Baby's avond dip

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Terra, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Dag dames,

Mijn zoontje gedraagd zich heel netjes overdags.
    Eten, spelen, slapen.. enz...

Maar zodra het ongeveer 18:00 is geweest en zijn voeding gehad heeft is hij wel moe maar wilt absoluut niet in zijn wiegje slapen! Ik zie aan zijn oogjes dat hij moe is maar vertikt het om in zijn wieg te slapen. Huilen huilen huilen. Dan houd papa/ mama hem op schoot en slaapt hij wel.

Is dat een avond dip die meer baby's hebben?
    Overdags heb ik een best gestructureerde dag en probeer dat in de avond door te laten lopen. Maar iets in de avond blijkt hij niet te snappen ofzo?..

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Heel herkenbaar. Het is het welbekende huiluurtje (s). Hier ook gehad, gaat vanzelf weer over. Het enige wat je kunt is er zijn voor je kindje.

3. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    dankjewel.

maar ik ben zo bang dat hij eraan gaat wennen dat hij 's avonds lekker bij mama of papa in slaap mag vallen ipv zijn eigen wiegje.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier precies hetzelfde, laten huilen heeft vaak geen enkele zin. Meestal leg ik hem even aan om in slaap te vallen.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik heb Thijs 's avonds bij mij gehouden. Dan sliep hij wel. Het is niet heel handig als je moet plassen ofzo. Een paar weken dit zo gedaan en daarna ben ik gaan "afbouwen". Zodra Thijs op mij sliep, legde ik hem in de wandelwagen. Dan hoorde hij ons nog wel. Als wij dan gingen slapen, ging hij mee naar boven. Zijn bedje met kruiken voorverwarmd, flesje en slapen maar (in eigen bed). Weer een paar weken later ik geloof met 10/11 weken heb ik Thijs steeds in zijn wiegje gelegd. Vaak moest hij wel even huilen, maar dan ging ik na 5 minuten hem even troosten. Als hij stil was, ging ik weer weg. Dit een paar keer herhaald en toen sliep hij helemaal in zijn wieg. Even huilen hoort er nu ook nog bij, maar hij heeft het even nodig. Als hij overstuur wordt ga ik er altijd direct naar toe.
    Succes!

6. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Ik laat hem ook huilen, dat heeft hij ook nodig om in slaap te komen. Maar juist in de avond huilt hij dan zo hard dat hij zich gaat verlikken, heel zielig. En aan zijn huiltje te horen klinkt het niet alsof hij gaat slapen. Dus houden wij hem bij ons en slaapt hij in 5 minuten. Als we hem dan terug in zijn wiegje leggen word hij na 2 min wakker, heeft hij door dat hij niet meer bij ons ligt ofzo en begint weer met huilen.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hier ook gehad na 18.00 was het drama.
    Ook rond die leeftijd.
    Na ongeveer een week of 4 was het ineens weer over, en gaat hij vaak na zijn fles van 17.30ander half uur slapen.
    Is dan gezellig wakker tot zijn volgende fles rond 21.00 en gaat dan slapen.

wij zaten aan tafel te eten met ons zoontje op de arm anders was het alleen maar huilen.
    Daarna ging of ik of mijn vriend naar boven een uurtje en zo was hij dan rustig. Dan lag ik op bed in het donker zei niks maar hij lag dan op mijn borst heel rustig en viel dan in slaap. Het is echt een paar weken aanmodderen maar echt het gaat weer over.
    Ik had toen ook een topic geopend hierover.. en kreeg toen dezelfde antwoorden als jij... Ik geloofde het niet zo maar het was echt zo.
    Wat ook wel helpt is dat je kleintje niet zo snel merkt dat het donker wordt... Dus al vroeg de lichten aan zetten zodat je kleintje de overgang niet zo merkt.
    Dat hielp hier ook wel goed.

8. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Dat huiluurtje(s) komt door de overgang van licht naar donker dan?

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    vaak als het schermerig wordt worden baby's huilirig... Dat zeiden ze toen hier.
    Ik kreeg dat toen als tip, en ik moet zeggen dat het hier wel heeft gewerkt. Dus je kan het proberen. Tuurlijk huilde die wel maar veel minder als wanneer ik dat niet deed.

Ook is het huiluurtje vaak alle prikkels en emoties wat die dag bij de baby los komt.
    Het beste is vaak laten huilen ( wel lekker bij je nemen tuurlijk).
    Ze kunnen dan alle spanningen kwijt..

10. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Dan ga ik dat vanavond gelijk proberen :D Heel erg bedankt!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Herkenbaar. Hier ook.
    Het ging na een week of 6-8 ook zo weer over.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    En Terra hoe is het gegaan?

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Oh herkenbaar!
    Zie mijn topic, 's avonds is het drama.
    Dat van de lichten is ook een goede tip!

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Is het nog gelukt gisteren?
    Ging het beter met de lichten aan?

15. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Ik begon om 17:00 met voeden gistermiddag, toen was het nog licht. Eenmaal niet meer van mijn stoel af kunnend werd het langzaam aan donker en kon ik de lamp niet aandoen :p Maar op de een of andere manier is hij gewoon na de voeding gaan slapen in zijn eigen wieg, jawel! :D Later wakker geworden, weer gegeten, in bad geweest en klaar voor de nacht.

vanavond gaat hij niet in bad, dus ga ik wel de lamp proberen.

16. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Wie weet is het huiluurtje ook weer wat weg, dat kan ook hoor!
    Enne succes vanavond...
    Bij ons was het ook maar een periode van een paar weken..

17. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

Sep 12, 2008
    739
    0
    0
    Wij hebben ook zo'n periode gehad en die ging vanzelf over. De eerste weken sliep ze 's avonds alleen bij ons, maar van de één op de andere dag viel ze gewoon in haar eigen bedje in slaap, ook als het donker was. Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben, het gaat echt vanzelf weer over!

18. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ik dacht eerst dat het kwam omdat papa halverwege zijn voeding thuiskomt, dan is het drukker in huis, met praten enzo. Misschien dat hij dat niet snapt en overstuur raakt daardoor.

En gister had ik heb gevoed en was hij klaar voordat zijn papa thuiskwam *kwam toevallig zo uit* en heeft hij heerlijk geslapen. Dus was er bijna van overtuigt dat hij die overgang van mama naar mama en papa niet snapt. hahaha.

Share This Page