"Baby's bewegen te weinig en worden te dik" - AD.nl

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kittehs, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - ik kan me er wel in vinden eigenlijk. Eva zit alleen in de wipper even na haar fles of hapje zodat het eten wat zakt (als ik haar direct neerleg kan ik er donder op zeggen dat het eruit komt), en verders ligt ze of in de box of op haar speelkleed te spelen. En als ze beweegt, dan beweegt ook alles. Het is een zeer beweeglijk kind met een sterkte set buikspieren ... het kind doet de hele dag crunches ... mama is er jaloers op :D

overigens zijn wij wel overgegaan op opvolgmelk, maar kant en klare papjes ga ik ook niet aan beginnen. Sterker, Eva is 6 maanden en eet erg goed haar hapjes, dat ik aan het CB donderdag ga vragen of we eventueel de laatste fles kunnen schrappen en het groentehapje op kunnen hogen (ze eet nu 2 flinke eetlepels). Daarbij zijn we vorige week voorzichtig met brood met een beetje margarine begonnen. Na het eten gaat ze namelijk standaard slapen en moet ik haar tegenwoordig weer wakker maken voor de avond fles om 8 uur. Dat was voorheen niet zo, en dus volgens een teken dat ze die avondfles niet echt meer nodig heeft (zo hebben we ook de fles van 11 uur 's avonds laten vallen).

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja die kant en klare papjes heb ik ook nooit begrepen. Blegh.
    En al die opvolgmelken ook niet.
    De box is er bij beide jongens met een maand of 10 uit gegaan. Daarna kropen ze over de vloer, liepen ze aan de loopwagen of zaten ze in hun eetstoel.

3. Maar eh, gebeurt dat echt zoveel dan? Ik ken niemand die -en kan me ook niet voorstellen dat iemand- z'n baby de hele dag in de maxi-cosi of wipstoel laat zitten..

4. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik ben het er wel mee eens, mijn zoontje heeft de eerste maanden veel in de box gelegen en daarna lekker op de grond, tja vele discussies over met andere maar ik vond dat belangrijker dan een stil zittend kindje in een wipper ect. Heb hier overigens hele discussies over gehad met mensen want mijn zoontje kon nog al een bende maken. Tja veel werk maar kijk hem nou eens rond rennen en andere dingen kunnen, het heeft zijn vruchten zeker wel afgeworpen.

En met die voedingen daar heeft ze ook wel een punt, gelukkig geeft J. heel goed aan wanneer hij genoeg heeft, vooral nu hij zelf eet.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bv heeft inderdaad veel calorieen maar als je daarnaast de baby constant alleen in de wipper houdt of urenlang gaat shoppen met baby in maxi cosi dat dat de baby toch niet ten goede komt.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zag laatste ergens al opvolgmelk nummer 6????????????? WTF?! met 1 jaar kunnen ze toch gewoon over op gewone melk, en normaal eten.... wat vitamine supplementjes erbij (D en K als ik me niet vergis?) waarom zou je ingodsnaam dan nog doorgaan met pyjamatroepjes en dure nutriloncrap!?

Maar idd, voorlichting aan ouders over voeding is denk ik wel iets wat verbetert kan worden! want op tv "is het goed voor je peuters buikje, al die immunorestitentiemacrobiotische beestjes die er blijkbaar in dei opvolgmelk zitten en je peuters darmflora moeten helpen......?

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Alleen vitamine D is genoeg ;)

Op zich is er weinig mis met melk nr 2 in mijn ogen, maar inderdaad alle hogere nummers zijn redelijk overbodig onder normale omstandigheden.. Pap met smaakje heb ik nooit aan gedaan, pap ook altijd uit bord zodat het (in mijn ogen) een volwaardig ontbijt is/was.

Jongste zoon geeft duidelijk aan dat hij kleed veel fijner vindt dan wipstoel, dus ook wanneer ik onder douche sta, gaat hij niet in de wipstoel ;) Misschien over tijdje terwijl wij aan het eten zijn..

Waar betreft de tijd in de draagdoek.. Hier wordt veel geslapen tijdens het dragen dus dan moet je het volgens mij niet optellen bij wipstoel-tijd.. Overigens schijnt draagdoek wel erg goed te zijn voor nek, dus is ook niet volledig passief dan, lijkt me..?

