Hoi, Ties is nu 8 maanden en wordt van begins af aan een aantal keer wakker per nacht voor zijn speen. Nou dacht ik dat dat na een tijd wel over zou gaan maar niet dus. Het is niet zo dat hij gaat huilen, maar ligt meer te zeuren, en als je niet op tijd erheen gaat voor zijn speen gaat hij wel huilen. En nu word hij sinds een weekje 's avonds laat wakker, en wil dan ook niet meer slapen, en is klaar wakker (en ik dus niet). Ik ga altijd op tijd naar bed om bovenstaande reden, zodat ik nog genoeg slaap krijg en zit er dus helemaal niet op te wachten dat hij om een uur of 11 ineens klaarwakker is en een uur wil gaan spelen. Mijn vriend neemt hem gelukkig dan vaak mee naar beneden, hij gaat wel altijd laat naar bed, maar er zijn ook avonden dat ik alleen ben. Heeft er iemand misschien tips om dit te laten stoppen? Ben onderhand wel een keer toe aan een lekker avondje doorslapen. Hij slaapt trouwens overdag nog 2 a 3 keer een uur, dat heeft hij gewoon nodig en hij gaat om 8 uur naar bed. Ik hoop dat ik een handige tip krijg....
uhm ik kan je niet helpen... maar de laatste fles verlaten? kyana krijgt die om ongever 9 uur... de laaste fles wat dikker maken? of wat meer? mmm ik weet het niet! suc6!
hoi hoi ik zou hem overdag wat meer wakkerhouden dus in plaats van 2 a 3 keer een uurtje zou je ook 2 a 3 keer een half uurtje kunnen doen dan wakker maken wat je ook zou kunnen proberen (weet niet of je dat nu al doet) om de kleine lekker in bad of onder de douche te doen voor het slapen gaat en als laatste de tip niet uit bed halen, het word voor hem alleen maar interesanter en daardoor een reden te hebben om wakker te worden ik zou gewoon naar zijn kamer gaan speentje geven of eventueel een flesje warme melk (opvolg) en weggaan dus niet te leuk maken en niet te veel aandacht schenken succes en groetjes nathalie
ja moeilijk is dat he? wij zitten er ook mee, dus ik lees even met je mee of er nog wat tips binnen komen die wij nog niet geprobeerd hebben
Nou, de laatste fles verlaten gaat hem denk ik niet worden, want hij krijgt altijd best vroeg (tussen 4 en 5) zijn avondeten, en dan heeft hij om 7 uur echt weer trek. Heel vaak wil hij dan geen eens zijn melk maar alleen water. Korter laten slapen heb ik ook al aan zitten denken, maar meneer is best een slaapkop en als hij een klein uurtje heeft geslapen en hij word zelf wakker is hij echt een soort chagerijnig, lijkt wel een ochtendhumeur, dus ben bang als ik hem na een half uur wakker maak dat hij niet te genieten is. In bad gaat hij om de dag, vlak voor het naar bed gaan, maar ik merk geen verschil tussen de dagen dat hij wel en niet gaat. Ook maken we het JUIST niet gezellig voor hem, inderdaad omdat het dan voor hem interessanter word en een reden om het weer te doen. Ik zeg ook bijna niks tegen hem als hij zijn 'pretuur' heeft, melk wil hij dan niet, hooguit een paar slokjes water, en het gebeurd ook wel eens (lees:zelden) dat hij na het water gelijk weer verder slaapt, maar het gaat mij juist erom dat hij door slaapt en ik er dus niet continu uit hoef. Of is het meer een luxe probleem? Alvast bedankt! Groetjes Rianne
Nu is het helemaal mooi. Hij gaat om een uur of 8 naar bed, om vervolgens een uur te slapen (sinds 2 dagen) en dan helemaal overstuur wakker te worden. Hij is dan echt ontroostbaar en huilt ruim een uur totdat hij zo moe is dat hij in slaap valt bij me om vervolgens echt een minuut later weer te beginnen. En dat gaat zo de hele nacht door. Heb hem nog een zetpil gegeven vannacht, dacht dat er misschien wat zat te broeien maar het haalt allemaal niks uit. Ziek is hij niet, alleen heel licht een snotneusje, eet en drinkt goed, alles is zoals normaal alleen hij is niet te genieten! Overdag ook super chagerijnig, niks is goed, wil niet spelen etc. en 's nachts is het nu dus helemaal feest. Herkent iemand dit?
