Ik heb van een vriendin het kraampakket overgenomen omdat je volgens haar daar toch niet veel van gebruikt. Nu heb ik het bijna helemaal compleet op het flesje alcohol en 1 pak kraamverband na.. Maar wat gebruik je hier echt van? Of heb je echt nodig? Ik beval in het ziekenhuis , niet thuis.
Alcohol en kraamverbanden gebruik je echt wel, ook als je niet thuis bevalt! Je vloeit nog wel een tijdje, na de bevalling. Daar zijn de kraamverbanden voor. En de alcohol voor ontsmetten oa thermometer. Je tempt je kindje elke verschoning in de kraamweek om te zien of hij op temp blijft.
Ben ook in ziekenhuis bevallen. Ik heb thuis de kraamverbanden gebruikt, van die onderleggers voor in bed 's nachts,met dat gedraai van mij had ik snel lekkage. De alcohol met watjes gebruikte ik om de thermometer schoon te maken. De alcohol met gaasjes om z'n naveltje te deppen. De gaasjes met borstvoeding of steriel water om oogjes schoon te maken bij prutoogje. Als je geen waterdichte matrasbeschermer hebt, de matrasbeschermer. Ik dacht al een paar dagen van het vloeien af te zijn en lag ineens in een flinke plons bloed...niet zo best voor je matras.
Alcohol en kraamverband heb je inderdaad wel nodig. Kraamverbanden (veel) meer dan in het kraampakket zitten. Echt vooraf al een paar pakken extra halen! Genoeg onderleggers zijn ook handig.
Ik had de helft van mn Kraamverband over.... Heb maar 3 dagen echt veel gevloeid..... Dus zou wat voorzichtig zijn met exta pakken, die zijn er door man of vriend zo bijgehaald!
Ik heb eigenlijk van alles wel creatief gebruikt. Onderleggers als verschoonkussen nood oplossing etc. Gaasjes voor oogjes, schaaf wondjes schoonmaken etc. Dus je komt er wel vanaf hoor.
Ja wou zowiezo nog even zon flesje alcohol halen voor de rest heb ik het meeste wel denk ik. Heb ook gewoon verband nog.. Zorg wel dat ik 2 kraamverband pakken in huis heb dan.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb uit het kraampakket het volgende gebruikt; Kraamverband Damesverband Inlegverband (gedeeltelijk) Onderleggers (gebruikt tijdens luiers verschonen) Netbroekjes (voor mijn borsten als topje tijdens stuwing) De rest weggegeven.
ik heb heel mijn kraampakket verbruikt,het licht er maar net aan hoe je bevalling is geweest, ik heb kraamverbanden, matjes gebruikt, moest zelfs bij kopen. het enige wat ik niet gebruikt hebt is een extra navelklemmetje ofso
Kan je niet via je zorgverzekeraar gratis een pakket krijgen? Dan heb je alles compleet en is toch gratis. Als het goed is krijg ik de mijne binnenkort thuisgestuurd.
Wat je overhoudt kun je doneren aan stichting Baby Hope. Die zijn er beslist heel blij mee. En zoveel kosten die dingen nou ook weer niet. En idd, een extra pak kraamverbanden is in de kraamweek zo bijgekocht.
Gewoon verband mag in het begin niet of in ieder geval, het wordt afgeraden. Dit omdat er kunststof in zit en dat kan gaan broeien. In het begin is het ook veel te dun. Hier bleven we bij de eerste bij halen...manlief bleef heen en weer rijden (niet alleen voor kraamverband)...niet leuk als je kind net geboren is... Bij de tweede heb ik dus vooraf extra in huis gehaald, toen had ik echt zo iets van 'liever te veel dan te weinig', want we wilden verder echt meer rust dan na de geboorte van de eerste. En ook toen zijn we naderhand nog meerdere keren extra gaan halen. Maar tuurlijk kun je het zo bij (laten) halen als het echt nodig is.
Ja klopt heb dit pakket ook.. tenminste van een vriendin gekregen ze zei het is nog helemaal compleet op het flesje alcohol na.. maar hoorde dat er te weinig kraamverband in zit.. dacht 1 pakje in totaal.
Ik heb ook wel een stuk of 4-6 pakken kraamverband (of meer?) gebruikt tot ik overging op normaal maandverband of inlegkruisjes. Dus 3-4 pakken mag je echt wel in huis halen. Ik krijg een kraampakket van mijn verzekeraar, maar ik haal nu van tevoren wel een paar extra pakken kraamverband bij. Bij ons zitten vlakbij zowel een apotheek als een drogist, maar is het wat verder weg, dan kun je het beter maar in huis hebben. Wat ik wel heb gebruikt: - Alcohol - Thermometer - Netonderbroeken - Kraamverband - Een enkele keer luiertape (ook later nog) - Desinfecterende handgel (ook later nog) - Watten (ook later nog) Wat ik niet heb gebruikt zijn de onderleggers voor in bed, maar dat kwam omdat mijn schoonmoeder kwam aanzetten met een waterdichte matrasbeschermer van uitstekende kwaliteit. Toen heb ik die gebruikt (ook voor als de vliezen zouden breken als ik in bed lag). Navelklem ook niet gebruikt, ik beviel in het ziekenhuis. Van wat ik niet heb gebruikt, heeft mijn kraamverzorgster een deel meegenomen. Zij gebruikte dat voor tienermeisjes die bevielen in een opvanghuis voor jonge moeders. Die hebben meestal geen kraampakket.