Wat ik ook een heel leerzaam vind is dora! Nu snap danique er nog niet zo heel veel van maar ik vind het echt goed dat ze kinderen iets leren! Ook engelse woordjes, vind ik echt goed voor later dat ze dat op spelende wijze al bij brengen aan de kinderen.. Welke ik wel minder vind is telletubbies omdat ze soms gekke woordjes maken en wil niet dat ze dat gaat overnemen..
Als jij normaal spreekt zal je kind dat van jou eerder overnemen dan van de teletubbies. Isabella zegt ze nooit na,
ik wilde Sven ook geen tv laten kijken op jonge leeftijd, was er helemaal tegen. kwam er op neer dat ik ook nooit meer tv keek. nu mag hij 's ochtends in z'n kinderstoel, even voor het slapen gaan, met een koekje en melk tubbies kijken en 's middags als hij net uit bed is in de box, ik sta dan te koken. hij wordt er erg rustig van en vind het super mooi. ik zie eerder een versnelling in zijn ontwikkeling dan een vertraging. sommige dingen associeert hij echt met dingen in huis. hij kan verder ook super goed alleen spelen, zit gerust een uur in de box en leeft zich daar buiten ook goed uit. kan alleen spelen en met anderen. ik zie het kwaad er niet meer van in, zolang het emt mate is. feit blijft wel dat het joúw kind is en als jij dat niet wilt heeft de oppas, wie dat dan ook is, zich daar int e schikken of moet anders zeggen daar niet mee accoord te gaan en niet wil oppassen. ik zou een gesprek aangaan en zorgen dat je dingen duidelijk afspreekt, maar let wel: het kán je wel je oppas kosten. ik heb ook mijn voorkeuren als Sven naar opa en oma gaat, maar sommige dingen gaan daar toch anders dan thuis. het is niet míjn huis en zij hebben zelf natuurlijk ook iets int e brengen. kun je daar niet mee leven, dan zal je een andere oppas moeten zoeken. toch denk ik dat als je er maar goed en rustig over praat je altijd tot een oplossing kunt komen. spreek anders af 'niet meer dan 10 minuutjes en alleen bij opa en oma'. kinderen snappen dat verschil snel genoeg.
helemaal mee eens, alleen moet het niet "verkeerd" gebruikt worden, als educatief middel mag je het wel gebruiken...
Ik zie geen enkel probleem in het af en toe tv kijken. Mijn zoontje kijkt babytv als ik sta te koken en tot nu toe heb ik nog geen enkele afwijking bij hem kunnen ontdekken.... Op het kdv van mijn zoontje wordt ook wel eens tv gekeken, dat vind ik geen enkel probleem. Ik vraag me af of jij je wel goed voelt bij het feit dat je schoonmoeder oppast? Je komt namelijk over alsof je het liever allemaal zelf in de hand houdt.
Onze baby kijkt alleen tv 's morgens naar de eerste voeding, als papa en mama ook nog een beetje slapen. Voor de rest kijkt ze weleens met ons mee. Ik let er wel op dat er geen agressieve tv opstaat.
Welja, tv is leuk. Mijn zoontje weet alles al over de nieuwste snufjes, de oorlog in Verweggistan, kent alle reclames uit z'n hoofd en weet zelfs het aanknopje al te vinden.
Tja, ik denk niet dat je wil weten hoe ik over de tv denk maar over oma's hebben wij hier een regel: bij oma gebeuren leuke dingen. Ze mag daar dus een stuk meer dan thuis. Veel koekjes eten, kliederen met haar eten: oma vindt dat goed (en ruimt zelf de chaos op) en dan vindt ik het ook prima. Zolang het maar duidelijk is dat dat bij oma is en hier dus niet. Gaat tot nu toe prima en ik vind dat ook leuk voor mijn dochter: dat er bij oma gewoon wat meer kan en ze wat stouter mag zijn. Het blijft toch gewoon een kind...Wel zitten we op een lijn qua opvoeding en regels.
Onze kleine is dol op tv. Al vanaf een paar maanden genoot ze van de Sesamstraat eerste stapjes dvd's. En leerde ze er van... Tot mijn stomme verbazing begon ze met een half jaar mee te klappen en te zwaaien naar Elmo en die anderen. Nu is ze 13 maanden en kan schaterlachen om de Teletubbies en Mickey Mouse Clubhouse. Op het einde gaan al die figuren dansen en zij zit dan heel enthousiast mee te swingen. Is dat slecht? Ik weet het niet. Ik denk dat mijn dochtertje er veel van leert. Net zoals ze veel leert in die andere 23 uur dat ze geen tv kijkt per dag.En dan ga ik er vanuit dat ze ook leert in haar slaap
hier staat tie ook vaak aan, maar ze heeft er geen intresse in. ze klimt klautert en doet liever ondeugende dingen...en dat heeft ze dus niet van t.v Maar de ouste die kijkt het liefst de hele dag, en van mij mag het.
het boeit lars allemaal niet zo. ik zit smorgens zelf altijd even te soapen, dan zit hij gewoon te spelen met zijn rug er naar toe. als dat het begin of eindmuziekje is kijkt hij even om maar verder kijkt hij er eigenlijk niet eens naar. hij luistert liever naar muziek, dus hier staat meestal gewoon de radio aan. hij vind het wel geweldig om hem aan te zetten haha
Ik heb er persoonlijk niet zo'n probleem mee (zolang het geen úren per dag is). Hier altijd een big smile op het gezicht van m'n zoontje zodra hij Bumba ziet .
