noa kijkt ook zo af en toe tv...ze vind de bibaboerderij, bumba, de wereld van k3, de teletubbies en babytv echt helemaal geweldig...ik denk dat bijvoorbeeld babytv ook wel heel goed is voor de ontwikkeling van een kind. t is ook best wel educatief. Hier kunnen de meningen natuurlijk ook over verschillen.. ik denk dat je tegen je schoonmoeder moet zeggen wat je vind en dat je er niet prettig bij voelt dat je dochter daar tv kijkt en dan jij dat niet wil...dat ze 1 lijn moet trekken met thuis...anders raken ze als ze wat ouder zijn in de war met wat wel en wat niet mag...maar ik zou me niet druk maken over eventuele ontwikkelingsachterstanden hoor door tv kijken,..anders zou dat wel veel meer gemeld worden en dan zouden zenders als babytv echt niet bestaan...
hier wordt er ook wel eens TV gekeken hoor! Vooral DVD's van Nijntje en soms Dribbel zijn populair! Thomas wordt altijd erg vroeg wakker (5u30-6u00) dus de dag duurt vaak erg lang voor hem, als we hem dan 's avonds nog vroeger op bed leggen, wordt ie natuurlijk nog veel vroeger wakker de volgende dag. Dus aan het einde van de dag is het altijd even volhouden geblazen! Hij heeft dan al zoveel gespeeld, dat het voor hem echt even lekker is, dat hij niets 'hoeft' (kruipen, spelen, ontdekken etc etc). Het is voor hem dus echt een rustpuntje. En nu hij deze specifieke DVD al zo vaak heeft gekeken, is het feest der herkenning voor hem ook heel prettig! Hij kraait het uit van de pret! Langer dan 20 min en heel soms een half uurtje zit hij er niet achter, maar dan kan ik snel even koken.
Ach waarom niet? Wij kijken zelf ook veel tv, wat doe je anders s`avonds? Tenminste nu ze nog zo klen is straks kun je van alles gaan doen. Als jijzelf kijkt kun je slechts je kindje niet laten kijken, maar alleen s`avonds dan overdag de hele dag voor de tv lijkt me niet zo goed. Even tegen Dretjuh, zit jouw`n kleintje al in een kinderstoel? Net hebben ze tegen mij gezegd dat dit slecht zou zijn. Selina wilt altijd al rechtop zitten, maar ze zou te jong zijn om in een kinderstoeltje te kunnen zitten. Dus dit valt wel mee?
als ik haar in de wipper zet draait haar hoofdje automatisch naar de tv, ze ziet tegenwoordig graag allerlei kleurtjes merken we dus we proberen haar af te leiden met kleurig speelgoed maar t wil niet echt helpen. Ik laat haar maar een beetje en soms zit ze idd ook bij ons op schoot tv te kijken en wordt daar heel rustig van. Ik vind dat het zowiezo geen gewoonte moet worden om tv te kijken, ook niet als ze ouder zijn. ik denk dat ik als ze ouder is, een tv half uurtje inzet. zodra ik eten maak, hun voor de tv tot het eten en daarna in bad. verder geen tv of computer. bij mn oppas adres mag het meisje 7 en jongetje van 5 gewoon tv kijken wanneer ze willen en oefeningen maken op de computer in word met letters... ik laat het toe want het zijn niet mijn kinderen en doe gewoon wat die ouders willen. maar mijn kinderen doen dat maar met een pen op papier en zoeken maar iets anders om te spelen. geen tv of pc hier hoor als ze zich met andere dingen kunnen vermaken! trouwens ik ben nu 20 en ik had vroeger thuis alleen nederland 1, 2 en 3. tot ik het huis uitging en op mezelf ging wonen. zo werd ik een beetje gedwongen om andere dingen te doen. en nu kijk ik nog amper tv. ik zit vaak achter mn pc maar dat komt omdat ik fotograaf ben en ik veel aan de photoshop zit.
@cindy24, Romy wil ook rechtop zitten maar een kinderstoeltje is niet goed. het ruggetje kunnen ze nog niet goed en lang genoeg recht houden dus als ze rechtop wil zitten kun je dat beter op schoot doen ofzo en ondersteunen met je hand. (dat doe ik veel) vanaf dat ze echt zelfstandig rechtop kunnen zitten kun je ze in een stoeltje doen met baby zitje erin. (die kun je appart aanschaffen)
Wij zette fae met haar rug naar de tv toe in de wipstoel, op de platste stand... en geloof mij maar: Zelfs toen kon ze nog tv kijken . En anders de stoel dwars, zodat ze opzij moeten kijken. Kan prima dus hoor
haha ja maar ik bedoelde in een kinderstoel dan moeten ze toch naar onder kijken maar goed hier ging het eigenlijk niet over.... maar inderdaad als selina op de schoot zit vindt ze ook altijd wel een manier om de tv te kunnen zien.