Haha ja idd alsof die asiels nog niet vol genoeg zitten ik vind het gewoon diep triest dat sommige mensen dat kunnen zeggen!! katten en honden wegdoen.... Logisch dat je geen dieren bij baby's en kinderen alleen kan laten.. maar daar ben je altijd nog zelf bij.
Wat goed, zoveel reacties! Ik heb ook 3 katten en heb nooit overwogen om daar iets aan te veranderen. Hier in mijn omgeving heeft niemand het gelukkig voorgesteld, want dan hadden ze een hele boze vrouw op hun dak gekregen (tja, hormonen he ) Het enige waar je op moet letten met katten is dat ze niet op je kindje gaan liggen en (zeker als ze buiten komen) regelmatig ontwormen. Kleine kinderen kunnen namelijk wel erg ziek van de wormen van huisdieren (dus ook honden) worden. Maar voor de rest: alleen maar goed lijkt mij, opgroeien met dieren!
Ik snap dan ook niet hoe iemand er bijkomt om dat tegen een ander te zeggen. Ik vind dat mensen zonder huisdieren heel makkelijk omgaan met dat soort dingen. Ik denk dat ze niet begrijpen dat je ook een band met zo'n beesje hebt.
Onze zoon van 2 is vanaf zijn geboorte al dol op onze katten EN hij is daardoor ook super lief tegen andere diertjes! Ze steken er echt iets van op! Nooit weg doen! (behalven bij een allergie natuurlijk) Liefs!
Wij hebben 2 katten, 1 hond en nu een zoontje van 5 weken oud. Ook hier regelmatig de vraag wat we met de hond gaan doen. Op zich geen rare vraag, we hebben een grote, jaloerse, sterke, lompe hond die absoluut niet handig is in de omgang met kinderen. We gaan het zien, ben zelf ook wel erg benieuwd hoe het gaat als mijn zoontje gaat kruipen, enz. Nu gaat het redelijk goed, hond is wel even van slag geweest, vooral bij huilen vande baby. En is jaloers als we hem bijv. beneden verschonen in haar nabijheid, ze heeft al pogingen gedaan om aan het aankleedkussen te trekken. Haar vertrouw ik echt niet alleen met hem en sorry, als ze gevaar op gaat leveren voor mijn zoontje dan ga ik toch echt een ander huisje voor haar zoeken. Mens gaat hier boven dier. De katten is geen enkel probleem, ze mogen alleen niet op de babykamer.
Als ze een gevaar worden voor de baby dan snap ik dat de keuze snel gemaakt is inderdaad, maar daar kom je pas achter als de baby er is hoe de dieren ermee omgaan. Maar om nou bij voorbaat al te zeggen dat het niet goed is vind ik wat overdreven.
Vantevoren weet je inderdaad absoluut niet hoe dingen gaan en is het wel erg makkelijk om te oordelen. Alles kan meevallen, zelfs nog straks bij die lomperik van mij
Hier heb ik de poezen ook voor geen goud weggedaan!! maar iedereen hoor je er over! De poezen doen helemaal nioks en beginnen nu een beetje te snuffelen aan mijn zoon en als ik de fles geen komt de ene ook op me schoot erbij liggen!
He bah, ik word gelijk weer pissig!!! zo heb ik een keer een nepadvertentie op marktplaats gezet. Ik las niets anders dan dat ze de dieren weg deden omdat er een baby opkomst was. En ja, bijvoorbaad gingen ze er al vanuit dat het kindje allergisch zou zijn???!!! En anders zijn de haren wel weer vies. En dan zijn het vaak ook nog eens beestjes van nog geen jaar oud?! Ik had de rollen omgedraaid. Ik had in mijn advertentie "mijn baby" aangeboden, omdat mijn katten allergisch voor de zwitsal lucht zouden zijn... En dan komt het wel ziekelijk over? De meest uit een lopende reacties kreeg ik. De een vond het een onwijs goede actie en de ander stuurde een hele boze mail, omdat ik me er niet mee moest bemoeien! Dieren zijn geen voorwerpen. Ik ga een relatie met een dier aan voor het leven! Ik zou alleen afstand van ze doen als ik ze niet goed zou kunnen verzorgen en ze dus ongelukkig zou maken. Toen ik mijn 3 katten in huis nam had ik ookal een kinderwens. Ze zijn nu 5 en mijn kater is helemaal gek van Femke.
Ik heb een hele lange tijd in het dierenasiel gewerkt, en daar werden dieren met de gekste redenen naartoe gebracht! :x Waarom zouden kinderen niet met dieren op kunnen groeien? Dieren zijn juist heel goed voor een sociale ontwikkeling! Zorg alleen dat je als ouders zijnde het goed onder controle hebt. Dat de beesten nooit alleen gelaten worden met de kids. En de kids moeten ook net zo goed leren hoe om te gaan met de dieren! Kijk dat als de baby er is, en je hebt het echt geprobeerd en er alles aan gedaan maar het gaat echt niet samen!! Dan denk ik: oke dan is er een optie om je beesten te herplaatsen, maar niet zomaar, zonder goed reden en zonder dat je er alles aan gedaan hebt om het wel goed te laten verlopen!! Ik heb zelf een hond en een kat!! Die ik nu al aan het klaarstomen ben op de komst van de baby.. De hond wordt overal bij betrokken, snuffelt aan alles.. en straks met de baby gaan we dat heel goed begeleiden De kat laten we een beetje de gang gaan, die gaat zijn eigen weg wel.. die betrekken we er ook wel bij, alleen katten zijn toch anders dan honden, die gaat toch hun eigen weggetje wel.. Maar je maakt mij eigenlijk heel erg boos om je beesten bij voorhand al weg te doen! Zonder er maar ook een klein beetje moeite in te stoppen! Dus vandaar dat als mensen zeggen: Doe je beesten weg voor de baby, ga ik heel hard koken!! Je hebt ook voor je beesten gekozen, en daarvoor te zorgen met liefde! En daar heb je ook een verantwoording voor vind ik.. Zijn ook levende wezens met gevoel.. zijn geen ''hebbedingetjes'' die je maar even weg kan doen als je er geen zin meer in hebt..
