zo druk en beweeglijk...pfff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 19 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik zou zo graag es lekker met Dewi willen knuffelen maar dit gaat heel moeilijk! Ze doet dit alleen net na de voeding..dan ligt/zit ze even lekker bij me (plat liggen wil ze niet..mevrouw wil alleen maar rechtop zitten) maar dat duurt maar even en dan gaat ze weer wild met haar armen, benen en hoofd doen...heel erg 'murmellen' zeg maar..(zoiets hahah).

Ook tijdens het fles drinken is het t zelfde liedje...ze ligt gewoon alles behalve relaxed...ze trapt met haar benen, slaat met haar armen, kromt haar buikje, strekt haar rug, hupt met haar billen..ongelooflijk! ze ligt noooit lekker rustig!

Ze heeft in t begin het kiss-syndroom gehad en is hiervoor naar een osteopaat geweest, hebben een heel ander kind meegekregen! ze huilde nl alleen maar en ze is nu lekker vrolijk. Dus we zijn t gewend dat ze niet plat wil liggen omdat dit gewoon vervelend/pijnlijk voor haar was maar nu wil ze t nog niet (en soms doet ze t wel, zoals na de voeding dus..dus t is niet zo dat ze bang is ofzo dat t nog steeds pijn doet)

Ik ben zo bang dat ze niet geleerd heeft te knuffelen omdat ik dit haar eerste 2,5 levensmaand niet zo vaak gedaan heb als misschien andere mama's omdat ze ALLEEN maar huilde en mij voor mijn gevoel wegduwde als ik haar wel oppakte. Ik knuffelde haar wel en pakte haar wel vaak op...maar toch minder vaak door dat huilen. Zou ze dit nu gewoon niet 'geleerd' hebben ofzo? Ben zo bang dat ik t verpest heb en dat ze nu niet meer wil knuffelen..of aanhankelijk wil zijn.

Herkent iemand dit? ik zou haar graag vaker bij me hebben en knuffelen maar ze is gewoon zo wild en drukt me dan weg met haar gespartel...

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een wilde hoor ;). Altijd eigenlijk al geweest, de eerste maanden was ze natuurlijk nog maar klein, maar ze is altijd al erg beweeglijk geweest (ook in mijn buik). Nu ligt ze heeeeel soms even rustig tegen me aan na de laatste voeding, maar dat is maar voor een paar seconden hoor ;). En sinds vandaag lijkt dat ook weer over nu ze bedacht heeft dat je dingen van verschilende kanten kan bekijken :D.
    Ik knuffel Eva wel regelmatig, Eva doet dan niet echt mee, maar mijn knuffelbehoefte is dan wel eventjes gestild ;).

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    maak je niet druk, voel je vooral niet schuldig. alyssa is ook zo`n druktemakertje. net als bij jou kan alyssa zelfs tijdens de fles van alles doen behalve stilliggen. in de box ligt ze te trappelen, op de commode ligt ze te trappelen en de wipstoel is een groot succes omdat ze dan zelf kan schommelen. mn man en ik hebben al regelmatig een kopstoot van dr gehad en ook knuffelen gebeurt niet echt vaak. we proberen het wel vaak, maar mevrouw is gewoon zo actief. t zal wel een periode zijn denk ik.

liefs doris

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wordt ze ook niet rustiger als je lekker met haar rondloopt en zachtjes zingt?

5. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hier nog zo een drukte maker, met het eten kan ik hem af en toe moeilijk vast houden. Maar dan heb ik de mazzel dat xander ook wel momentjes op de dag heeft dat hij iets rustiger is, en dan knuffel ik erook op los en dat vindt hij geweldig. Maar als hij druk is probeer ik het gewoon af en toe, en ja dat kan zo nnu en dan een kopstoot op leveren maar dat heb ik er wel voor over.

6. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier ook zo ongelofelijke drukte maker....nooit knuffelen en kroelen...behalve als ze ziekies is dan wil ze alleen maar bij je liggen....

7. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Blij te lezen dat ze dus niet zo'n uitzondering is als ik dacht! Je ziet natuurlijk omje heen overal allemaal lief rustig liggende en knuffelende baby's...En ik was echt zo bang dat ik t zelf veroorzaakt had doordat ik haar misschien te weinig aangeraakt/geknuffeld heb in t begin..Lees je ook nog overal dat je veel huid op huid contact moet hebben met je baby etc.etc. Dat maakt je dan wel onzeker!

