Baby's en geesten

Discussie in 'De lounge' gestart door Femmelepem, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Snap ik... ik heb namelijk een vraagje en ik weet niet of je in de buurt zit... vandaar... anders stuur ik je wel even een pb.

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mag altijd,en ik kijk wat ik kan doen...!

3. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik heb dit topic zelf aangemaakt, maar ik moet zeggen dat ik het nu expres ga vermijden.
    vind het toch wel erg spannend worden. Wel leuk hoor, die verhalen maar ik lees ze toch liever als de zon schijnt. Alhoewel ik heel nieuwsgierig aangelegd ben, ben ik ook een ontzettende angsthaas

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi hoi!
    Hier ook een kindje dat meer leek te zien dan wij. Ze lag toen ze klein was regelmatig hele gesprekken te voeren met de lucht. Toen ze een maandje of 2 oud was lachte ze ook naar. naar... tja ehm niets eigenlijk. Ze vond de hoek van de kamer meestal interessanter dan Papa of Mama.
    Nu zit er hiervoor nog iets. Mijn Opa overleed toen ik 13 was. Toen mijn vriend en ik aan het proberen waren lukte het niet snel ( snel genoeg voor ongeduldige ikke...) en op een dag was ik jarig. Ik had wat borreltjes teveel op (schaam :p) en toen alle visite weg was zat ik buiten in mijn eentje. Ik dacht, ach what the hell en heb mijn Opa gevraagd om wat hulp zeg maar... Dat het me zo leuk leek om van zijn dochter een Oma te maken :D
    De positieve test kwam... De eerste echo kwam... En de datum van bevruchting ook... Mijn verjaardag! Toeval?...
    Dus ik nam aan dat mijn dochtertje wellicht mijn Opa zag, omdat hij er heel misschien wel hand in heeft gehad dat zij er nu was.
    Het ging over en jaren gingen voorbij. Dochterlief werd 2 en ging babbelen. Op een dag zijn we op bezoek bij Oma. Oma had wat foto's neergezet van de hele familie en ook 1 van haar vader. Dochterlief staat naar de foto's te kijken en pakt die van haar Overgrootopa. 'Dat is Opa Leendert' zegt ze... Hebben we haar NOOOOIT verteld! Ze kan nooit zijn naam hebben geweten. Ook omdat het toen al bijna 10 jaar geleden was dat hij stierf, dus we hadden het er verder ook niet meer over...
    Sorrie als het een hak/tak verhaaltje is geworden :p
    Liefs

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Nou ik heb een half(?) geleden hier een topic gelezen (lounge dacht ik) van iemand waarvan het kindje een mevrouw zag die (uiteindelijk) buiten een denkbeeldige trap afliep (veel langer verhaal) Zij heeft uiteindelijk hulp gekregen via een man via de telefoon... een heel bizar verhaal maar zoiets krijg je niet verzonnen...

Wie kan hem nog vinden?

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hahahaha:D
    Ik lees dit topic ook echt niet na 3 uur 's middags.. Heb ik de hele middag om het te vergeten en kan ik rustig gaan slapen:D;)

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
  8. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben stiekem wel jaloers.
    Ik zou mijn paps wel graag nog kunnen zien. Bevestiging krijgen van mijn hoop dat hij niet echt weg is... Dat hij straks zijn kleinzoon kan zien. Ik kan zien hoe trots hij is...

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Elke medaille heeft zijn keerzijde....maar ik begrijp absoluut hoe je het bedoeld...je hebt een pb terug...

10. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Hier ook een 'begaafd' zoontje en moeder:).

Even kort, zoals sommigen misschien weten is mijn moeder overleden toen ik 15 was. Dit is inmiddels ruim 5jaar geleden. Mijn zoontje is nu bijna 7maanden. Hij lacht regelmatig naar een lege hoek, begint te schateren, of brabbelt tegen een lege hoek. Vaak steekt hij ook zijn armpjes ernaar uit alsof hij opgepakt wilt worden. Wij zitten daar vaak naast maar zien of horen niks. Wel een 'bekeken' gevoel.

Ook als ik mijn zoontje naar bed breng en hem een verhaaltje voorlees of zing voor hem kijkt hij vaak naar de douche of net achter mij, hij is dan zo druk met lachen naar iemand anders dat hij mij totaal niet ziet! Omdat ik niet het idee heb dat het kwaad wil doen en meer het idee heb alsof het familie is denk ik vaak dat het mijn moeder is.

