hello allemaal. Laastse laat ijk mijn schoon moeder op onze keine passen voor maar een paar uurtjes~ onze baby gaat namelijk 2 dagen per week bij hun overdag tot augustus en dan een dag om de twee weken. Toen ik terug kwam was mijn klein op schoot bij haar VOOR de tv... ze zei dat mijn baby het leuk vond Alleen voor mij is de televisie zeker voor 24 maanden een NO NO zonder compromis. Eigelijk is het in mijn land zelf verboden : baby tv programma's en zo> uit onderzoek blijkt het slecht te zijn voor de ontwikkeling van een kind, concentratie en zenuwen stel om tv voor de leeftijd van 2 jaar te gaan kijken dan niet langer dan 10 minuten per dag. persoonlijk ben ik er helemaal mee eens, alleen ben ik bang dat lieve schoon moeder dat ontziet en toch overdag die kleine tv laat kijken terwijl ik dat helemaal niet wilt!~ jullie tips aub 8)
Tja ik ben er niet zo moeilijk in, wij hebben regelmatig baby tv aanstaan voor Louise en dan gaat ze mee dansen op de liedjes enzo. Ik zie er het kwaad niet van in. Maar feit blijft dat jij de moeder van Amélie bent en als jij niet wil dat de tv aanstaat als zij er is, dan horen degenen die oppassen zich gewoon aan jouw regels te houden. Misschien een keer een gesprek met haar aangaan hierover en duidelijk laten weten dat je niet wil dat zij tv kijkt.
Hoi, we merken wel dat ons zoontje met ons mee kijkt (bijvoorbeeld nu staat schaatsen aan en hij ligt op de grond te spelen. Soms kijkt hij dan ook) Echt specifiek voor de TV zetten doe ik sporadisch (Teletubbies of Nijntje) maar dat is dan maximaal 15 minuten. Verder is TV hier ook een no go. Mijn andere zoontje is 4 en die denkt dat Sesamstraat 2 x per week is! (handig hoor). Ik denk dat TV niet slecht voor je kind is mits je kind zich ook leert om zichzelf te amuzeren en bijvoorbeeld een boek te bekijken / lezen. Ik vind dat TV geen bezigheidstherapie moet zijn maar als je TV kijkt dan kijk je iets specifiek. Ik heb er nog wat moeite mee om mijn man te overtuigen dat de TV niet aangezet moet worden als 'behang!" Wat betreft je schoonmoeder. Jij bent de ouder dus jij bepaalt de regels (wel even goed afstemmen met je wederhelft) en dus vertel jij wat je wel en niet wilt. Je moet er vanuit gaan dat ze dat zal respecteren.
heb ik geen problemen mee, mijn zoontje vindt het erg leuk, hij kijkt dan ook iedere dag zeker wel 30 minuten tv. Als je als opvoeder er niet achter staat moet je het zeker niet doen, tevens vind ik dat je niet kan eisen van je schoonmoeder dat de tv uit moet staan als ze op jou kind past, dan moet je maar een andere oppasser zoeken, dat is mijn mening.
hier ook geen problemen mee. bij ons staat de tv vaak aan, maar hij heeft alleen interesse in bumba en de teletubbies. ik zie geen kwaad in. groetjes, Miranda
tja snap je punt ook wel maat tot 24 maand geen tv kijken hier staat de tv ook vaak aan niet de hele dag maar als ik merk dat youame beetje moe begint te worden doe ik de tv aan en blijft ze op de bank zitten kan ik rustig koken of met de huishouding bezig
Hier kijkt Levi ook wel eens naar de tv.vind het reuze interressant. Verder zet ik op de laptop ook wel eens een filmpje van hopla ofzo aan. vind hij geweldig. Ik ben zelf ook opgegroeid met de tv, en er is niets mis met mijn ontwikkeling Maar het is jou kind, als jij het niet hebben wilt moet je hier echt duidelijke afspraken over maken met je smoeder
Zelf kijkt ze misschien 2 x per week Bumba ofzo en ik moet bekennen dat hij wel vaak eind van de middag en begin avond hier aanstaat als ik en mijn man t.v. kijken, maar vaak boeit dat haar weinig. Af en toe kan vast geen kwaad, maar ik zet haar geen half uur voor de t.v. en ik heb van mijn schoonmoeder allemaal baby dvd's gekregen, maar daar vindt ze ook niets aan. Dus dit vind ik wel prima zo. Maar ja, jij bent de moeder en bepaalt wat je wel en niet goed vindt. Zou er gewoon wat van zeggen, wie weet zag ze zelf niet zo in wat jij daar niet goed aan vindt, maar als je het uitlegt, dat ze het geen probleem vindt. Ik had wel een buurvrouw waarbij dat zoontje echt uren t.v. keek. Wat een ontzettend sloom jong was dat, kon zichzelf totaal niet vermaken, aangezien hij nooit zelf leerde spelen, maar alles voorgeschoteld kreeg op t.v. Dat is dan weer het andere uiterste.