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Naar mijn idee ook een goed artikel!

ben het niet met alles eens (mijn dochtertje krijgt op aanraden van de kinderarts 2 flessen met voeding nr. 3 i.p.v. gewone melk maar dit gezien zij niet veel over heeft en op de -2 lijn zit, dus per kind verschillend).

Maar pap in de fles of een piamapapje uit de verpakking heeft mijn dochter nooit gehad. Wel krijgt ze iedere ochtend Brinta 7 granen pap met gewone melk.

Een baby moet lekker kunnen rollen/bewegen, zeker waar!! In het begin was dat in de box, later op een kleed in de woonkamer.

Af en toe wel eens in de wipper gezet om even iets te moeten doen, of druppels/eten te geven maar dat is nog geen half uur ;)

Het verbaasd mij altijd hoeveel suiker er in kinderkoekjes/toetjes/papjes/drankjes zitten.
    Hier wel koekjes maar dan een biscuitje of een doosje rozijntjes, dat dan weer wel.

9. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    hier hebben ze wel regelmatig in de maxi cosi gezeten thuis, puur vanwege het feit dat het een tweeling is met reflux en ze altijd samen aten en ik dus de jongens tegelijk eten gaf. Ze lagen ook veel in de box, en later lagen ze op een groot kleed in de woonkamer. En hier heb ik juist wel kant en klare papjes gegeven s' avonds. Ik had echt 2 baby's die hele moeilijke drinkers waren en aangezien het 2 prematuurtjes waren was ik al lang blij als ik het minimum aan flesvoeding erin kreeg. Toen ze eenmaal over konden op bordje pap was het al snel gedaan met de flessen en kregen ze van mij vaker een bordje pap dan de fles. En ik heb absoluut geen dikkertjes. Sterker nog, er zit totaal geen vet aan en ik zou willen dat er wat meer gewicht aan zit ( ze zijn nu 5 en wegen eindelijk 16 en 17 kilo) Ze lopen motorisch achter, maar dat heeft totaal niks te maken met het feit dat ze als baby in de maxi cosi lagen, of ingebakerd werden.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind het zware onzin.
    Net alsof baby's dik worden van te vaak in een wipper zitten of iets dergelijke;).
    Tegenwoordig wordt je overal dik van.
    Moet dit nu al van baby af aan benadrukt worden:(?
    Het is wel duidelijk dat onze maatschappij te veel nadruk legt op "dik" worden.
    Kinderen raken hierdoor uiteindelijk geobsedeerd door "te dik" zijn.
    Laat kinderen gewoon lekker kinderen zijn en datzelfde geldt voor baby's.
    Natuurlijk is het belangrijk om bewuste keuzes te maken qua voeding etc. maar tegenwoordig draaft men wel erg ver door.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Op zich ben ik het er wel mee eens.
    Zeker wat beweging betreft.
    Hier nooit een wipstoeltje gehad. Dochter lag altijd in de box op de een kleed op de grond of het louche stuk van de bank met speeltjes. Toen ze wat ouder was en kon zitten, "zat" ze wel eens in de maxi cosy. Het was meer haar klimtoestel dan om in de zitten. Ze klom eruit en er weer in enz.

Kant en klaar papje krijgt ze wel, maar dat is juist om wat meer calorieën binnen te krijgen. Snoep hebben wij vrijwel niet in huis. Af en toe eet ze een stukje chocolade(nu met Pasen eitjes) vaak een stukje van mijn 72% cacao. Verder is ze gek op fruit en groente. Ze wordt hartstikke blij van komkommer, wortels en vooral sla.

Ze is 2 jaar en 2 mnd en weegt net geen 12,5 kg

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hier ben ik het ook wel mee eens!

13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik schrok zelf eigenlijk nogal van dit bericht vanochtend op het nieuws. Ik was me er niet van bewust dat de pyamapapjes zoveel calorieën bevatten.

Sinds we nog maar op 4 flessen per dag zitten ivm doorslapen krijgt ze voor het slapen een pyamapapje. Ze is de laatste tijd zo de lengte in aan het schieten en actief aan het bewegen dat haar vetrolletjes ook ineens verdwijnen (dag schattig michelin-meisje), dus wat betreft gewicht maak ik me weinig zorgen.

