Daar ben ik het ook wel mee eens, maar sommigen slaan soms gewoon door in het "alles-moet-gezond" verhaal. Suiker is niet per definitie ongezond. Het wordt ongezond als het in overmatige hoeveelheden wordt genuttigd. En het is een combinatie van goed eten, gezond leven en bewegen.
Ik vind dat iemand doorslaat, die zulke verhalen in het nieuws brengt! Laten die cb's zich dan eindelijk eens gaan verdiepen in gezonde voeding, gezond leven en bewegen, want daar slaan ze behoorlijk vaak de plank mis en de proefverpakkingen pyjamapap worden daar ook uitgedeeld door Nutripiep en aanverwanten. En ik vind niks overdreven als ik zeg dat een baby ook een thee, een broodkorst, rijstwafel, doosje rozijntjes of plakje kaas kan krijgen (of gewoon fruit) ipv een gesuikerde koek en 'aanmaak'. Compleet overbodig. Natuurlijk kan je je kind 'af en toe' een koek of vla geven, maar leg het hem maar eens uit dat hij dat slechts af en toe krijgt. Brùllen! En vervolgens klagen de ouders: 'Hij lust geen rijstwafels, thee en naturel yoghurt, maar ik 'moet' hem toch iets geven? Ik heb liever dat hij eet dan verhongert en er staat toch 'baby' op de verpakking, dus het zal wel goed zijn, toch??' Als ouder leg je de basis voor verantwoord eten.
Ja, dat zeg ik toch balans vinden? Of begrijp ik je nu helemaal verkeer dan? in dat geval ligt het probleem dus bij de ouders. En het gebruik van gezond verstand.
Yep, balansen. Ik raak gewoon opgefokt door zo'n bericht! Laat ze eens goede voedings- en bewegingsleernascholingscursussen (leuk galgjewoord) gaan geven op die cb's!
Jammer dat je het zo ziet. Ik denk dat het cb iets in de cijfers ziet veranderen en het gedrag van ouders en babys. Je moet niet vergeten dat er in onze tijd veel minder suiker in voeding zat en meer gezonde voedingsstoffen. Grote bedrijven als Nestlee voegen om verschillende redenen suikers toe, het is goedkoop en verslavend! En de mens heeft geen suiker nodig, dus waarom suikers eten en vooral zoveel? Overal zit suiker in, zelfs in vleeswaren. Suiker is weldegelijk een dikmaker, recentelijk is nog een mooi onderzoek bij kinderen erover gedaan waaruit dit bleek. ik wil hiermee alleen maar zeggen dat veel ouders hun kinderen onbewust met suikers volstoppen. Dat zie ik overal in mijn omgeving gebeuren en dat is pas zielig voor die kinderen.
Ik kreeg laatst een rare blik op een verjaardag dat mijn zoontje geen chips mocht! Ik zei dan maar niet, ik ben de ouder en ik bepaal! Ik heb vorig jaar op een verjaardag bij mijn tante een jongentje van anderhalf gezien die met een fles coca cola aan zijn mond zat. Heb me op zitten vreten, maar ja ieder zijn eigen keus!
Zucht. Waar hebben we het over? Het gaat hier over baby's! Sommige zijn wat dikker, sommige zijn wat dunner. Door dit soort panische gezeur (sorry, maar dat vind ik). Krijg je dat je zelfs in de luiers al de nadruk legt op het 'dik zijn'. Ik had een bewegelijke vreetzak bijvoorbeeld en nog schuw ik suiker niet. Net zo min als dat ik groente, fruit en andere gezonde dingen schuw trouwens. Of een lekker rondje rollebollen in de tuin of een spelletje op de tablet. Stop nu eens een keer met de; mijn kind mag dit en dit absoluut niet, dus ik ben beter berichtjes. Mijn mening is nog steeds; alles is prima, maar met mate. Ook het volstoppen met zo veel mogelijk groenvoer omdat dat 'beter' zou zijn.
Nutrilon nummer 6 heb ik nooit begrepen, haha! Wie zet dat zijn kind nou voor? Hier alleen 1 & 2 gehad. Onze oudste heeft wel kant en klare papjes gehad en ze vond het heerlijk. Geloof ook echt niet dat 1 flesje pap per dag je kind dik maakt, het is een combinatie van factoren. Onze jongste was al een dikkertje bij de geboorte en is nog steeds een stevige tante. Maar ik heb nog nooit gehoord van een arts dat ze te dik is. En ze hebben allebei een wippertje gehad. Ideaal voor als mama even moet koken oid. Word wel een beetje gek van dat panische gedoe van sommige moeders. Een kind is ook niet "niet dik" omdat je borstvoeding geeft, geen wipper hebt, geen box heeft of omdat je rapleyt Wat een borstklopperij zeg!
Dat zijn verkooptruukjes van een babyvoedingbedrijf, bedoeld voor ouders die makkelijk beïnvloedbaar zijn of het belang niet willen inzien van gezonde voeding. De papjes zouden een baby een verzadigd gevoel moeten geven, zodat die doorslaapt 's nachts.
Nou en bedankt Had mezelf nog niet gezoen als makkelijk beïnvloedbaar en dat ik het belang niet wil inzien van gezonde voeding
Zo wat een vooroordeel. Ouders die het belang niet inzien van gezonde voeding.? Voor de rest hou ik mij uit dit topic.
Waaaaah. Sorry, maar wat moet ik hier om lachen! Voel je jezelf nou een hele grote meid? Ik ben geen van die twee dingen en heb toch een periode kant en klare papjes gegeven hoor. Hij vond het zalig! En ja: Leuke bijkomstigheid. Hij werd maar 1 keer in plaats van 3 keer per nacht wakker van de honger. Na 7 maanden mag je daar best wel behoefte aan hebben toch? Van mij krijg je een klopje op je schouder hoor. Ik ben trots op je!
Dus als je een pyama papje geef, dan leer je je kind meteen een heel verkeerd eetpatroon, en te kiezen voor t "ongezonde" Hmmm, oké.... Liever dat dan een moeder vol met vooroordelen over andere ouders, dat is ook niet echt een goed voorbeeld.
Zoooo jij durft! Mijn kinderen hebben die ook wel eens gehad, de hele dag door in plaats van brood en groente. Zag daar het nut niet van in hoor als ze ook vol zaten na zo'n makkelijk papje. Ook geen moeite met aan tafel zitten enzo. Hup in de fles en lekker makkelijk. Gezonde voeding wordt ook zo overschat! Hahaha sorry hoor
Helemaal mee eens!! Ik zie helaas steeds meer om me heen dat ouders de baby zo snel mogelijk op de billen leren zitten, en vervolgens roepen: hij wil niet kruipen/ hij kan uuuren zoet zitten en spelen. Resulterend in baby's die maandenlang amper lichaamlijke beweging krijgen (geen urenlange buik bewegingen door het huis, niet kruipen en alle bijbehorende stunten en kapriolen enz). Jammer...