afscheid van het zwanger zijn...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door shanandoah, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik ben mama van 2 prachtige dames.
    Maar als ik eerlijk ben is er nog een hele diepe wens voor een derde kindje.
    Het is haast net zo sterk als de wens voor de eerste.
    Echter ik sta hier alleen in.
    Mijn vriend vind het helemaal goed zo.
    weer van die gebroken nachten?uhm jij slaapt toch altijd door en ik ga er toch uit?
    hebben we eindelijk alles op de regel en dan weer zo'n kleine erbij?kleintje gaat wel makkelijk mee in het ritme.
    het is al zo druk we krijgen net weer wat vrije tijd.jij werkt toch overdag? bent 3 avonden in de week en de zaterdag weg?
    ach en ga zo maar door.

nu weet ik dat het op dit moment ook absoluut niet haalbaar zou zijn.
    we hebben geen super inkomen en nu redden we het prima maar met een derde erbij zou het toch wel moeilijk worden.
    daarnaast dingen van meer praktische zin.
    de meiden zouden met elkaar op de kamer moeten want we hebben maar 3 slaapkamers en willen absoluut niet verhuizen.
    we zouden een andere auto moeten want hier kunnen echt geen 3 zitjes naast elkaar.
    en dat zit er financieel toch echt niet in.
    tja en het is niet alleen de eerste jaren als de kinderen naar school gaan. of willen studeren moet je ze ook nog kunnen onderhouden.
    kortom zoals het nu lijkt zit dat er gewoon niet in.
    Daar ben ik me heel goed van bewust,maar dat neemt niet weg dat ik nog wel een diepe wens heb.

Van mijn tweede zwangerschap heb ik door een serie van vervelende dingen die niets met mijn zwangerschap te maken hebben gehad,niet kunnen genieten. dus voor mijn gevoel moet ik echt afscheid nemen van het zwanger zijn.

nooit meer een positieve test in handen.
    nooit meer de eerste echo.
    nooit meer mijn buik zien groeien.
    nooit meer een eerste schopje voelen.
    nooit meer een bevalling doen.
    nooit meer een eerste kennismaking met mijn kindje.
    nooit meer een babytijd.

heb jij dit gevoel ook?
    misschien kunnen we onze gevoelens samen delen.
    en langzaam maar zeker afscheid nemen van het zwanger zijn.

2. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hoi!!

ik heb het ook!
    ik wil nog heel graag een derde ( al zijn er dagen genoeg dat ik denk waarom ik er uberhaupt 1 wilde haha) maar hier ook manlief die het (nog) niet ziet zitten.
    ik heb 2 jongens en ook van 2009 en 2011.. heel erg druk dus.

Kom nu al handen te kort.. werk 3 dagen en groot sociaal leven.
    maar toch kan ik me niet voorstellen nooit meer zwanger te mogen zijn en nog een beeb te krijgen!

hier in huis kan het nu ook niet.. ook maar 3 slaapkamers en ik wil ze niet bij elkaar op de kamer hebben.
    wij willen toch nog verhuizen dus op zich geen probleem... de auto hebben we ook al... financieel kan het ook alleen kunnen we dan wel minder doen... we houden nogal van leuke dingen doen.. uit eten..dagjes weg...vakantie en dan word het toch krapper..

hier dus nog wel de wens alleen niet voor nu. Ik denk ook niet dat ik het zelf trek er nog 1 bij te hebben nu. Zoals ik schreef heb ik men handen vol aan deze 2.

dus ik sluit de deur van een 3de zwangerschap nog niet helemaal!

ik moet zeggen dat ik wel erg op men slaap gesteld ben dus tegen de nachten zou ik ook weer erg opzien! zeker met meedere kindjes dat je toch minder je rust kan pakken! en ik wil ze ook allemaal even veel aandacht geven! dat vind ik bij 2 soms al lastig!

3. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Wat herkenbaar! Niet dat wij een kindje nog willen maar ik mis alles wat jij ook beschrijft! Zo herkenbaar.

Wij hebben 3 mooie gezonde dochters en een 4e zou het allemaal lastiger maken qua ruimte en ook de auto. Een 3e is nog makkelijk te doen hoor! Wil jullie niet nog meer rammelende eierstokken bezorgen maar hier is het ook gelukt! Zag ook beren op de weg maar zoals er al verteld werd, de 3e gaat makkelijk mee in het ritme. Het moet wel.

Maar als ik zwangeren om mij heen zie dan krijg ik toch weer het gevoel van, ik zal dat nooit meer mee maken...

Deel Deze Pagina