Wij hebben 2 katten en een hond (half jaar oud nu) no way dat die weg gaan he zijn onze kindjes haha Gezellige boel juist!
Hier ook 2 katten en een kind Gelukkig heeft niemand ooit gesuggereerd dat ik ze weg moest doen, dan zou ik echt heel kwaad zijn geworden. Het gaat echt prima bij elkaar, de katten zijn helemaal niet jaloers of wat ook. En Thijmen vindt het onwijs leuk om met de katten te spelen. Hij aait ze en knuffelt ze en geeft ze kusjes. Tuurlijk, heel af en toe krijgt hij een tik en dan is ie flink verontwaardigd, maar daar leert ie van
Wat een geweldige actie van je. Heb er hard om moeten lachen. Maar zo is het wel. (sommige mensen) gaan met dieren om alsof het voorwerpen zijn. Erg jammer
Zelf ben ik geen voorstander van katten. Krijg jeuk van ze, ze lopen overal over heen en poepen in mijn tuin . Nee ze zijn alles behalve mijn lievelingsdieren. Maar goed daarvoor zijn er meerdere verschillende huisdieren. Maar dan nog vindt ik het erg raar. Waarom zou je ze weg moeten doen............ Bang dat ze een haar loslaten en ergens over heen lopen wat niet mag. Volgens mij krijgen je kinderen daar alleen maar weerstand van. Nee ik vindt dat je je huisdieren niet weg moet doen omdat er kinderen opkomst zijn. Ik zou als ik jouw was, je schoonmoeder wegdoen .
Hier ook 3 katten in huis. Het zijn echt mijn kindjes (maandag was 1 van de katten ziek en ik heb mijn ogen uit mijn kop gejankt aan het ontbijt omdat ik dacht dat ie dood ging....uiteindelijk had ie alleen een keelontsteking en was ie wat uitgedroogd ) en ze gaan dus ook echt niet weg. Ik heb hier trouwens ook geen vragen over gehad. Ik ben opgegroeid met dieren en zou het echt vreselijk saai vinden zonder.
Wij hebben 1 hondje, en 75 koetjes in de stal hoezo huisdieren wegdoen?? nee joh zeg tegen je schoonmoeder dat je vooral alles super steriel moet houden, handjes 100 keer per dag laat wassen, en dan als ze wel in contact komen met huisdieren of bij iemand over de vloer kruipen waar het niet zo zuiver is, zijn ze meteen ziek!! Het is algemeen bewezen dat kinderen die opgroeien met huisdieren minder kast hebben van allergieen en dergelijke. Begrijp mij niet verkeerd, normale hygiene is natuurlijk altijd goed...
Zoals ik eerder ook al gezegt heb ik doe mijn katten voor geen goud weg. Dan kan ze hoog of laag springen gelukkig heb ik zoiets als een eigen wil en doe ik wat ik wil.
Wij hebben een hele lieve kat van 8 jaar die bij haar vorige baasje kinderen gewend was. Nou ja gewend... Die lieve schat werd als hoofdkussentje gebruikt als die kids TV wilden kijken. Haar enige reactie was oortjes plat en erg ongelukkig kijken Ik ben dus totaal niet bang dat die onze kleine wat aan gaat doen straks. Het lijkt me juist ontzettend gezellig om met de kat tegen me aan ons kindje de borst te geven en zo Natuurlijk houden we het wel goed in de gaten en zullen we ze niet alleen laten, maar ik verwacht geen rare dingen. Tijdens de intake van de kraamverzorgster kreeg ik nog een tip om een haakje op de deur van de babykamer te doen zodat je de deur open kunt laten staan. Dan kun je je kindje toch goed horen zonder dat de kat naar binnen kan.
Wij hebben 2 katten en die blijven ook! Alleen als ons zoontje heel allergisch zou blijken te zijn, vind ik het een reden om ze te herplaatsen. Maar ook alleen dan en voor de rest lijkt het me juist leuk dat hij opgroeit met dieren. Onze katten zijn echte binnenmutsen die nooit buiten komen en heel lief zijn. Tuurlijk laten we ze niet alleen met de baby, maar dat is dan ook dat. Dus nee, wij peinzen er niet over. Heb ook nog nooit een opmerking erover gehad overigens.
nouja wat belachelijk dat ze dat zegt ik heb 2 katten 1 is 5 geworden in mei en de andere word in aug 5 in begin moest de jongste kat niets van me zoon weten we kwamen binnen voor eerst ging die blazen en blazen 2 week later waren ze on onafscheidelijk echt nu nog steeds waar ik met me zoon zit komt hij kijken en knuffelen. de andere kant die houd meer afstand die komt wanneer het hem uitkomt maar ze hebben me zoontje nog nooit geslagen laat je schoonmoeder lekker lullen je doet haar toch ook niet weg nu je een kindje krijg hahah al zouden sommige het niet erg vinden hehe