Hahaha ja en die kopstoten ken ik inderdaad! Ik zeg t ook altijd als mensen haar vast hebben 'kijk uit voor dat koppie hoor! die zwenkt alle kanten uit!' En ook dat ze haar niet plat op de arm moeten leggen (zoals men vaak een baby vasthoudt) want dan wordt ze ook onrustig/wild...

Ze kan juist in de wipstoel en box wel lekker rustig liggen...(ook wel es wat drukker maar niet zoals op schoot)...het is gewoon op schoot/op de arm wat haar druk maakt.

Zou dit een vooruitzicht zijn op hoe onze kindjes 'straks' zijn? Dat ze druk en wild zijn..niet lekker bij papa of mama willen zitten/liggen/kroelen...etc? Of hoeft dit nog niks te zeggen?

In de buik heb ik Dewi amper gevoeld! zo rustig!

8. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nou dan kan ze me 3 seconden heel zweverig aankijken en dan zie je t koppie alweer vertrekken en wil ze weer rechtop gehouden worden..

Heel soms vindt ze t wel fijn....

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hier nog een "lotgenoot" ;) Noah wil gewoon veel liever stoeien en gek doen dan dat rustige geknuffel... Ach misschien komt dat nog wel (moeder hoop van wel :) )

10. Jmr

Jmr Niet meer actief

Hier nog zo'n druktemakertje! Maak je maar niet druk en voel je vooral niet schuldig! Dat ligt echt niet aan jou hoor dat ze niet wil knuffen!
    Ze zijn gewoon veels te druk met ontdekken en zien steeds weer nieuwe
    dingen en bedenken steeds weer nieuwe dingen die ze kunnen doen.

Ze blijft ook nooit lekker rustig bij mij zitten! Ook niet als ik zing of als ik haar uit een boekje voor wil lezen. Ze wurmt zich zo weer vrij!

Wel krijgen we nu soms kusjes van haar....hihi!

Misschien komt dat knuffen wel als ze wat ouder zijn!

11. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    het zijn wel voornamelijk meiden valt me op.....;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja, Eva geeft wel kusjes soms! (je kan het ook aflebberen noemen ;), maar het is in ieder geval een vorm van genegenheid en ik vind het heel fijn!). Ze is verder ook heel erg lief en kan je soms ook zo lief aankijken, maar echt knuffelen, dat niet, nooit gedaan ook.
    Eva is eigenlijk altijd en overal druk, behalve als ze ergens echt aandacht voor heeft. En dat is nu ze in de wandelwageninzet ligt ook, ze kan lekker rustig om zich heen kijken. Maar vaak gaan die beentjes wel lekker heen en weer hoor, of is ze haar sokken aan het uittrekken :). Of ze maakt weer mooie Darth Vader geluiden (zo noemen we altijd het soort van gegrom dat ze doet). Ze trekt in ieder geval lekker de aandacht van mensen in winkels enzo! :D

Ik ben ook benieuwd hoe ze na verloop van tijd is. Ze is dus erg druk, wil meer dan ze kan (al kan ze al best veel) en laat goed weten wat ze wil. Ze kan bijvoorbeeld staan, wij zetten haar dan neer in de box. Als ze moe wordt, willen we dat ze weer gaat zitten of staan (omdat we bang zijn dat ze opeens een grote smak maakt), dus pakken we haar even op, maar ze laat duidelijk weten dat ze het er niet mee eens is dan :).

13. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Je moet je niet te druk maken. Mijn kleine meid wilde ook nooit knuffelen. Ze heeft echt geen rust in haar kont, heeft ze nog nooit gehad, toen we de 10 weken echo hadden gehad was ze al een druktemaker die druk in de weer was. Ik vond het ook helemaal niet leuk, want ik ben een echt knuffelbeertje en miste dat enorm.

Nadat ze een jaar is geworden is ze wat meer aanhaliger en ze komt nu regelmatig even knuffelen met mama en voordat ze gaat slapen knuffelen we extra lang. Het komt heus wel, maar heb geduld.

