Pagina