Ik zie bij anderen wel vaak kindjes de hele dag in een wippertje en bij ieder boodschapje in de maxi cosi. Als ik ze hoeveel lol en beweging ons meisje krijgt in de box of op een kleed vind ik dat erg sneu.

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ergens kan ik me er wel in vinden, maar ergens ook echt niet.

Zijn de kant en klare papjes overbodig? Ja.
    Zitten kinderen soms te lang in maxi cosi's? Absoluut.

Zijn baby's te dik? Nee, op extreme uitzonderingen daargelaten.

De maatschappij slaat door met 'gezond' doen.

15. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Het is geen onzin! En tegenwoordig wordt je idd overal dik van door de suikers! Voeding is niet meer zoals het was, overal worden suikers aan toegevoegd, ook aan babyvoeding en kinder snacks of drankjes. Ik probeer alle suikers te vermijden omdat ik geloof dat het pure vergif is. Ons lichaam heeft het niet eens nodig, terwijl we al snel op een dag over het aanbevolen hoeveelheid komen, dat kan niet goed zijn. Maar het is zo ontzettend moeilijk om voeding te vinden zonder al die suikers, zelfs voor mijn zoontje!

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb nog liever zelfgemaakte taart en koek met witte suiker dan producten waar "high fructose corn sirup" aan toegevoegd is. Ik weet even niet hoe het in het Nederlands heet maar onze supermarkt hier verkoopt voornamelijk Amerikaanse artikelen en overal is high fructose corn sirup aan toegevoegd.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik kan me hier ook wel in vinden.
    Mijn oudste zat ook best veel in een wipstoeltje, Bumbo, op schoot etc. anders was ze gewoon niet tevreden. Dat was ook een hele dikke baby. Mijn jongste is werkelijk de hele dag in beweging, zit geen seconde stil en dat is echt maar een tenger ding.

18. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#38 Niekepiek, 22 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2014
    Het is gewoon zwaar overtrokken om te zeggen dat baby's te dik zijn.
    Kom op zeg, kinderen moeten zich ontwikkelen op hun eigen manier.
    Ze groeien in de lengte en breedte en dat hoort zo.
    Natuurlijk moet je een kind niet volstoppen met suikers maar er zijn maar weinig ouders die dat doen.
    Onze voeding van tegenwoordig is groot en commercieel, een groot aanbod van suikers maar ook van gezonde voedingstoffen.
    Juiste keuzes maken is belangrijk.
    Maar om nu gewoon al het suiker uit te sluiten is gewoon belachelijk, onzinnig en niet realistisch.
    Dat werd namelijk vroeger ook niet gedaan.
    Kinderen worden echt niet dik van een beetje suiker hoor.
    Het is vooral aanleg, heel veel suikers, vet en weinig beweging.
    Dus juiste keuzes maken.
    Laat een kind "proeven" van de wereld want uiteindelijk komen ze toch overal mee in aanraking.
    Dat continue gezeik over te dikke kinderen is niet echt in het voordeel van onze jongere generatie.
    Het is toch te sneu voor woorden dat kinderen zichzelf als "te dik" gaan bestempelen, en daar alsmaar mee bezig zijn.

Maar goed, het gaat in dit geval over baby's die dik worden van een wipper en pyamapapje;) en dat vind ik inderdaad complete onzin.

19. Alf

Alf Niet meer actief

Alles met mate, dan valt het volgens mij best wel mee.
    Zoontje is dol op fruit, zitten ook suikers in maar geen kunstmatige.
    Van het weekend (tegen mijn zin in) redelijk verwend (lees volgestopt) met zoet. Heel het buikje van de rel. Gisteren pijn, kind huilen.. gezellig hoor.
    Koekje mag best, maar niet iedere dag.
    Ik geloof in gewenning. Als hij water of thee en vers fruit nou lekker vindt.. houden zo!

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit geloof ik ook wel eigenlijk. Dat panische tegenwoordig als het "gezond" eten aankomt slaat wel door ja.

Deel Deze Pagina