Baby's en jetlag

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Princess81, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Wij gaan over een paar weken naar Amerika en nu ben ik bang voor een jetlag bij haar, er is namelijk 7u tijdsverschil. Heeft iemand tips om dit te voorkomen of hoe hiermee om te gaan?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Weet niet of ze daar last van heeft want neem aan dat ze wel gewoon zal slapen in vliegtuig

3. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    als ze nog om de 4 uur voeding krijgt, zal ze er niet veel last van hebben denk ik. Maar als ze de nachten al door slaapt, wodt het denk ik een ander verhaal. Omdat dan de kans groot is dat ze dag en nacht door elkaar gaat halen, want dat krijg je met 7 uur tijdsverschil. Toch is een kindje flexibel en misschien valt het allemaal wel mee.
    Ik werk zelf in de vliegwereld en hier wordt vaak uitgegaan dat voor elk uur tijdsverschil je lichaam een dag nodig heeft om weer te acclamatiseren. Dus wie weet valt het allemaal reuze mee!
    Wel stoer dat jullie nu al met haar gaan vliegen! Veel plezier enne nog een tip:
    Kindjes kunnen erg last hebben ( hoeft niet) van hun oortjes met stijgen en dalen. Misschien handig om haar op die momenten een flesje/de borst te geven. Dat helpt vaak goed. ( zuigen)
    Mocht je flesvoeding geven, dan zou ik als het mogelijk is zelf water mee nemen voor de voedingen. Ligt lastig ivm strenge veligheidsregels aangaande vloeistoffen, zou je even moeten informeren omdat er voor babyvoeding wel uitzonderingen gemaakt worden ( weet alleen niet of dat ook voor water geldt)
    De reden dat ik je dit zeg is omdater aan boord van een vliegtuig vaak maar een bepaald aantal flessen water gecaterd is. Als dit op is dan zal er veelal water uit de watertank gebruikt worden. Als dit water goed gekookt wordt, wat mogelijk is, zal het geen kwaad kunnen, maar ikzelf zou niet snel het water voor mijn kindje gebruiken als het wel heet uit het tapkraantje komt, maar de kook er nog niet overheen is geweest.( bacterien)
    Maar misschien ben jij daar makkelijker in. ( ik gebruik thuis ook geen heet water uit de kraan)
    Instappen van passagiers en vlak voor de landing zijn vaak drukke momenten waarop ze misschien niet altijd evenveel tijd hebben voor je. Mocht je een flesje wilen laten vewarmen Dan zou ik het al vrij snel vragen.
    Vaak zijn er toiletten met een verschoonplank. Echter niet alle toiletten hebben dat, maar daar kan je gerust even naar vragen. Bij sommige maatschappijen hebben ze wat spulletjes voor babies ( denk aan een luier, een flesspeen een potje voeding ed,maar soms ook helemaal niet. Denk dat het verstandig is om lekker zelf de spullen mee te nemen die je nodig hebt.
    Ik kom vaak genoeg nog mensen tegen die niets mee hebben voor hun kindje ( begrijp ik niet, als je gaat winkelen/op visite gaat neem je toch ook wat mee) Met als gevolg dat zo'n kindje zonder voeding en/of luier kont te zitten, zooo zielig!
    Goed, lang verhaal, hoop dat je er wat aan hebt.
    Veel plezier en ben heel benieuwd hoe het gaat!

4. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Ik lees mee want wij gaan ook naar Amerika als Daan 6 mnd is. Ik denk dat hij , net als wij trouwens, ook een paar dagen aan de nieuwe tijdszone zal moeten wennen. Ben benieuwd of mensen tips hebben!

Groetjes Klaartje

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik denk dat het heel erg verschilt per baby, net als bij volwassenen reageerd iedereen er anders op, het kan dus zo goed gaan dat je er niks van merkt en het kan ook drama worden ;)

6. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Patty; Ze slaapt dus idd al door, maar ik hoop dat mijn meissie ook flexibel is ;) Vind het wel spannend, want het ging net zo lekker met haar ritme...

Gelukkig geef ik borstvoeding dus dat is makkelijk, tijdens het stijgen en dalen aan de borst dus :D We hebben al vaker met haar gevlogen, maar dat waren steeds korte vluchten dus ik neem iig voldoende entertainement, luiers, etc. mee. Idd onbegrijpelijk dat er mensen zijn die luiers vergeten :(

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Vraagje. Waarom gaan jullie naar Amerika? Is het puur voor de vakantie of ergens ook een `moetje`? Want als het alleen puur vakantie is vraag ik me af waarom je met zo´n kleintje zo ver moet reizen. Ik ben zelf helemaal niet zo van vakantie en baby´s, maar als het dan `moet` dan zou ik niet kiezen voor zo´n verre bestemming.. Niet vervelend bedoeld hoor, ik ben benieuwd naar jullie argumenten.

8. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Natuurlijk mag je dat vragen ;) Ik ga daar wonen (in Kansas), omdat mijn man gevraagd is daar te komen werken. We gaan dus eind aug. daarheen om een huis uit te zoeken en dan waarschijnlijk eind dit jaar daar naartoe verhuizen :D Ik snap je vraag wel hoor, want ik zou liever niet gaan met m'n kleine meissie, maar wil wel graag erbij zijn om het huis uit te zoeken ;)

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Woh, wat bijzonder! En uiteraard begrijp ik dat jullie daar heel veel te regelen hebben. Emigreren is immers niet zomaar iets. Ik kan niet anders dan jullie heel veel succes en geluk wensen! En.. laat je ons weten hoe jullie nieuwe stulpje eruit ziet? En succes nog met de vliegreis!

10. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Thanx (haha vast even oefenen hè :p)

Deel Deze Pagina