babyproof "boodschappen"auto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door douglas84, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Een 207 vind ik eerlijk gezegd geen boodschappenautootje meer hoor!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    wij hebben een altootje (oud model)
    en we passen er allemaal in:
    ik (186)
    man (190)
    isab in een 1 autostoel
    elize in een 0 autostoel
    en de buggy of kinderwagen (mutsy transporter)

de wagenbak kon alleen op de voorstoel mee, dus als ik mijn man thuis liet.
    5 deurs en super zuinig

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Het ligt er ook echt aan wat voor een wandelwagen je hebt. ik heb een toyota 5 deurs en een queeny freestyle xl. een 4-wieler en deze past echt niet in m'n achterbak. vorige keer met veel moeite het onderstel op de achterbank gelegd met daar bovenop de kinderwagenbak. de hele achterbank was daarmee dus al helemaal bezet ;)

ik heb nu een maxi-taxi city onderstel in de achterbak liggen. soort buggy-onderstel waar je de maxi-cosie en de wandelwagenbak op kan klikken. later, als ze kunnen zitten, kan je de wandelwagenzitje erop schuiven. dit past me gemak in m'n achterbak.

je hoort vaak dat mensen helemaal geen wandelwagenbak meenemen en de maxi-cosie op het onderstel klikken. hier mogen ze niet te lang in zitten. kinderen van tegenwoordig zitten veel te lang in die dingen en dat is niet goed voor het ruggetje en heupjes. sommige mensen hebben helemaal geen wandelwagenbak omdat ze de maxi-cosie makkelijker vinden;)

4. Bika

Bika Niet meer actief

Toyota is nogal breed begrip he. Als je de Aygo bedoelt..
    die heeft even veel ruimte als de 107 en in mijn 107 past de Mutsy 4 single spoke, wat een van de grootste kinderwagens qua ingeklapte afmetingen schijnt te zijn? moet weliswaar de bak op achterbank of voorstoel plaatsen, maar dat zul je bij alle andere kleine autotjes ook moeten.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Ik heb m'n kinderwagen ook wel een beetje uitgezocht op compact inklapbaar (Maxi Cosi Mura/Aygo + 107)), maar als ik jouw berichtje lees, Bika, dan was dat niet eens echt nodig geweest :)

6. Bika

Bika Niet meer actief

Hihi nee, wij hadden de kinderwagen al en zijn toen gaan passen. Bleek gewoon te passen dus toen was ik heel blij want vind het zulke leuke autotjes!

7. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    fiat panda!
    Ik had een nieuw model suzuki alto, en daar paste de kinderwagen niet in, en als de MC op de achterbank stond, konje met moeite op de passagiersstoel zitten.
    toen ben ik opzoek gegaan naar een andere auto, en heb nu een panda. kinderwagen kan makkelijk achterin (queeni speedi) en de mc past goed op de achterbank en ik (1.83) kan dan ook nog op de passagiersstoel!

Daarnaast zit je nog heerlijk hoog en rijdt hij super zuinig en een nieuwe heeft ook geen wegenbelasting!

Bacio vindt dit leuk.
  8. zwendel

zwendel Niet meer actief

#28 zwendel, 4 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2011
    Ik heb zelf een peugeot 106 gehad, klein zeer ruime kofferbak zuinig en goedkoop in verzekering en wegenbelasting. Ging regelmatig met mijn 2 nichtjes op pad dus 1 kinderstoeltje en 1 mc en er ging vaak ook een kinderwagen mee en soms ook mijn tante nog en als je eenmaal doorhebt hoe je de kinderwagen en wandelwagenbak er goed inlegt heb je nog ruimte zat voor boodschappen ook. en je kan de stoelen ook gewoon laten staan zodat je voorin ook goed zit. Lijkt klein van buiten maar als je hem gaat volladen past er echt een hoop in. En ook niet onbelangrijk goedkoop in onderhoud en de mijne was 17 jaar oud en had nog geen enkele roestplek maar weggedaan omdat ie gewoon op was

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een 5 deurs Citroen Saxo. De Quinny Speedi past in de achterbak, inclusief reiswieg, wel moet de hoedenplank er dan af. Wielen kunnen dan gewoon blijven zitten. De maxicosi had ik altijd op de bijrijdersstoel staan en nu heb ik een Priori en een Rodi op de achterbank en dat past prima. Ben erg blij met m'n auto, vooral omdat ie 5 deuren heeft. Erg mooi is ie niet geloof ik maar dat boeit me totaal niet ;).

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik was een woordje vergeten. bedoel inderdaad de aygo. ik heb een quinny speedy XL en het onderstel past niet in de achterbak. ik heb een 4-wieler maar zelfs de 3-wieler van m'n moeder past er niet in. ja, dan moet ik alle wielen er vanaf halen.
    ik heb nu een maxi-taxi city onderstel (buggy-achtig) en dat past net in de achterbak.

11. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    clio laatste model heeft een veel grotere kofferbak dan de corsa even tussendoor, in clio past alles heel goed. Andere auto van ons is een honda jazz, super licht, zuinig, ruim en betrouwbaar! Wij hebben een koelstra latinique en een middelformaat hond en houden nog ruimte over en dan hebben we alles bij, bak, onderstel en maxi cosi.

Deel Deze Pagina