Misschien herkent iemand dit en heeft je kleine het ook gehad .. Wat kunnen we doen ? Amber was zaterdag gewoon heerlijk vrolijk we zijn bij mijn ouders op de camping langs geweest en dara heeft Amber heerlijk gespeeld op een kleed op het gras.. Ging zover allemaal goed ze heeft daar haar eten gehad nutramigen 2 stukje komkommer en wat van dat bio babysap van de AH nu kwamen we thuis en amber en amber hoesten echt een blafhoest erg benauwd verhoging 38.3 .. Wij huisartsenpost gebeld en moesten gelijk last komen ook omdat ze gewoon smakte naar adem .. Daar werdt pseudokroep gezegt ze kunnen er weinig aan dus zetpil en als ze weer een aanval heeft stomen , buiten gaan staan voor frisse lucht .. Dus weer naar huis nu hebben we twee nachten met een benauwd meisje gezeten . Nu is ze nog steeds niet lekker tranende oogjes erg huilerig verhoging 38.5 veel willen slapen hoesten is er ook nog steeds waardoor ze voor mijn gevoel bijna stikt ze smakt even naar adem gelukkig komt ze er wel gewoon uit zelf .. wie herkent dit en wat kan ik het beste doen graag tips !
Mijn dochter heeft toen ze 5 maanden was een pseudokroep aanval voor het eerst gekregen. Wat ik doe in zo'n geval is eigenlijk alleen flink stomen in de badkamer voor een klein half uurtje met een knuffel of boekje erbij. Buitenlucht doet het ook goed, maar 's nachts is dat niet altijd even fijn. Een paar maanden later kreeg ze weer een aanval en toen ik met haar naar de huisarts ging heeft ze een puffertje gekregen. Een paar weken terug werd ze opeens heel erg benauwd 's avonds en snachts. Ditmaal klonk het heel anders dan een pseudokroep-aanval. Hiervoor is ze ook in het ziekenhuis geweest en is ze verneveld (zuurstofmasker en medicatie). Uiteindelijk heeft ze een nieuwe puffer gekregen. Die gebruiken we nu als ze benauwd wordt. Als je het niet helemaal vertrouwd gewoon naar de huisarts gaan hoor!
ze is op dit moment zo benauwd , schor haar hele stem is weg.. Huilen hoor je ook bijna niet .. ze hoest heel erg waardoor ze soms ( lijkt te stikken ) gelukkig komt ze daar weer uit .. Soms na wat melk te spugen of slijm Ze heeft traantjes in haar ogen arm ding .. we hebben al omdat ze wat benauwd is ventolin maar dat werkt volgens mij nu niet
Klopt. Ventolin. Helpt bij Emma erg goed. Het zet de longblaasjes open zodat ze beter lucht kan opnemen. Heb jij ook een puffer?
Ach, wat sneu zeg. Klinkt wel als een hele zware verkoudheid. Als ze in bed ligt kun je onder haar hoofdeinde iets onder haar matrasje leggen, zodat het slijm niet zo in haar keel loopt. Was een tip die ik destijds van de huisartsenpost kreeg.
sira ja we hebben ook zo,n puffer alleen die hebben we al weer een hele poos voor amber omdat ze al een paar keer zo benauwd was voor die tijd we zitten met haar al vanaf dat ze 2 weken is te kijken met haar benauwdheid .. we zijn bij kinderarts geweest koemelkallergie toen andere melk gekregen ging 2 weken goed .toen werkte die niet meer nu ondertussen 6 weken nutramigen en werkte perfect en hoefde we de puffer bijna niet meer te gebruiken ja in drukke ruimte,s of warme ruimte,s alleen nu werk =t die niet echt ..
sira > we hebben haar bedje al vanaf begin omhoog staan en nu het wiegje waar ze tijdelijk in ligt bij ons ook anders jkrijgt ze het inderdaad nog benauwder
Sira > we hebben eens een hoestdrankje gehad voor amber alleen die kregen we toen van een vervangende arts en onze eigen arts zei dat ze dat beslist niet mocht hebben .. We hadden er van het weekend ook om gevraagt en mocht ook niet inverband allergie van haar .. ga ze zo nog eens bellen want naar mijn in zien zonder iets wordt ze toch niet veel beter
Nou, inderdaad. Ik zou ook bellen, het is maar niets die benauwdheid bij zo'n kleintje.Heel veel succes.