Babys eerste jaar vaak continu verkouden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chantico, Nov 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Hier ook een meisje wat met haar 3e verkoudheid bezig is. De 1e had ze al toen ze 3 weken oud was. Ze heeft een oudere zus die naar het kdv gaat en daar alles meepikt.

Ze krijgt BV, maar ja, das geen garantie dat ze niet ziek worden (helaas). Ze profiteren natuurlijk wel van je BV

Als je BV geeft kan je proberen wat BV in het neusje te spuiten (met een spuitje) dat helpt hier beter dan zoutoplossing.
    En stomen onder de douche.

Beterschap!

2. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    2x verkouden tot zijn 6e maand terwijl hij nog thuis was, doorlopend verkouden sinds hij op het kdv is. ach ja, gaat vanzelf over. hij heeft er weinig tot geen last van.

3. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

esmee is 1x verkouden geweest maar dat was na een dagje al over.. ze gaat niet naar het kdv...

4. Niet meer actief

Enzo is al zo vaak verkouden geweest, het is hier meer regel dan uitzondering, zijn wij met vakantie geweest is ie helemaal beter, daarna weer naar KDV en het is meteen raak (echt waar! helaas...).
    Hij is nu 10 maand en ook al wel 6-7 x echt goed verkouden :cry: geweest

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

aah wat zielig.. lijkt me echt zo sneu...
    mijn 2 nichtjes van 3 en bijna 1 gaan ook naar het kdv en zijn echt vaak ziek daardoor.. maar ze bouwen wel een goede weesrtand op daardoor he!
    onze kleine meid is nog niet ziek geweest.. wel na de bevalling, 2,5 week en te vroeg geboren.. dus dat was doodeng! ben ook bang voor de eerste keer dat ze ziek gaat worden.. maarja eens zal de eerste keer zijn daar doe je niets aan..

6. Niet meer actief

Ja klopt wel natuurlijk van die weerstand, maar als ze nog zo klein zijn en nog niets kunnen zeggen (waar ze last van hebben ofzo), is het wel zielig hoor! (ook voor mama ;))
    Dan had ik het liever wat later, maar ik hoop dat ie straks wat weerbaarder wordt.
    Ondanks al die verkoudheidjes is het een heerlijk ventje en altijd vrolijk!

7. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ik ben het niet zo eens over de weerstand, mijn dochter ging ook naar het KDV en was constant heel erg verkouden, hoesten niet normaal meer, ze lag er nachten van wakker (en wij ook) omdat ze uren achter elkaar aan het hoesten was, ik heb haar van het KDV afgehaald en nu is ze bijna nooit meer verkouden.

Even over de weerstand, ik ben zelf nooit naar een KDV geweest en was ook nooit ziek ook niet toen ik naar school ging, weerstand opbouwen kun je ook op andere manieren doen, veel naar buiten, wij brengen zelf ook bacterien en virussen mee, maar op het KDV zet je ze echt een onnatuurlijke virus omgeving!
    Zoveel virussen bij elkaar!
    Begrijp me niet verkeerd hoor ben wel een voorstander van het KDV, maar als zo'n kleintje constant ziek is.............. dat is waardeloos!

Henriette

8. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoontje gaat 2x in de week naar het kdv en is echt bijna nooit verkouden. Hij gaat al vanaf dat hij 4 en een halve maand oud was. Hij is in die tijd maar een paar keer goed ziek of verkouden geweest.

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    MIjn dochtertje gaat momenteel 1 x per week naar het KDV. Al denk ik dat t er niet zo gek veel mee te maken heeft want ze was ook al verkouden toen ze daar nog niet heen ging :)

maar t blijft wel zielig hoor, klein snotterend kuikentje :)

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Zelden verkouden maar ze gaan ook niet naar het KDV

11. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    Mijn zoon is ook aan de lopende band verkouden geweest het eerste jaar. Altijd maar rochelen, snotteren en hoesten. Het begon toen hij 4 maanden was en is niet meer opgehouden. Ik maakte me vaak zorgen, maar volgende het CB hebben meer baby's dat en gaat het echt vanzelf over. En jawel hoor, sinds hij een jaar is, is hij eindelijk van het rochelen en snotteren af. Hij blijft vatbaar, maar ik merk dat zijn weerstand er nu beter tegen kan.

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nou, van al die reacties word ik niet vrolijker... Arme snotterende kleintjes.

13. Niet meer actief

ik hoop dat het met 1 jaar dan echt wat beter gaat worden ;) ( ik kan het altijd hopen toch?)

14. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    jaylynn issinds de zomervakantie eind augustus ook aan 1 stuk door verkouden.Heel zielig
    nu krijgt ze ook nog eens 2 tandjes tegelijk door.Het is nu dus een en al ellende,maar ze blijft gelukkig vrolijk met haar rode wangen en neus

groetjes sarita

Share This Page