Hallo, Mijn lieve meisje is totaal niet lekker. Het begon vorige week met oogonsteking en verkouden... Moest et van de dokter maar gewoon schoonhouden. Donderdagavond had ze koorts maar was weer iets gezakt en ze was vrijdagochtend vrolijk dus naar het kdv gebracht. Werd ik om 1uur al gebeld dat Noëlle 38gr koorts had, en afgesproken dat als het nog erger word ik haar direct kom ophalen. Half uur later was de koorts al 38,5 en heb ik haar opgehaald. Eenmaal thuis heeft ze veel geslapen en heb dr een zetpil gegeven. Die nacht ook heel veel wakker geweest. Zaterdag ging het eigenlijk best goed, wel koorts maar die viel te onderdrukken met zetpilletjes. Maar savonds was het drama, huilen huilen en nog eens huilen dus om half 11 nog naar de hap. Bleek dat ze flinke oorontsteking ( 2e keer al in haar leventje ) heeft. Daar kreeg ze ammoxiline voor en ze kreeg ook gelijk wat voor dr oog. Gistermiddag was ze veel wakker en wat verhoging maar wel vrolijk, maar gisteravond was t al weer feest en vanacht ook. Oogontsteking is gelukkig weg maar ze heeft nogsteeds koorts. Net nog 38,5 dus weer zetpil gegeven. Kwam er vanacht ook achter dat ik maar 3 zetpillen op 1 dag mocht geven, dag ervoor had ik er 4 gegeven Stom ik weet het! Net maar de dokter gebeld weer en moet om half 5 weer komen bah! Vraagt die assistente ook nog waarom ik vanochtend niet gebeld heb. Ja hallo ze sliep eindelijk na de hele nacht spoken.. en had net pas weer getempt omdat ze zo vervelend was Hebben jullie kindjes van deze leeftijd ook weleens zo lang koort gehad? En wat deden jullie daar tegen?
Hoi, Wat vervelend dat je kleine meid zo ziek is! Persoonlijk zou ik niet gelijk al met 38,5 zetpil geven. Wij geven hier pas zetpil als het over de 39 graden is. Die ene dag dat je er eentje meer hebt gegeven lijkt me niet zo erg hoor. Maar ik vind 5 dagen koorts wel lang hoor. Hopelijk kan de ha je vanmiddag helpen. Onze dochter heeft nooit langer dan 2 of 3 dagen koorts gehad. We bellen pas als op de 4e dag ze nog steeds koorts heeft, maar dat is dus niet voorgekomen. Sterkte met je kleine!
Ik moest juist van de dokter van de hap gewoon een zetpil geven, niet voor de koorts te onderdrukken maar voor de oorpijn ?
Ja, als het enkel koorts is, geef je liefst zo min mogelijk zetpillen, maar met oorontsteking vergaan ze van de pijn en dan moet je echt een zetpilletje geven... Dus klopt hoor! Verstandig dat je de HA even gebeld hebt en langsgaat. Die zal wel even roepen hoe en wat. Kan natuurlijk zijn dat ze gewoon even uit moet zieken nog, maar dat kan je hA het beste beoordelen. Thirza is iets ouder, maar heeft net hetzelfde gehad als jouw dochter, (zo te lezen). Ook steeds vooral 's nachts koorts. Heb het zelf nu ook, dus blijkbaar gaat er iets rond. Bij Thirza heeft het twee weken aangerommeld en toen heeft ze vorige week AB gehad en was het met 2 dagen bekeken
Dat zegt mijn huisarts inderdaad ook en dat doe ik ook als ik merk dat zoonlief echt niet happy is. Oorpijn is vaak ontzettend vervelend... Vijf dagen is trouwens wel lang, maar ik denk gangbaar met oorpijn? Volgens mij moet een ab kuur na zo'n 2 dagen ongeveer gaan werken dus wellicht dat ze zich morgen wat beter voelt en de koorts ook zakt.