Baby 5 maanden slaapt ineens niet meer door.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moekje, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die me wat advies kunnen geven.
    Mijn zoontje heeft twee weken terug een week lang diaree gehad.
    Van deze week hebben wij 4 dagen op advies van de HA en KA zijn voedingen aangepast.
    Dit houd in dat hij gewoon 180 water kreeg en 3 schepjes voeding ipv 6 schepjes. Dit was omdat vocht voor hem het belangrijkste was en eten later wel weer zou komen.
    Uiteraard gingen de voeidingen toen 's nachts door want hij had natuurlijk ook wel trek omdat er veel minder voeding in zijn lichaam zat. Dit vond ik ook heel logisch ook gezien het feit dat hij ziek was.
    Echter nu is hij al een week zijn oude ikkie weer maar de nachtvoedingen blijven.
    Hij word (hoe laat ik zijn fles ook geef 's avonds) om 4 uur weer wakker voor een fles. (thans eigenlijk tussen 1 en 2 maar ik probeer het zo lang mogelijk te rekken)
    Graag zou ik wat adviezen krijgen hoe ik zijn "normale"nachtritme weer kan vinden. Al vanaf dat hij twee maanden was sliep hij de nacht door en hoefden wij er alleen een paar keer uit voor zijn speentje.
    Natuurlijk snap ik (voor de perfecte moeders onder ons) dat het kan dat een baby 's nachts wakker word en ik vind het niet erg om voor hem te zorgen 's nachts maar nu ben ik al een maand 's nachts met hem in de weer en ik werk er ook gewoon bij en het begint mee een beetje op te breken.
    Ohja overdag krijgt hij 4x 210 , 1x fruit en 1x groente.
    Bij zijn laatste fles krijgt hij een 1,5 schep rijstebloem.

Alvast bedankt voor jullie reactie

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor de eerste verjaardag kun je eigenlijk helemaal niet spreken over een normaal ritme: het ritme van een baby wisselt namelijk voortdurend nog, onder invloed van allerlei omstandigheden: ziek-zijn, tandjes, groeispurts, enz enz.
    Ik zou dus ff niet rekken en gewoon die voeding geven, kan iedereen daarna weer lekker slapen :)

3. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier nog steeds periodes dat er snachts een fles in gaat... zo slaapt ie weken door en dan komt ie in eens snachts weer. Misschien is de fles niet nodig maar ik geef hem toch als ie snachts komt zodat wij ook aan onze rust toekomen, als ik hem niet geef blijft ie constant wakker worden en na een fles slaapt ie door tot smorgens.
    Ik denk dus gewoon doorzetten en dan zal ie vanzelf wel weer gaan doorslapen!

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 1 en krijgt ook nog steeds wel eens een fles. Sowieso slaapt ze over het algemeen niet meer door. Ze sliep door hoor, vanaf 4 weken, maar vanaf een maand of 7 was dit meestal niet meer zo.

Maar, wanneer er een speentje in moet worden gedaan, dan slaapt een kindje toch ook niet door?

Zou gewoon lekker die voeding geven hoor, misschien een groeispurtje. Hoe lang geef je trouwens nu rijstebloem? Want het kan ook zo zijn dat hij daar juist onrustiger van slaapt.

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    haha ik was al bang dat ik deze reacties zou krijgen ;) eigenlijk wist ik het zelf ook wel...
    Hij krijgt nu 1 maand rijstebloem, de eerste tijd ging dat gewoon goed. maar da 1,5 week kreeg hij een zware verkoudheid en sindsdien is het mis... ik zal het eens proberen om de rijstebloem 's morgens te geven ipv 's avonds. Wie weet werkt het :) wie niet waagt wie niet wint...

6. raspberry

Waarom de rijstebloem niet weglaten? Voegt niets toe aan z'n dieet toch?
    Gewoon genieten van de goede nachten die je hebt gehad en hopen dat ze toch snel weer terug komen :)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad heel normaal, ik zou zeggen welcome to the club ;)
    Mijn dochter sliep vanaf 3 maanden door tot 6,5 maand, en sindsdien is het elke nacht 2 of 3 keer prijs (nachtvoedingen). Het is begonnen sinds we met vaste voeding zijn gestart. Zolang ze na haar portie melk weer heerlijk verder slaapt en ik in de overtuiging ben dat ze het ook nodig heeft, maak ik er geen probleem van. Ze zal heus wel weer eens door gaan slapen. Veel kinderen spoken de eerste jaren.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste kwam vanaf 6 maanden ineens weer s nachts, daarvoor sliep ze klokje rond.
    Jongste kwam nog vaak s nachts tot voor kort en houdt het nu meestal bij 1x s nachts maar die krijgt haar laatste voeding vaak rond half 7. Ze krijgt gewoon op verzoek dus als ze wil drinken, krijgt ze dat.

9. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Nou ik heb de rijstebloem weggelaten 's avonds en hij slaapt weer heerlijk!! Had er zelf nooit aan gedacht dit weg te laten!
    We hebben alle 3 al 2 nachten heerlijk geslapen :D

10. raspberry

Rijst (en dus ook rijstebloem) stopt nogal... :( Dat kan dus voor problemen zorgen.
    Maar super dat het weer beter gaat!

Deel Deze Pagina