Dit zal wel herkenbaar zijn voor de meesten van jullie Onze dochter had vanmorgen een flinke poepluier, tot aan haar navel, op de bovenbeentjes en haar rug.... Ze heeft nogal lange armpjes en is erg beweeglijk: jullie raden het al...handjes net kunnen redden voordat ze in het mondje gingen, beentjes gigen alle kanten op en dan moet je én de handjes tegenhouden, én de beentjes in bedwang en omhoog én zorgen dat ze schoon wordt... Dus ik zat me af te vragen: waarom hebben we niet letterlijk een handje extra, als hulp, standaard?!
In het begin maakte ik steeds de fout om zijn sokken aan te laten als ik een poepluier ging verschonen. Nu gaan ze standaard uit, anders weet ik het alweer: lekker poepprakken met die schone sokken Ik krijg ook altijd poep aan mijn vingers...yuck....
Oh, heel herkenbaar! Ik doe standaard de sokjes uit, ook voor een plasluier. Ze heeft namelijk wel eens tijdens verschonen geplast, en ook dan kun je sokjes gaan verschonen hier. Ze trekt haar beentjes graag zo op dat mama flink kracht moet zetten om ze omhoog te krijgen èn houden! En dan mekkeren dat ze haar beentjes niet krom kan krijgen zonder dat haar kontje omhoog komt hi hi Zo klein en zo sterk, ik sta er soms verbaasd van te kijken. Maar als papa thuis is dan houd hij haar vast en kan ik boenen.
mijn dochter presteert om over heel de commode heen te gaan stil liggen is er absoluut niet bij en aangezien ze ook nog niet echt luistert(wel flink aan het proberen,Want als je nee zegt gaat het prul lipje al ) agja daar zijn het kinderen voor toch ? ik kan het beter hebben van me dochter dan van mijn incontinente bewoners van het verpleeghuis
Ik moest lachen toen ik de titel van dit onderwerp zag. Dit heb ik heel vaak geroepen vanaf dat mijn zoontje geboren was. En het zou niet alleen handig zijn met luiers verschonen, maar ook met heel veel andere dingen!!
da's een goeie! anders zouden die helemaal lui worden.. maar serieus, ik wil er soms wel 13 (handen he, niet mannen..) zo'n octopus, dat lijkt me wel wat..
Aha! Ik zou zeggen: ga met voorbedachte rade te werk Ik heb op een kinderdienstencentrum gewerkt met verstandelijke beperkte kindjes. Die graaiden poep uit hun broek en dat ging dikwijls richting de mond...een enkele keer konden we het ook niet tegenhouden... Gewoon lekker onder de douche zetten/neerleggen. Alles even afspoelen, kleine een speeltje in de hand. Hoppa! Heb jij je 2 (3?) handen vrij.