Over een maandje komt er hier een kitten bij ons wonen. En aangezien dat ook een baby is, vind ik dat dit topic best hier past Mijn katten heten Gaia, Maeve en Sky. Ik zoek een naam in dezelfde stijl. Mythologisch of natuur, niet Nederlands. Het is een vrouwtje, bruin/zwart/tijger, Maine Coon. Vind zelf Lily, Raven en Luna leuk, maar Lily past niet bij het beestje, Raven ook niet en Luna is de nummer 1 kattennaam en dat vind ik toch niet zo leuk naast de andere 3 met veel minder voorkomende namen. Oh en liefst twee lettergrepen, ik merk bij Maeve dat 1 lettergreep niet zo lekker roept. Iemand ideetjes?
Leuk Maine vind ik eigenlijk al wel leuk klinken, maar misschien lijkt het teveel op Maeve. Misschien: Freya Hebe Terra Hella Eos Febe Ceres Tosca Hera Juno Niké Vesta
Frigg! Heb je een godin uit een ander pantheon, en eentje die van spinnen houdt <3 En past mooi bij de andere namen.
-Arwen -Lillith -Rama -Agartha -Sedna -Dana/Danu -Eris -Flora -Niké -Elvi -Lilaea -Rhode -Leto -Sterre -Selene -Bia -Liara -Enya -Irune -Aria -Elara -Varuna -Leda -Elara
Bij Sky niet? In elk geval, misschien: Alya Anemone Aria Arlie Astra Aurora Avani Aylin Björk Brigit Ceres Chloe Ciel Clio Dalia Danaë Dido Doris Echo Elowen Enid Era Fauna Flora Frea / Freya Frige Gemma Hebe Helle Hera, Hero Ianthe Ila Inanna India Ione, Iole Isis Iva Jade Juno Kirke / Circe Kore / Korë Lani Leda Leto Lilith Maris Marley Melia Meri Mira Moriko Naia Nanna Nergis Nessa Nike Niobe Nona Phaedra Phoebe Phyllis Pilvi Rheia, Rhea Ritva Saga Saule Sela Selene Skadi Sora Stella Tanis Themis Vesta Xanthe Ziva
Ja ook maar toen ik dat erbij wilde zetten kon ik ineens niet meer bewerken Maeve wordt altijd Maevie, Sky wordt Skytje. Bij katten blijken 2 lettergrepen fijner merk ik... Zo vond ik Moon (Engels voor maan, dus moen) wel mooi, maar dat wordt natuurlijk Moontje ofzo. Bedankt voor de suggesties tot nu, heb nog een maandje om over na te denken. Beestje blijft wel een jaar of 20 zo heten dus het moet wel een goede naam zijn natuurlijk
Ik kijk net nog eens goed naar de foto en zie dat ze een M op haar voorhoofd heeft, dus ik denk dat ik een naam met een M moet kiezen . Maia zie ik hierboven genoemd worden, die is leuk. Maar wij hadden vroeger een opvangkat die Maya heette. Maar misschien kan het wel... Anders blijf ik toch bij Moon en accepteer ik die 1 lettergreep maar. Of iemand moet nog geweldige ideetjes hebben met een M .
En als je nou Muna doet in plaats van Luna? (Is wel een ander soort naam, maar klinkt in feite als moon met een a erachter ) Mena van Philomena is ook mooi!
Ik heb Mare en Maren nog overwogen, maar vind het wat te Nederlands naast Gaia, Sky en Maeve. Voelt wat raar. Muna is leuk! Ik bedacht ook nog Morgan...