baby's die voor lopen op groei = vroeggeboorte?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maryam27, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hmm mn bekken staat dus nog wat te wachten! denk dat het idd wel zeer gaat doen. nou ja niks aan te doen dan..:(
    als ik te horen krijg, hij is nog niet klaar ervoor (ook al is ie zo groot) dan wil ik het niet. dan loop ik liever 2 weken langer door. dan is het erg jammer voor mij, maar het gaat erom dat hij een goede start maakt. ik ben niet zo lang zwanger geweest, en zo op alles gelet om het vervolgens te verpesten omdat ie dan eerder moet komen :) nee dan is de beslissing erg makkelijk
    groetjes

groetjes

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Maar dat is dus een beetje de ellende heel veel zie je met een echo niet.

Een kind kan ook met 34, of met 37 weken (bij wijze van ) al flink op gewicht zijn en qua lengte ook wel zo rond de 50cm zitten, het kan zijn dan de longen al klaar zijn (al is dat lastig te onderzoeken lijkt me) maar buiten dat, kindje wat te vroeg wordt geboren mist vaak bepaalde dingen zoals zuig/slikreflex. Erg belangrijk voor voedingen, kan zich slecht op temp. houden... allemaal dingen die wel te doen zijn maar het kost wel een hoop energie en werk extra. Opzich is een gewone pasgeboren baby al werk genoeg zonder die zorgen erbij.
    Het is gewoon mn eigen ervaring van een kindje die met 37 wk kwam en ik hoop nu heel erg dat ik zo dicht mogelijk op de 40 weken beval. Die eerste tijd was echt enorm slopend door de extra zorgen.

Hoe dan ook, hoop dat je gauw op de been bent en het je meevalt. Ieder vrouw (en baby) is anders.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Blijft een lastig verhaal....
    Bij mijn 1e zwangerschap had ik een flinke buik. De vk dacht dat het geen kleine baby zou worden en schatte onze dochter tussen de 3,5 en 4 kilo. Reden tot een groeiecho zagen zij niet, ondanks dat mijn buik toch wel erg fors was. MEt 40+3 braken mijn vliezen en uiteindelijk schoot de ontsluiting helemaal niet op, bleek ze niet door mijn bekken te kunnen en werd er een ks gedaan. Mijn dochter bleek maar liefst 4700 gram te wegen en 56 cm lang te zijn! ZIj zit dus bij de top 2% van de NL baby's.....Hoofdomtrek was overigens 35cm, redelijk gemiddeld, maar bij mij paste het niet.

Bij mijn 2e zwangerschap zijn er vanaf 30 weken groeiecho's gedaan en ook deze baaby bleek weer flink voor te lopen. Bij 35 weken liep het hoofd maar liefst 4 weken voor op de groei, lijf 3 weken en benen 1 week achter (rare combi he?). Toen werd besloten tot een geplande ks bij 38 weken. Mijn 2e dochtertje is toen gehaald en woog toen 3910 gram, 53 cm en een hoofdomtrek van maar liefst 38 cm! Uiteindelijk zijn nu haar lijf en beentjes bijgegroeid (alhoewel ze korte pootjes houdt, net als haar mama!) en is het hoofdje niet veel gegroeid. Haar hoofdomtrek is nu 44 cm, zeer gemiddeld voor 7 maanden.

Wat ik wil zeggen, is dat ze bij de 1e vaak erg afwachtend zijn. Niemand weet wat jij kan baren! Wat voor mij te groot is, kan voor jou een peuleschil zijn......
    En eerder halen doen ze niet graag, tenzij er echt een goede reden voor is!
    Succes!

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    trouwens over die 'rare' combi...zijn hoofd en buik lopen rond de 3 weken voor, en zn benen ook iets achter! mn vriend is 1.85 en ik 1.72 dus van wie die dat nou heeft :p maar dat groeit dus nog bij ?
    ja ik moet het maar afwachten allemaal. ik moet zoiezo bevallen in het ziekenhuis, dus al zou er iets niet goed gaan kunnen ze in ieder geval ingrijpen

groetjes

5. Alita

Alita Niet meer actief

@Silly precies en trouwens vaak is het heel anders als ze geboren worden...het is een preciezie werkje hoor dat opmeten en het ligt er maar net aan hoe goed de echoscopiste meet..

Zo vaak hier op het forum maken ze paniek de baby is te klein te groot en de week later i het opeens goed...
    Mijn neefje was veeeels te klein volgens de scopiste en toen hij geboren werd was hij 1000gram zwaarder....dus ja!!

Je moet niet van te voren al scenario`s gaan bedenken hoe het bij jou zal gaan omdat het bij anderen zo is gegaan...ieder vrouw is anders gebouwd en ieder bevalling is anders meid...

Afwachten maar en je zult zien.....de gyneacologen weten wel wat ze doen hoor...

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter liep na 12 weken zwangerschap al ruim een week voor (weet ik zeker want wist exact wanneer mijn eisprong was door ovutesten en tempen en voelde het zelf).
    De 20 weken echo weer een week extra voor, dus toen al 2 weken. En de liggingsecho ook weer wat meer voor.
    Ze is geboren met 40+2 en was een normale meid van 3585 gram en 51 cm.

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier hadden ze het wel aardig ingeschat.
    Bij de 20weken echo lag hij ongeveer 2-3 weken voor. Ik ben 1,80 en mogelijk dat ze daarom niet echt reden hadden voor groeiecho's. Daarnaast was het vooral het lijfje, het hoofdje liep net aan 2 weken voor.
    Ik ben met ruim 37 weken bevallen en hij was 3350gram en 51cm. Mooi gemiddelde voor 40 weken dus inderdaad ;)
    Ik ben ook wel blij dat ik niet bevallen ben met 42 weken, dan had hij de 8 pond zeker wel gehaald.

Ergens ben ik best bang dat deze weer groot wordt en deze er wel pas met 42 weken uit wil :) Maar ach, het moet toch gebeuren... het is de natuur en we zullen zien.. :) Ik ga net als bij Jayro's bevalling uit van de gruwelijkste en pijnlijkste bevalling ooit en dan kan het alleen maar meevallen ;)

Deel Deze Pagina