Hoe lang wakker in bedje laten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bellabella, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik haalde vanmiddag mijn dochtertje op en ze ze was net aan haar slaapje toe: in de auto in slaap gevallen en 5 minuutjes geslapen maar toen waren we al thuis. Toen heb ik geprobeerd haar in haar bedje te leggen maar ze werd gelijk klaar wakker en ging kletsen. Dus toch maar de borst gegeven (was het ook tijd voor) maar ze viel ook niet aan de borst in slaap maar was wel rustig. Ik heb haar daarna wakker in haar bedje gelegd en ze lag, denk ik bij elkaar, ruim een uur wakker maar content in haar bed een beetje te meimeren tegen haar knuffels. Nu is ze alsnog in slaap gevallen maar ik voel me toch een beetje naar dat ze zolang in haar bedje wakker heeft gelegen :( Normaal leg ik haar erin en gaat ze gelijk slapen. Ze was ook echt wel moe dus ik wilde haar wel haar rust geven maar zolang duurde het voordat ze eindelijk sliep..
    Hebben jullie dit ook wel eens? Halen jullie de kleintjes dan wel uit bed of laten jullie ze ook gewoon liggen als ze content wakker zijn?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ze wakker is maar niet moppert of huilt dan heeft ze het schijnbaar toch naar dr zin en vindt ze de rust wel even lekker lijkt me! Mijn zoontje heeft t vaak na zn slaapje. Dan hoor ik m wel, maar laat ik m liggen tot dat ie echt gaat jengelen of roepen. Vaak ligt hij dan gewoon wat te staren, in de ruimte te kletsen of te spelen. Ik vind het ook een prettig idee dat ie zichzelf kan vermaken!

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom naar voelen over een bedje ;)

Als ze er heerlijk lag te brabbelen is het goed toch? Heb jij ook even rust en zo krijgt zij ook rust.

Ze had het er prima naar haar zin en als dat niet zo was had ze het wel laten weten ;)

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ja? Dus een uur vind jij niet lang? Misschien vond ze de rust idd wel lekker en wilde ze gewoon even lekker pruttelen? Maar ik voelde me niet op mijn gemak, dat ik haar zo in haar kamertje had liggen...

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nee hoor. Zij vond het ook niet erg :D

Jij misschien wel omdat je het jezelf moeilijk maakt? (niet stom bedoelt hoor ;))

Als ze het er niet mee eens is laat ze het wel weten hoor, hier iig wel :D

Kan ik trouwens echt van genieten, dat gebrabbel en horen via de babyfoon dat mijn zoontje heerlijk op zijn gemakje in bed aan het spelen/liggen is.

6. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ik doe dat ook weleens, soms wel langer dan een uur, omdat ik weet dat hij zijn slaap nodig heeft en dat we er anders geen weg mee kunnen savonds.

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ja, wrs heb je wel gelijk. Ik ken dit eigenlijk niet van haar dus moest even wennen! Ben blij te horen dat jullie het ook zo zouden doen!

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je kleintje het gewoon naar der zin heeft zou ik der niet uit bed halen.
    Als ze daarna toch in slaap valt is dat toch juist goed?
    Zo leert ze goed zelfstandig in slaap te vallen!
    Heb je straks alleen maar profijt van denk ik dan!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik laat mijn zoontje (14,5 maand) zo lang in bed zolang hij vindt of zolang ik vind dat hij moet 'rusten'.

10. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Mijn dochter is bijna 2,5 jr en die ligt heel af en toe 's middags ook te spelen in bed. Ze zingt en praat tegen haar knuffel maar roept me niet. Als ze het zat is roept ze me wel en dat is het moment dat ik haar ophaal (of als het me echt te lang duurt al eerder ;)) Het is laatst eens gebeurd dat ze twee uren heeft gezongen; een heel concert! Heerlijk om te horen (en ik kon mijn werk afmaken en mijn jongste voeden). Ze was heel gezellig daarna en had er echt geen last van. Fijn toch, dat ze zichzelf zo goed kunnen vermaken! Genieten zou ik zeggen!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft het voor het slapen gaan nooit, maar erna wel. Dan wordt ze wakker en kan ze rustig een half uur of drie kwartier wakker in bed zitten spelen en brabbelen, (als ze goed in d'r vel zit dan ;)). Langer dan 3 kwartier heb ik 'r nooit laten zitten, maar da's meer omdat ze dan meestal ook al 2 uur geslapen heeft en anders ons hele schema in de war gaat...
    Zolang zij het best vindt... lekker laten toch? Geeft jou even de tijd voor jezelf :)

12. Alexander heeft dat ook wel eens en ik laat hem dan wel liggen. Als hij lekker ligt, dan maakt het toch niet uit. Als jij lekker ligt in je bedje, vind je het ook niet erg toch.
    Zolang ze lief zoet zijn.

Eergisteren werd Alexander wakker en hij heeft nog wel 3 kwartier wakker gelegen. Ik was mooi aan het stofzuigen en hij lag mooi met zijn knuffies te spelen.

Ik zal me er niet druk om maken ;)

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier is er momenteel ook eentje wakker na amper een uurtje slaap. Heerlijk dat lieve gebabbel. Haal ze er pas uit als ze ontevreden klinkt of jengelt. Soms valt ze nl ook wel weer in slaap.
    Heb weleens het idee dat ook mijn dochter "me-time" nodig heeft.

Geen zorgen, geen reden om je schuldig te voelen.

14. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor! Mijn dochtertje had dat ook vaak en nog steeds. Zolang ze niet huilen is er toch niets aan de hand?

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik doe het 's ochtends vroeg bijna altijd. Dan wordt ze om half 7 wakker en kletst ze tot 8 uur ofzo. Daarna klinkt ze bozig, dus dan ga ik eruit. Helaas heeft ze alleen de laatste tijd dat ze meteen gaat jengelen en dan laat ik haar dus niet liggen. Alleen vanochtend kon ik mezelf er echt niet uit krijgen dus toen was ze tien minuten aan het jengelen terwijl ik het slaapzand uit m'n ogen aan het wrijven was, en probeerde goed wakker te worden, haha. Dat vond ik wel een beetje zielig...

16. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hier gebeurt het ook zo vaak dat ze drie kwartier tot uur in haar bedje aan het spelen is vooral 's avonds dat hebben ze ook nodig leker rustig zonder prikkels van een ander.
    dus geen zorgen

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat gebeurt hier ook regelmatig, Eva is dan wel bijna 2, maar zolang een kindje tevreden is (en dus niet huilt) is het toch prima?

Als Eva 's avonds naar bed gaat, gaat ze soms meteen slapen en soms kletst ze nog wel een uur, soms zelfs 2... Ik ga dan echt niet naar haar toe zo lang ze zich vermaakt. 's Ochtends als ze wakker wordt, ligt ze altijd nog minstens een half uur in bed te kletsen en te spelen, soms wel een uur. Als ze wakker wordt draai ik me meestal nog even lekker om ;). En ik haal haal pas eruit als ze jengelig wordt of als we weg moeten.

Deel Deze Pagina