cbibi?? hoofdje ligt niet helemaal ingedaalt tussen mijn bekken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimi1, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    hoi!

ik wil graag weten of hier meerdere mensen zijn die dit hebben meegemaakt.

ik moet namelijk als m,n vliezen breken plat gaan liggen en de vk bellen. ik ben nu 39 weken en 5 dagen zwanger, en t hoofdje ligt niet vast tussen mijn bekken..

mijn vraag of iemand mij kan vertellen wat de vk gaat doen terwijl ik plat moet blijven liggen en of er iets ernstigs kan gebeuren met de kleine.. misschien iemand die dit ook heeft gehad kan mij misschien antwoord geven.. alvast bedankt!

Groetjes: kim

2. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hoi Kim,

Ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt, dus ik weet niet zeker of ik je het goede antwoord geef.
    Bij de geboorte van mijn zoon lag hij ook nog niet volledig ingedaald. De verloskundige heeft mij toen aangegeven op mijn zij te gaan liggen (ligt er aan hoe je kindje ligt). Bij volledige ontsluiting mocht ik al een beetje gaan persen, zodat de baby wat dieper kwam te liggen. Uiteindelijk hield ik het niet meer tegen en werd 20 minuten later onze zoon geboren.

Weet niet of je wat aan mijn antwoord hebt, anders morgen gewoon even bellen! ;)

3. Seth

Seth Niet meer actief

De navelstreng zou eruit kunnen zakken als je kindje niet ingedaald is.... en je staat, en dat is niet gunstig...

Mijn eeste wat trouwens ook helemaal niet ingedaald...
    laatste controle met 40+1
    met 40+2 geboren....

Mijn vliezen hebben ze trouwens bij beiden stuk moeten prikken, bij dochter waren ze met 8cm nog niet gebroken...

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier ook een cbibi klantje!

Ik mocht wel doorlopen als het goed voelde, maar moest wel zo snel mogelijk gaan liggen als mijn vliezen broken... Hoefde dus niet met spoed te gaan liggen als ik in de supermarkt stond hahaha.

Maar wat ze tegen mij zij hierover....de navelstreng kan dan onder het hoofdje door schieten naar buiten...en dat is gevaarlijk want dan kan die dubbel komen te zitten en de bloedsomloop afknellen...kan je kindje dus overlijden.

of er kan een armpje naar beneden zakken...en dan kan die er op die manier niet uit!! Moet er heel wat gedan worden om dat armpje terug te krijgen waar het hoort.

Maar troost je...vaak krijg je al weeen voordat je water breekt.....omdat je kindje dus nog los zit is er niet zoveel druk op de vliezen...

Trouwens, geen horror verhaal hoor...want is alelmaal goed gekomen...maar ons meisje lag tot aan het einde toe los in mijn bekken...die wilde niet indalen totdat ik een andere beweging maakte en ze er in 30 minuten doorheen schoot en geboren werd hahaha...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zo eentje. Die lag met 41 weken nog bewegelijk in het bekken. Maar niet ingedaald dus.

Als de vliezen breken moet je inderdaad gaan liggen (eerst naar huis dus). En dan komt de VK controleren of de kleine wel goed ligt en de navelstreng niet klem zit.

Maar hier begon het gewoon met weeen midden in de nacht. En de vliezen knapten pas rond 7 uur, toen de weeen al lang bezig waren. Mijn man hing net met de VK aan de lijn.
    Toen moest ik dus blijven liggen totdat de VK kwam, en heeft ze het even gecontroleerd. Maar oa door de weeen lag hij toen dus al netjes met zijn koppie in het bekken en de navelstreng zat gewoon goed..

Deel Deze Pagina