Maar ook de keerzijde hiervan, zoontje wordt overstuur van bepaalde mensen, mensen die hij niet kent, waarbij ik zelf een naar gevoel heb, wilt hij totaal niks van weten (en hij is echt een allemansvriendje). Ook plaatsen waar wij komen waar hij gewoon niet wilt slapen of blijft huilen en krijsen/overstuur zijn tot wij hem meenemen naar een andere kamer. Terwijl hij wat dat betreft heel makkelijk is (slaapt overal, op feestjes, kan 'm bij wijze van spreke naast de boxen leggen en hij zou nog slapen). Ook op bekende plekken zoals bijv. bij zijn opa &oma.

Zelf heb ik vaak dat ik gebeurtenissen aangereikt krijg via dromen. Ik droomde toen ik 8 was dat mijn opa overleed, hij had een hartinfarct gehad. Ik droomde dat hij tegen mij zei (ben oudste kleinkind daar) dat ik goed op mijn nichtje en mijn 3neefjes moest passen! Op dat moment, waren er maar 2 neefjes (eentje overleden) en een nichtje. Ik zag een klein blond jongetje met ene bolle toet, helemaal totaal anders dan mijn neefje. Een jaar later was mijn tante door het spiraaltje heen zwanger van haar 3e kindje, een blond jongetje met een bolle toet! Toen ik wakker werd, kregen we een kwartier later telefoon. Opa was een kwartier eerder overleden, precies toen ik wakker was.

Ook mijn paard en hond droomde ik dat die doodgingen. Telkens na zo'n nacht kregen we telefoon dat ze overleden was.

Van mijn moeder droomde ik ook, zij pleegde zelfmoord en is onder een trein gelopen. De nacht dat dat gebeurde, droomde ik dat ik op een soort van stenen met ijzer stond en dat er een fel licht met hard geluid op me afkwam, bij een brug.
    Een paar uur daarna kregen we dat te horen. Bij mijn moeder waren niet veel zichtbare tekenen van depressie en ook geen eerdere zelfmoordpogingen. Het was dus een schok.

Ook heb ik vaak dat ik mensen zie en ze gelijk al niet vertrouw, later krijg ik dan vaak 'vreemde' dingen over die personen te horen. Kan verder niemand of niks zien, maar voel wel veel aan.

In het huis bij mijn ex-vriend bijv. (wij sliepen eerst op de bovenverdieping, later zolder) durfde ik nooit 's avonds de trap op alleen. Ik was doodsbang. Ook op zolder waar van die schotten waren gemaakt die als kastjes dienden durfde ik niet alleen te zijn. Ik voelde me vaak bekeken en de rillingen liepen me over het lijf! Toen ik het er een keer met zijn moeder over had dat ik mezelf altijd zo bang voelde in dat huis vertelde zij me dat dat huis op een 'put' stond die daar in de Middeleeuwen had gestaan. Bij die put waren heksenverbrandingen etc.
    Een ander verhaal wat daar ook was, is het volgende:
    Wij zitten s avonds gezellig met z'n allen uiten. Overburen erbij etc. Op een gegeven moment zegt mijn exschoonmoeder; 'Moeten we Timo niet achter het hekje zetten?' (Timo was buurjongetje dat lag te slapen in campingbedje). Dus wij Timo achter het hekje gezet (was een meter verder). Wij praten, en opeens hadden we het over geesten etc. Schoonmoeder zegt dat het echt is geeft voorbeelden van geestverschijning in haar slaapkamer in dat huis etc. Buurman zegt nee is niet zo! En de discussie wordt een beetje verhit en buurman herhaalt die zin, en ineens spat er een glazen schaal die MIDDEN op de tafel stond uit elkaar in duizenden stukjes glas! Iedereen stil, laat nou precies waar Timo eerst lag te slapen daar het meeste glas terecht gekomen zijn! Toeval? Geloof er niet in. Maar buurman durfde zijn zin iig niet nog een keer te herhalen haha;)

Maar goed! Kan zo nog wel wat dingen noemen, alleen het wordt zo langdradig;)

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik heb zelf dingen meegemaakt dus ja ik geloof in geesten
    Nou ja eerder in positieve energie
    Dus het zou me niks verbazen als me dochter dingen zou voelen of zien
    Zelf heb ik me oma en me vader die er voor me zijn om me heen
    En me dochter heeft een broer of zus die over haar waakt
    Daarom heb ik in haar kamer een lamp met vlindertjes en ik zeg het ook vaak de vlindertjes waken over jou
    Dus eng vind ik het niet
    En ik weet zeker dat er iets is want katten zien ook geesten en onze kat ziet soms ook dingen

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hej Dames

Ik zat van de week 'baby's wil is wet'te kijken en in eens viel het kwartje.
    Lise heeft twee plekken waar ze het echt niet leuk vind, 1 is mijn schoonzus en 1 is een vriendin van mij.
    Beide meiden zijn vaak deperesief en zeker niet gelukkig, ik denk dat Lise dat op pikt.

Deel Deze Pagina