Mijn mening... Yelena is nu pas 3 maanden maar ze is gek op alles wat licht geeft en beweegt. Daarom staart ze graag naar de tv. Ik denk dat ik gewoon bekijk wat Yelena voor kindje is. Straks blijkt ze weinig interesse in tv te hebben en heb ik voor niets allerlei regeltjes gemaakt. Ze zal het van ons niet hebben als ze echt tv ziek wordt, want hier staat de tv alleen 's avonds aan voor dingen die we echt willen zien. Dus dat zal dan wel haar voorbeeld zijn. Zet je de tv aan, zet je je kind uit, dat vind ik wat overtrokken. Er zijn best momenten waarop ze even voor de tv kunnen. Hoe moet jij anders zelf je huishouden regelen? De tv kan dan uitkomst bieden. De tv kan denk ik ook een leuk middel zijn om weer over nieuwe dingen te leren. Je kan je kind allicht eens meenemen naar iets wat het op tv heeft gezien. En nee dan bedoel ik niet de reclame van Plopsaland ofzo Leerzame programma's zijn altijd leuk; bovendien is mama nog even verzot op Bert en Ernie als al die kleine aapjes
ja precies , mama swingt los op yo gabba gabba bij jetix (even gek doen, even gek, even gek doen doen dean en ik allebei samen haha, staan we samen te dansen / gek doen) dat is dan ook het enige wat hij leuk vind dingen waarbij je kan dansen haha
Tot ongeveer 4 maanden geleden intresseerde Kylian zich totaal niet voor de tv (ja voor de reclames alleen). De tv kon rustig aanstaan, hij ging gewoon lekker zitten spelen. De teletubbies konden meneer niet intresseren (gelukkig want de kids van mijn vriendin lopen de hele dag te oh ohen door het huis) Het zandkasteel was veel leuker maar ook daar hield het na 5 minuten op. Totdat papa 2 maanden geleden een dvdtje brande van tom en jerry, en dat was het. Kylian vind het prachtig, ligt helemaal in een deuk, zingt het einddeuntje mee en doet de geluiden na (plons voor water etc). Dus nu mag hij elke dag na het eten even kijken zodat mama rustig kan afwassen . Maar goed het is toch wel een fijne gedachte dat de oma zich een beetje aan je regeltjes houdt. Al moet je altijd in gedachten houden dat je het nooit helemaal in de hand kunt houden en dan is het een zaak vaan pick your battle. Accepteren dat je kleintje bij oma wel tv ziet of een ruzie met oma riskeren omdat je dit niet wil. Groetjes Anita
bij ons hooguit 1 keer per week een half uur. Het ineteresseert hem ook niet echt.... hij vraagt er heel af en toe zelf naar, maar ij speelt veel liever met auto's ofzo
Ja dat klopt maar het kan helaas niet, ik ben de hoofd verdiener van ons beide en ben al blij met 1 dag minder per week ( dankzij de nieuwe ouderschapverlof regeling en extra 130 euro's toeslag van de BD).
ik ben het wel mee eens zolang oma niet regelmatig op de kleine zou passen. 2 dagen per week is wat mij betreft iets anders dan bij oma op visite. Als het helemaal anders dan hier wordt dan schiet het ook niet op. Bovendien heb ik geen zin in conflicten. Ze wilden haar echt hebben dan okay, nu middagen voor de tv blijven met 1.5 meter afstand tussen de stoel en de toestel is no way! vooral niet de hele tijd Americaanse programma 's geen discussie klaar. Anders had ik een franstalig oppas geregeld omdat wij zijn niet van plan om hier voor hele lang tijd te blijven. Amelie gaat naar een franse gasthouder gezin als ze 12 maanden wordt. Als ik voor iemand anders kind, hond, kat moet zorgen hou ik mij aan de regels/ wensen vand de betreffende eigenaar/ ouders/ verzorgers. Moet niet gekker gaan worden. Begint nu al met " dat vind zij niet zo, dat vindt zij leuk" ik zit met mijn dochter 24/24 sinds 5 maanden. Ik weet hoe zij reageert en wat zij leuk vindt of niet. Te streng is niet goed, maar te soepel en alles laten doen ook niet. overbezorgde ook niet. dank voor de reactie's verder en idd als het niet lukt dan regel ik wat anders, het is tenslotte mijn kind en ik heb 100% gezag.
Hier kijkt Roos ook tv Daan is helemaal bob de bouer fan en bumba en als bumba op staat vind ze de kleurtjes toch wel erg leuk
ik heb er niet zo'n moeite mee, timo is nu bijna 6 maanden, en vindt tv prachtig al die bewegende beelden en geluiden, hij vindt sesamstraat echt geweldig.