De uitzet..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zoetje88, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Zijn jullie begonnen aan de uitzet toen jullie zwanger waren of hadden jullie ook al het een en ander van te voren in huis?

Sommigen mensen zeggen moet je niet doen brengt ongeluk enz enz..
    Als het aan mij ligt is dat maar bij geloof.

Als ik iets krijg wat zo goed als nieuw is of ik zie iets wat ik al echt wil hebben en bewaren dan doe ik dat gewoon.

Hoe was dat bij jullie ?

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Is bijgeloof hoor. Ik begon rond mijn 17e al spulletjes te kopen die ik leuk vond voor 'later'. Zelfs een hele baduitzet en nog veel meer haha. Vond het superleuk. En op mijn 20e kregen we onze eerste dochter, nu 3 gezonde kindjes verder, Godzijdank.

Het werd ook tegen mij gezegt maar trok me er niets van aan. Ze konden wel gelijk hebben natuurlijk dat als ik geen kinderen kon krijgen en die spullen zou zien misschien er kapot van zou zijn ;)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb het nooit gedaan, zou het ook niet durven (wel bijgelovig dus ;). Bovendien is er straks als je zwanger bent ook nog genoeg leuks te koop!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Natuurlijk is dat bijgeloof, maar ik heb van te voren niets gekocht; wat moet ik met die spullen zonder baby? Ik zou 't ook niet fijn hebben gevonden om telkens geconfronteerd te worden met m'n kinderwens.

Ik ben eigenlijk pas echt dingen gaan kopen na de 20-weken-echo en had alles echt ruim op tijd in huis.

5. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Nee ik begrijp dat je er niets mee kunt.
    Maar ik kreeg dingen bijna altijd nog nieuw aangeboden heb oudere broers en een zus vandaar ik had zo iets zet me dat fijn weg als ik dan alles in die negen maanden moet halen is toch fijn al iets te hebben...

6. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Zeker fijn om al iets te hebben als je het zo kan krijgen.
    Ik ben zelf pas enkele weekjes geleden begonnen met zo af en toe wat mee te nemen. Heb toen ik nog niet zwanger was niks gekocht, idd omdat je er toch nog niks mee kunt en zoals hierboven ook al wordt gezegd de confrontatie met kinderspulletjes terwijl de kinderwens nog onbeantwoord is.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb nooit iets van te voren gekocht, wie zegt dat je kinderen kunt krijgen? Ik ken een paar stellen die meer als 3 jaar na hun huwelijk nog kinderloos zijn ( En bij ons on de kerk is dat echt bijna nooit bewust kinderloos hoor! ) en nu bezig zijn met adoptie en MMM. Het zou me dan alleen maar pijn doen als je al babyspullen in huis hebt. Je kan in mijn ogen beter geld sparen voor de uitzet als het echt al kopen voor je zwanger bent.

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Niks gekocht voor ik zwanger was.
    Wel toen ik eenmaal zwanger was.. heel voorzichtig wat dingetjes gekocht.
    Ik doe niet moeilijk over 2e handsspulletjes want vaak dragen baby's maat 50 pakjes amper of niet voor ze eruit zijn.
    Dus heb via MP super leuke kleertjes gekocht.
    Ben nu 10 weken en heb natuurlijk ook hoop nieuwe dingen gekocht maar ben hard mijn babykamer etc. bij elkaar aan het zoeken

9. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Wij hebben er ruim 3,5 jaar overgedaan eer ik zwanger was, en dat is echt behoorlijk frustrerend soms.
    Ik heb niets gekocht in die periode, het was gewoon te moeilijk, en confronterend...
    Ik hoop van harte dat je snel zwanger bent!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als jij goede spullen kan krijgen en je vind dat ook mooi, waarom niet?

Want ze heef thet over Krijgen he! meiden niet kopen..;)

ik zie het probleem niet, als het niet zou lukken kan je het altijd nog weg doen of verkopen, maar om nou goede spullen niet aan te nemen omdat je misschien er 3 jaar over zou doen?? Dus spullen eten geen brood.;)

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Als er iets moois voorbij komt, dat snap ik wel. Maar een hele baduitzet en zo? Je moet er maar plaats voor hebben! Ik heb nu 1 tas waar kadootjes en de nuttige dingen uit de kadopakketten enzo in verdwijnen, maar echt zelf shoppen gaan wij waarschijnlijk pas doen als de a.s. babykamer leeggemaakt is (=we de inhoud gedemonteerd en bij schoonouders op zolder gedumpt hebben in afwachting van een groter huis). Tot die tijd zou ik niet weten waar ik t laten moest - elk hoekje en gaatje hier staat al vol met spullen...

12. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wij hebben nog voor we begonnen een box en een schommelstoel etc gekocht. Helaas blijft een zwangerschap tot nu toe uit.
    Gelukkig vind ik de spullen nog steeds prachtig en ik ben er van overtuigd dat er op een mooie dag echt wel een mini-we in zal liggen.
    Doet het pijn dat de spullen nu verstopt staan op zolder? Ja, soms wel.
    Maar ik geloof niet dat we door het kopen van de spullen een soort ongeluk over onszelf hebben afgeroepen ;)

13. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Ik heb alleen een slaapzakje gekocht, in de sale. Een kleintje staat niet in de planning totdat ik een huis heb, maar ik moest en zou hem hebben.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als je idd iets moois van familie kan overnemen, dan begrijp ik het wel. Maar zelf gaan shoppen en asnschaffen kon ik zelf echt niet, ik heb wel eens met babykleding gestaan in de winkel in de periode waarin ik nog niet zwanger was (maar we wel probeerden zwanger te worden); ik vond dat toen heel dubbel voelen. Aan de ene kant wilde ik het dolgraag kopen, maar aan de andere kant zou ik het echt niet graag zien liggen in huis. Nu was ik na 8 maanden proberen zwanger, dus ik heb geen ervaring met hoe het is als je echt lang bezig bent... Maar ik zou zelf die confrontatie niet aan willen.
    Kan me overigens natuurlijk voorstellen dat je meer naar die andere kant neigt en die confrontatie juist als positief en hoopgevend ervaart!

15. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    pas toen ik zwanger was uitzet gekocht net zoals met samenwonen. wrm al jaren op voorhand dingen kopen? nadien zijn er dan weer tig andere leuke spullen.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Als je dingen zo kan krijgen waarom die niet vast aanpakken? Tenzij je er geen plek voor hebt om het op te slaan. Het kost allemaal een hele hoop geld en gratis is natuurlijk nooit weg.

xx

17. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Wij kopen wel af en toe iets kleins, zo heb ik hele schattige sneakertjes staan.

Met kleertjes ben ik niet zo gretig. Ook omdat ik niet weet wanneer het geboren zou worden en wat het dan wordt. (wat heb je bijv. aan een korte broek mt 62 als je baby in november geboren wordt)

Maar ik beleef er gewoon plezier aan af en toe iets te kopen.. Niks mis mee vind ik

18. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Wij zijn ook nog bezig voor ons 1e kindje en wij hebben echt al veel gekocht. Waarom? Geen idee, als we iets op het oog hebben wat we mooi vinden kopen we het gewoon. Juist als je nog heel veel tijd hebt kun je op je gemak op marktplaats enzo naar spulletjes kijken die nieuw zijn maar door omstandigheden te koop zijn. Zo hebben wij een nieuwe maxi cosi met de kaartjes er nog aan via marktplaats gekocht voor €50. En als je nog lang hebt en je de aankopen kan uitsmeren over langere tijd mis je het geld niet zo. Wij hebben al veel maar omdat wr steeds iets in de uitverkoop ofzo kopen voelen we t niet in onze portemonnee. En wat nou als het niet lukt om kinderen te krijgen? Ik ga er niet vanuitdat het niet lukt, ik ben vrij nuchter, ik zie t dan wel weer. Ik geloof niet in ongeluk en krijg juist een goed gevoel van een volle babykamer!

19. MichMar

MichMar Niet meer actief

Wij hebben dat niet gehad dat we van te voren wilde kopen.
    Toen ik zwanger was heb ik gewacht tot we de eerste zekerheid kregen. Meer omdat ik niet zou willen dat we iets voor deze pixel zouden aanschaffen terwijl het misschien fout zou gaan. Dan hebben we het voor deze kocht en zou 'de volgende' het krijgen. Dat idee staat mij tegen...
    Het kan nog steeds fout gaan uiteraard, maar om tot aan de bevalling niets te kopen is dan ook weer overdreven als je begrijpt wat ik bedoel:D

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Wij zijn pas begonnen met de uitzet toen ik zwanger was. Gekocht heb ik niets voor een goede 12 weken echo en toen nog iets kleins. Zo rond de 20 weken de grotere dingen en na de 20 weken echo 'de rest'.

Hadden we dingen gekregen, dan had ik het vast wel aangenomen, maar dat was niet van toepassing. En iets kopen voelde niet goed en vond ik ook niet handig (om verschillende redenen: wat als het niet zou lukken, wat als je smaak verandert en ik vond veel ook alleen voor een bepaald geslacht leuk...tja, dan moet je toch eerst weten wat het wordt). Daarnaast leek het me ook juist leuk om te gaan shoppen als je zwanger bent. :)

Deel Deze Pagina