Groetjes Monique76

14. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Hoi Monique,

dat is fijn om te horen! het kan dus nog goedkomen hahah ;)

Ze is vanmiddag tijdens de fles op mijn buik in slaap gevallen en heeft daar heerlijk een uur liggen slapen..zooo lekker! :D Maar goed echt vrijwillig was dat niet natuurlijk hahaha

15. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze boef was ook geen knuffelkont, maar met dat hij zijn eerste verjaardag gevierd heeft, komt het weer terug! wij proberen het vooral niet af te dwingen (al heb je soms wel zoiets van kom hierrrr hihi gaan we knuffen!), nu komt hij het zelf halen. hij komt het fijnste knuffelen als hij heel erg moe is, dan geeft ie zich er helemaal aan over.
    onze 'knuffelbehoefte' word wel aardig bevredigd nu we heerlijk met hem kunnen stoeien op het grote bed hihi als hij dan moe is komt ie vanzelf bij je zitten/liggen/hangen
    ik denk dat het wel wat met de leeftijd te maken heeft, als ze zelf meer duidelijk kunnen maken en zelf meer initiatief kunnen nemen, valt me ook in onze omgeving op dat de kindjes vanzelf meer komen knuffelen.
    al is de ene natuurlijk een grotere knuffelkont dan de ander

16. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Mijn dochter was ook altijd ondernemend en wilde helemaal niet knuffelen of op schoot blijven. Maar de laatste 2 maanden begint dat te veranderen en komt ze af en toe een knuffel halen of blijft ze even lekker op schoot zitten. Elk kind heeft zijn eigen behoeftes en dat kan ook nog veranderen in de loop van de tijd. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
    Ik snap dat je graag wat meer met haar zou knuffelen, dat had ik toen ook. Maar hier halen we het nu dubbel en dwars in. Soms krijg ik een heuse kusjesdouche.
    Geniet ook van dat ondernemende! Dat heeft ook niet elk kind maar is wel heel leuk, zeker als ze steeds meer gaan kunnen.
    Veel speel- en knuffelplezier!

17. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

Hoi Mirmar,

Hier was het precies hetzelfde met Dani. Hij heeft in het begin verschikkelijk gehuilt waardoor ik het gevoel had nooit iets goed te doen en hem ook redelijk weinig oppakte (ook kisssyndroom).Wilde nooit knuffelen of bij je opschoot en was zo druk.

Nu hij ouder is, is het een stuk veranderd (hij is nog steeds super druk hoor).Hij komt als ik met hem op de grond lig te spelen zelfs naar me toe om me een knuffel en kusje te geven.Behalve als hij in een sprongetje zit is het wat minder.

Geloof me het komt goed, alleen denk ik dat je gewoon moet doorgaan met haar te pakken en te knuffelen dan ziet ze vanzelf dat het erg fijn is.

Liefs Gup

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca was ook zo´n beweeglijk druk beebje...knuffelen? [-X
    Ook hij huilde in het begin heel veel door pijn aan zijn hoofdje van de vacuumpomp (had harde dikke plekken op zijn hoofdje).
    Nu is het een heerlijk knuffelkontje wat graag lekker tegen me aan kruipt en me een dikke kus komt geven.

Komt helemaal goed...en je niet schuldig gaan voelen, want dat is nergens voor nodig ;)

19. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

wat herkenbaar,
    marissa weet ook niet wat knuffelen is, ze is nu 13 maanden maar kan he tnog niet hoor.
    wel uit haar zelf kusjes geven, maar niet op comando.
    en stilzitten op schoot dat kent ze niet.
    zo is het als vanaf het begin, ze was ook een huilbaby en dacht ook dat het daar mee te maken heeft, maar weet he took niet goed.
    laatst was ze erg ziek en toen wou ze alleen maar bij me liggen en knuffelen en sliep ze zelf op me schoot.
    dat was voor mij een enorme opluchting omdat ik toen zag dat ze het wel kon als ze er behoefte aan heeft.
    maar na 3 dagen was ze aan het opkanppen en het knuffelen was weer over.
    als ik haar tegen haar zin knuffelen begitn ze keihard te krijssen.
    ze heeft ook een hele erg streke wil, zit nooit stil is druk en erg ondernemend, wel sociaal naar andere mensen , veel lachen en contact maken, met andere kinderen is ze zo weg!

zou het dan gewoon een bepaals karakter zijn?

gr debby

Deel Deze Pagina