hoi mijn dochtertje is al wat ouder maar heb een soortgelijk probleem... eerder ging ze naar bed na de fles van 8 uur en sliep ze door tot volgende dag 6 tegenwoordig haal ik 8 uur niet eens en krijgt ze dan om half acht haar fles ik ben dan al vanaf 6uur half zeven bezig met haar wakker houden langer kan ik het dus echt niet rekken.. vervolgens gaat ze dan naar bed en ze slaapt tot 12uur half1 goed door en vanaf dan is ze elke keer weer wel 5 tot 7 keer op een nacht..... en dan gewoon om 6 uur weer vrolijk wakker worden dit gaat nu al drie weken aan en ik weet niet meer wat te doen.... ten eerste haal ik haar er snachts absoluut niet uit doe geen licht aan en praat ook niet tegen haar...(weleens zachtjes van ga maar wer slapen maar geen hele gespreken) ik geef haar ook geen fles snachts maar een slokje drinken ze valt na eventjes drinken weer in slaapr voor nou ja de ene keer half uur de andere keer anderhalf uur dir verschilt.... helaas kan ik je dus niet helpen maar leees dit topic ff mee want ik ben ondertussen gesloopt haha.....
Justin heeft dit ook n aantal nachten gehad. Ik heb m toen wel fv gegeven (mede doordat hij niet veel drinkt dus). Daarna sliep hij wel weer verder. Nu slaapt hij weer redelijk door (tenminste gisteren en eergisteren wel, vannacht niet)
mischien zit hij in de "droom" fase,, heb dat met evy ook heel erg gehad en nog steeds af en toe nu ze bijna 10 maand is. ook s nachts begon ze regelmatig te huilen en dat waren enge dromen.. gaat vanzelf weer over, gewoon troosten in zijn bedje en meer kun je niet doen..
Hier zelfde probleem, maar Siem is pas 2,5 maand oud. Ik hoopte ook dat het gewoon beter zou worden, maar nu ik dit lees, wordt ik wel onrustig. Ben benieuwd of hij het wel leert om gewoon door te slapen. Heeft iemand tips om die speen dan af te leren, want na het aanbieden van het fopspeentje is het weer goed, voor een uurtje of 2 en dan weer hetzelfde liedje... Hij slaapt dan overigens weer meteen, en wij inmiddels gelukkig ook. Dank je En iedereen natuurlijk veel succes.
Oh Silaah, dat had ik nog nooit gehoord. Wellicht is dat het, want de laatste 2 nachten kijkt hij er ook heel bang bij.
evy slaapt wegens ruimtegebrek bij ons op de kamer (wel op een eigen plek uiteraard en een gordijn ervoor) soms als ik naar bed ga, hoor ik haar al dromen, ze maakt dan van die schokken en geluidjes, en dan ineens begint ze keihard te screeuwen en is ontroostbaar.. ik moet er ook snachts vaak uit voor haar speen. Ze zeggen dat ze rond de 9 maanden veel dingen ontdekken en dat verwerken ze snachts, waardoor het slapen vaak moeilijker word. Maar laat hem wel gewoon in zijn bed liggen (alleen als hij echt in paniek is eruit halen maar wel op de slaapkamer blijvn met weinig licht aan) anders gaat hij je miscvhien voor de gek houden omdat hij eruit wil.
Hier hetzelfde probleem, slapen was geen probleem, maar wordt nu zeker 1x per nacht wakker. Las in oei ik groei ook dat rond deze tijd weer een sprongetje hebben en het vanzelf weer overgaat. Dus....laten we het hopen. gr charlotte
Vannacht ging het redelijk, nadat ik gister de Livit heb gebeld betreffende zijn helm. Dacht dat die misschien ook wel een oorzaak zou kunnen zijn. Hij heeft vannacht zonder geslapen, en ok, ik moest er nog steeds vaak uit voor 24.00 (keer of 15 maar ) maar hij zette het niet meer op een huilen. Vandaag bij Livit geweest om zijn helm ruimer te maken, hij heeft hem nu weer op, dus hopen dat dat het was en dat alles goed gaat nu.