"Baby's bewegen te weinig en worden te dik" - AD.nl

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kittehs, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Vind je? Ik merk het tegenovergestelde juist. Dat iedereen juist te snel, teveel van hun kinderen verwacht. Het liefste zien ze ze al lopen met 7 maanden en ga zo maar door. Baby's die geen baby meer mogen zijn.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou dit!
    Zie dit ook veel vaker om me heen! Laat die kleintjes nou lekker!

3. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als je het koopt, dan heeft het bedrijf zijn doel bereikt.

Interessant trouwens dat jij je op beide punten aangesproken voelt, aangezien ik "of" schreef.

Anyway, ik vind helemaal niet dat er wordt doorgeslagen in de gezonde voeding lobby. Ik zie niet in hoe het promoten van 3 gezonde maaltijden en 2 gezonde tussendoortjes per dag, bereid met zo min mogelijk onbewerkte ingrediënten, als doorslaan kunnen worden beschouwd. Steeds meer bewerkte voedingsmiddelen zijn de laatste jaren geïntroduceerd, ook voor baby's en kinderen. De groep kinderen die nog occasioneel een snoepje krijgt en dat waardeert, die een sporadisch bezoekje aan de macdonalds als een feestje ziet, die alleen een fristi of prik mag drinken op speciale gelegenheden wordt steeds kleiner. De cijfers liegen er niet om. Willen we in de toekomst gezonde volwassenen krijgen, dan moet er nu ingegrepen worden. Kinderen nemen een voorbeeld aan hun omgeving, de ouders zijn hun rolmodellen.

Wat ik alleen zo tegenstrijdig vind van de overheid, is dat ze aan de ene kant dus gezonde voeding propageren, en aan de andere kant er instanties met overheidssteun zijn die proefverpakkingen of kortingsbonnen weggeven voor die onnodige babybijvoedingmeuk.

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Da's geen vooroordeel hoor. Gewoon basic marketing, een behoefte creëren en je doelgroep zo gek maken om erin te trappen. Gaat op voor elk product.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Tsja jammer genoeg gaat het tegenwoordig om geld verdienen. Daar moet ik je gelijk in geven, maar dat zie je al in het eten voor volwassenen.
    Het koken met zakjes bijv. Perfect ingespeeld op het efficiënte, snelle koken voor de mensen die geen tijd of fut meer hebben om een hele maaltijd in elkaar te zetten. Stom eigenlijk, want een zakje tacokruiden (om een voorbeeld te noemen) kan je makkelijk in elkaar flansen door het kruidenrekje erbij te pakken. Minder zout en 10 keer zoveel goedkoper, lekkerder en gezonder.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou zo interessant is dat niet hoor! Ik voel me dan ook niet aangesproken omdat ik zelf al aangeeft, mezelf nog nooit op die manier te hebben gezien ;)

Wel vind ik je stukje behoorlijk veroordelend!
    Maar ach....het zegt meer over jou dan over de inhoud.

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Maar dat ouders die papjes geven betekend niet dat ze het belang van gezonde voeding niet inzien, dat is een vooroordeel van je. Sorry maar daar kan je niet omheen

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat ben ik niet met je eens. ( oke doe toch mee met deze discussie)

Twee kinderen die zich met 7 maanden op trokken tot staan. Had ik dat gestimuleerd NEE echt niet.

De box heb ik met beide bijna niet gebruikt met 9 maanden ging hij er uit met dochter waarom een box ? De huiskamer was een box ze konden overal heen lopen kruipen wat ze wilden leren zitten? dat doen ze meestal allemaal op hun eigen manier. Voor dat ze zitten is de helft van de baby.s gewoon al gaan kruipen en lopen zitten komt vaak pas wat later.

Ja heb een wipper gehad maar met beide was ik snel klaar zo dra ze omdraaide in de wipper, Zoon bijna ooit eens van de vloer kunnen halen die draaide zich om in eens met 3 maanden in zijn wipper.

Ik was aan het koken en gelukkig stond hij bij mij op de grond sta je gek te kijken wha. Wipper was snel weg. De grond was zijn en haar speelplaats. Beweging genoeg dus.

Ben op zich makkelijk met eten en toch heb ik in huis geen snoep.

Een keer per maand koop ik vaak grote boodschappen en ja dan zit er wel chips bij de rest van de maand is het vaak op.

9. adi

adi Niet meer actief

Dat is niet tegenovergestelde. Een baby die met 7 mnd op de voeten neergezet wordt om te 'stappen' slaat vaak ook de belangrijke tussenstappen over zoals tijgeren en kruipen. Want je kunt als ouder een baby wel op de billen en voeten neerzetten, maar je kunt een baby niet forceren om te kruipen.
    Een baby dat zijn dag doorbrengt op de buik op de grond wordt juist niet geforceerd, maar kan zich alleen op zijn natuurlijke tempo ontwikkelen. Mensen die hun kind maar op de billen neerzetten volgen juist niet de ontwikkeling van de baby. Een baby gaat vanzelf wel zitten als die zover is (net als tijgeren, kruipen, optrekken, lopen enz). Om zover te komen verbruikt het kind heel veel energie en gebruikt veel spieren. Een neergezet kind moet alleen blijven zitten, meer niet.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik val niemand persoonlijk aan hoor, maar ik merk het wel.
    Hier altijd een actieve kerel gehad. Ook al liep hij laat.
    Snoep? Sporadisch in huis, maar als we op visite zijn knijp ik aardige ogen dicht.
    En trouwens niet alleen lichamelijk, maar ook qua intelligentie wordt steeds meer van kleine kinderen verwacht.

