Hallo, Ik had eigenlijk een vraagje. Ik vraag me eigen af waarom je 2 weken cadeau krijg in je zwangerschap? Nog een vraagje.. mijn verloskundige die reken dat ik vandaag 4 weken en 6 dagen zwanger ben. Maar als ik hier op internet op deze site nar m'n banner gaat kijken staat er 5 weken vandaag. Rekenen jullie weer anders? Of hoe kan dat precies? Dankje voor jullie reactie!
Hallo, De eerste 2 weken ben je nog niet zwanger. De eerste 2 weken krijg je er gratis bij. Bij iedereen is het verschillend wanneer de eisprong (en dus ook de bevruchting) plaatsvindt, daarom wordt er altijd geteld vanaf de eerste dag van de de laatste menstruatie (want die weet je als het goed is precies). Hier tel je 40 weken bij op en dat weet je wanneer je uitgerekend bent. Nadat het eitje bevrucht is duurt het ongeveer 38 weken voordat het kindje geboren is. Weet je nog de datum van de eerste dag van je menstruatie? Als dat dinsdag 22 april is geweest, klopt het dat je nu precies 5 weken bent. Je wisseldag is dan dinsdag. Dus volgende week dinsdag ben je 6 weken. Was je laatste menstruatie begonnen op woensdag 23 april, dan ben je nu 4 weken en 6 dagen. Het kan zijn dat jouw verloskundige via een schijfje heeft bekeken hoe ver je nu zwanger bent. Dat is soms best lastig aflezen, dus het kan ook zijn dat ze er net een dag naast zat. Wij berekenen het niet op een andere manier. Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het graag. Groetjes Monique
de website is: Verloskundigenpraktijk Oud-Beijerland en omstreken | verloskundige in Oud-Beijerland, Nieuw-Beijerland, Piershil en Goudswaard en als je daar m'n laatste ongesteldheid invult 23-4-2014 dan komt er te staan 4 weken en 6 dagen. En hier op de site precies dezelfde datum ingevuld, maar dan krijg ik te zien: 5 weken zwanger. Dus ik hou gewoon aan dat ik morgen weer 5 weken ben. Wanneer kun je het hartje ongeveer horen? Want mijn verloskundige zeg dat je het met 7 weken nog niet kunt horen. Pas met ongeveer 12 weken. Gr Beertje.
Hoi Beertje, Als de eerste dag van laatste menstruatie 23 april is geweest, dan zou ik er inderdaad vanuit gaan dat je morgen 5 weken bent. Het hartje kan je inderdaad horen met de doptone van ongeveer 12 weken. Wel kan je bij zeven weken het hartje zien kloppen op de echo. Succes! Groetjes Monique