Hallo, Ik vind het nog steeds de grootste onzin. Er wordt echt dramatisch gedaan over die eeuwige tv 8) (zijn al aantal topics over kinderen/tv kijken). Zolang het bij geschikte programma's blijft, who cares! En als je goed googled, vind je tegenstrijdige berichten, het is net wat je gelooft. Groetjes Brez
Volgens mij vroeg Moon om tips hoe ermee om te gaan dat schoonmoeder misschien iets anders doet dan zij vraagt. Moon, je zult vooral duidelijk moeten zijn en zorgen dat ze je serieus neemt. Meer kun je denk ik niet. groet Amber
Hier staat de tv vaak aan, maar Alyna kijkt er amper naar.Ook niet als ik met haar op de bank tv kijk ofzo.Ze heeft meer interesse in de afstandsbediening. Als je het echt niet wil, zou ik dat ook gewoon rustig duidelijk proberen te maken.Niet roepen of je te druk maken,maar gewoon rustig praten en het uitleggen.
hier staat tv zo wat bijna altijd aan maar selmen kijkt niet eens , hij speelt vrolijk met zijn speelgoed door de kamer ik doe hem dan wel op ned3 als bumba komt , dat vind hij heel erg leuk , maar verder maakt hem niks uit hoor dat no no tv vind ik ook overdreven hoor , ben ook met tv opgegroeid , niks aan de handtje , het is niet goed als je baby/kind uren naar tv kijkt ,maar zo elke dag half uur moet echt wel kunnen hoor , dag is nog lang om verder te spelen met alle andere dingen
Als ik tv kijk en Demi kijkt erna zet ik de tv echt niet uit. In tegenstelling, als ik echt wat in het huishouden moet doen en ze is in de box spelen en in de wipper zitten beu, dan zet ik haar wel eens in de de wipper voor de tv (bij een passende tekenfilm).
Tja; de titel is: Re: Baby's en TV kijken , jullie meningen dus ze vraagt duidelijkook naar meningen. Qua schoonmoeder denk ik: Jij bepaalt. Heel simpel. En verder: Ik vind het niet zo erg nog. Fae kijkt hier soms een half uur tot 3 kwartier naar Baby Einstein. Die tijd benut ik dan vaak om wat te doen. In de periode dat ik erg met m'n huiswerk zat, zat ze nog vaker achter de tv. Het moest op dat moment écht gebeuren en het hield haar voldoende bezig, dus het hielp me indertijd (voor mij toen ff nood dus) . Maar meestal kijkt ze dat half uurtje per dag, als ze wat moe wordt aan het einde van de dag. Dan wil ze niet meer slapen (na 4 uur) maar eigenlijk ook weinig anders. En de tv vind ze dan wel interessant. Ik vind het prima, maar probeer het niet te lang te laten zijn.
De tv staat hier de hele dag aan. Of op een programma, of op een muziekzender. Het zal Nathan volledig een worst wezen wat er op staat, het interesseert hem niet. Hij reageert op de begin en eind tune van sommige programma's. Vooral accoustische gitaren vindt hij erg leuk. In de ochtend zet ik wel eens Nickelodeon op. Peppa Pig vindt hij erg leuk, maar ook daar kijkt hij een verdwaalde minuut naar om vervolgens verder te spelen. Het lijkt me duidelijk, ik doe niet zo moeilijk over de tv. Later wanneer hij echt geconcentreerd naar een programma kan kijken zullen we de zaken wel wat aan banden leggen. Ik wil natuurlijk ook geen tv-zombi. Lekker spelen met speelgoed en buiten spelen, ik ben daar een groot voorstander van. Mbt je schoonmoeder, als je het niet wil, dan wil je het niet en zal je het er over moeten hebben. Als jij niet het gevoel hebt dat ze daar naar gaat luisteren, zal je andere oppas regelingen moeten treffen. Of accepteren dat zij het anders doet. Trouwens, uit welk land kom je dan? Nog nooit gehoord van de regel van geen tv tot 24 mnd. Maar voor nu, nog geen restricties. groetjes, Audrey
Hier staat ook best vakk de tv aan maar mijn dochtertje kijk er zelden naar.. Ze heeft het veelste druk met andere dingen. Maar als je het zelf niet wil dan moet je dat ook niet doen of toelaten. En ook je schoonmoeder duidelijk maken dat je dat niet wilt en waarom.. Succes!
ik ben ook niet zo moeilijk met tv kijken, maar ik hoorde een tijd terug dat mijn zusje mtv met Ymke had gekeken. Dat vind ik dan een beetje ver gaan... Ik heb dat gewoon gezegd, maar ik ga geen regels opleggen hoor. Ben hartstikke blij dat mijn ouders willen oppassen.
Nou hier staat de tv in principe de hele dag aan als wij thuis zijn en ik zeg eerlijk dat ik mijn zoontje regelmatig in het wippertje zet voor de tv. Hij vind het prachtig al die kleurtjes en verder snapt hij het toch niet! Ik maak me er niet druk om eigenlijk en als hij zich ermee kan vermaken dan vind ik het best. Geloof nu echt niet dat die kleine er iets door zal krijgen ofzo! Maar als jij het niet wilt hebben dan moet je dat gewoon tegen je schoonmoeder zeggen. Je kan het een beetje subtiel brengen misschien maar het is jouw kind dus als jij het niet wilt dan kan je dat gewoon zeggen!