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat is dan misschien wel waar. Mijn zoon bracht het grootste deel van de tijd door op zijn boxkleed. In zijn box dan wel te verstaan, maar daarmee had hij wel de ruimte om zich te ontwikkelen wat dat soort dingen betreft. Tijgeren deed hij lang, tot ik dacht dat hij met 10 maanden los wou gaan lopen. Hij trok zichzelf al geruime tijd op.

Helaas leerde hij toen op handen en voeten kruipen :p. Dat ging veel sneller dan het enge lopen hahaha. Dit heeft hij gedaan tot 14 maanden, daarna liep hij en ook gewoon goed. De keren dat hij viel zijn op twee handen te tellen.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

;););););) die papjes zijn pas van de laatste jaren.

Zoon is bijna 14 met hem heb ik niet eens opvolg melk gebruikt( was er wel) hij vond zijn fles en melk brr. Dus snel aan de bijvoeding. ja zeker idd snel met bijvoeding. Zeker als je een kind hebt met een maand of zes zeven dat geen fles meer wilde. Wat moet je dan?? Laten verhongeren.

Pap heb ik wel geprobeerd maar beiden vonden het brrrr pap en nog.

Dochter heeft tot 18 maanden opvolgmelk 3 gehad.

Beide waren niet dik als baby. Dochter is nu nog niet dik gelukkig.

Zoon is tot zijn 8 ste jaar een slanke jongen geweest daarna is het versloft en werd hij flinker. Nu is hij in de pubertijd en het bollen is er wel maar hij is wel slanker geworden. Lang klein geweest nu nog wel maar hij haalt mij bijna in hij is nu denk z.n 1.55. Gewicht weet ik niet. Wel dat hij slanker is geworden hij was als baby echt niet dik. Maat 98 nog met vier jaar.

( ik ben wel volslank ) kreeg gezonde voeding van huis uit maar ben een moeilijke eter en vooral een stress eter.

Maar ja.O ja als kind was ik ook niet dik. Dat kwam pas met de pubertijd.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    Wie zegt dat dan? Ik lees juist in de reacties dat de meeste bv kindjes stevige popjes zijn.
    2 van mij waren dat ook.
    Dat hoort gewoon bij de bv-groeicurve.

En ja ze aten ook nog rapley-style.

Dus die borstklopperij kan ik eigenlijk niet teruglezen..

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar word je toch ook moe van!
    Alles moeten ze tegenwoordig zo snel kunnen!
    Als ze voor hun 2e niet praten, krijgen ze meteen een VVE-indicatie.
    Als ze op hun 3,5 nog niet kunnen fietsen, zijn het buitenbeentjes.
    Voor hun 3e nog niet zindelijk? Luie ouders!
    Als ik zie wat mijn zoon allemaal moet kunnen en leren in groep 1!

En zo is het met alles en ik word er doodmoe van!

Ik ben een oud wijf en vroeger in 'mijn tijd' gingen de dingen zoals ze gingen.

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #95 JMay, 23 apr 2014
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
    Ben het helemaal met jou eens.
    Word er echt masjokke van de mensen die hier zo ongelofelijk in doorslaan.

Mijn nichtje van 11 wilde geen pannenkoek ' want daar word je dik van' ik stond met mijn oren te klapperen en ben ook echt wel even naar mijn schoonzus gestapt om even te vragen van welke (sorry) idooit ze die informatie had, wat overigens gewoon onzin is!
    Die vertelde dat de kinderen van tegenwoordig op school hier zo mee bezig zijn! Is toch niet gezond meer..

Mijn dochter is 12,3 kg en 86 cm...een heerlijke lange stevige meid die goed te eten krijgt, ik ga echt niet elk etiket lezen of elke kcal tellen...
    Ze beweegt genoeg en heeft dus ook genoeg nodig!

Ik werd vorige week helemaal met stomheid geslagen ..
    Op Een verjaardag zei een moeder van een tweeling (16 maanden oud) ' ja ze moeten hun boterham delen ieder de helft, wil niet dat ze te dik worden' :$ op dat moment moest mijn man bijna ducktape op mijn mond plakken..;)
    Nee uithongeren dat is lekker gezond zo midden in hun groei en ontwikkeling !! En dat terwijl beide nog geen 9 kg zijn, wilde eigenlijk zeggen dat er nog wel 3 boterhammen bij konden dan hoefde we hun ribbetjes niet meer te tellen pffff ongelooflijk.

Tuurlijk moeten we erom denken , overal waar TE voor staat is niet goed zei mijn vader altijd.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nog even en flesvoeding light komt op de markt. Ook maar een dop op de borst, want kan natuurlijk niet he, al die calorietjes!

Laat baby's toch gewoon baby zijn.. ;)

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Behalve TEvredenheid :)

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Er is behoorlijk wat mis met BMI bij kinderen:

- alleen bedoeld voor volwassenen
    - houdt geen rekening met lichaamsbouw, vetpercentage etc
    - het is bedoeld om het over/ondergewicht te bepalen voor een bevolkingsgroep, niet voor een individu

En nog een paar dingen. Google er maar eens op.

Top 10 Reasons Why The BMI Is Bogus : NPR

Body mass index - Wikipedia, the free encyclopedia

19. adi

adi Niet meer actief

Klopt hoor, wij leven in een snelle maatschappij. Al worden de verwachtingen met het jaar gekker.

20. Alf

Alf Niet meer actief

12.3 kg bij 86 cm is toch niet stevig?! Hier idem, maar meneer is juist slank.

Deel Deze Pagina