Ik heb nu inmiddels een ruim vijf maanden oud zoontje. Hij is altijd al wat groot geweest maar heb nu toch echt een probleem. Het vervoer! Ik heb een tweedehands quinni speedi en dat ding is als wandelwagen met reiswieg prima maar als buggy drie keer waardeloos. Maar mijn zoontje ligt nu met een handdoek onder zn beentjes (die boven de reiswieg uitsteken nu...) omdat als hij zich strekt hij zn hoofd stoot in die bak. Ook kan hij aan de zijkant amper zn armen kwijt... Echt tijd voor een buggy. Maar dan krijg je het probleem. Die quinni kan dus echt amper plat en dus hangt hij erin als een zoutzak... Ik heb gelukkig een meevaller van de Eneco, dus heb 400/450 te besteden aan een goeie wandelwagen. Moet echt comfortabel zijn en goed in te klappen, luchtbanden hebben maar het allerbelangrijkste: PLAT. Echt horizontaal. 100%. Niet bijna, niet voeten in de lucht. Gewoon lekker plat. Naar me toe, van me af, maakt me niet uit. Op gewicht wil ik ook nog wel inleveren als hij daardoor comfortabeler is. Prijs liever goedkoper dan die 400 euro want ik vind het toch wel een hoop geld. Ik ben inmiddels al 2 dagen aan het googlen en als ik nog meer zoektermen intik krijg ik vast een waarschuwing van google dat ik hun server probeer te laten crashen maar ik kom er niet uit. Of de foto's zijn onduidelijk, of het kost een godsvermogen (de bugaboo bijvoorbeeld) of er staat niks minder bij dan '3 standen'. Help! Welke wagen voldoet aan mijn eisen? Hij kan echt nog niet zitten en ik wil ook niet dat hij dat doet want de wagen moet ook goed zijn om uren mee te wandelen en dat hij gewoon kan slapen. Geen zoutzak-hang-gedoe dus. Iemand?
Ja dat probleem hebben wij ook gehad, wij hebben een Quinny Millennium. Die kan amper plat. We hebben van kennissen een buggy geleend die smaller was bij zijn kont en platter kon, dat was toevallig een MClaren Techno XT buggy. Maar ik denk dat een minder dure buggy die wat kleiner is ook wel volstaat. Kijk wel uit want die kleinere buggys kiepen in vergelijking met die Quinny wel er snel. Groetjes en succes
ben je nu op zoek naar een buggy of een goede wandelwagen? Een wandelwagen toch? Er zijn er niet veel die helemaal plat kunnen hoor. Bijna ja, maar helemaal? Ik heb zelf de mutsaerts transporter, maar ben niet zo tevreden. De mutsy slider vind ik wel heel mooi en fijn, maar die is weer niet zo plat in te klappen.... Ik zou naar een babyzaak gaan en daar proberen en dan wellicht op mp zoeken? Succes!
Ik had het probleem ook, dat mn dochtertje erin lag als een zoutzak. Alle kanten op. Ik heb er een lodger voetenzak ingedaan en dat probleem was opgelost. En hij kan idd niet helemaal plat, maar dit heb ik niet als lastig ervaren. En de platste stand is echt wel plat genoeg hoor voor een kindje van 5 maanden.
Ik begrijp je probleem. Zelf vind ik dat mijn dochtertje erg goed zit en ligt (slaapt) in de Mutsy 4 Rider, deze kan nagenoeg plat. Laatst bij een vriendin de Teutonia (Cosmo) gezien, deze wagen kan het platst van alle wagens die ik tot nu toe heb gezien. Zodanig plat dat haar kindje op de buik erin slaapt. Het is bovendien een top wagen maar in NL peperduur. Als je hem echter in Duitsland koopt of bestelt kom je voor een 2009 model nog wel uit voor rond de EUR 400,-. Achteraf had ik het allerliefste deze wagen gekocht alhoewel ik ook tevreden ben met mijn Mutsy en Mura. Succes!
Anders is dit misschien nog een goedkope optie om het "zoutzak" probleem te verhelpen? Zitverkleiner - Vind u bij BabyPlaats.nl
Er zijn ook wel buggy's die bijna helemaal plat kunnen, vriendin van mij heeft eentje aangeschaft omdat ze op vakantie gingen en geen ruimte hadden voor de kinderwagen. Kinderwagen met wandelwageninzet gebruikt ze nu amper omdat de buggy veel gemakkelijker is. Scheelt je ook een hoop geld.
De Buggboo Bee kan heel erg plat en hangt een beetje tussen kinderwagen en buggy in. Op MP zo rond 350,- Ik heb ook een Speedi gehad en met een goede voetenzak verhelp je het probleem wel voor een groot deel. Bedenk wel dat je zoontje over een maand of twee al een stuk stabieler zit en dat het probleem dan min of meer opgelost is. (Hoewel... even off topic: de Speedi kan ook niet echt réchtop gezet worden... Ik gebruikte toen een stuk klittenband dat ik als band om het frame deed waardoor de ruleuning daar op rustte)
Nou wat ik vaak als verschil zie is dat een buggy van die plastic wielen heeft. En als je kijkt naar luchtbanden dan kom je al vaak uit bij een wandelwagen. Wandelwagens zijn ook wat betere kwaliteit voor wat ik kan oordelen, en je kan er de maxicosi nog opzetten voor zolang. Maar gaat er dus om dat het comfortabel moet zijn en ik geen reiswieg nodig heb. Als hij maar goed ligt. Maar wat een gezeik zeg met die wagens.... Zoveel wagens en blijkbaar zelfs met de nieuwere quinni's dat gedoe dat hij niet goed plat kan. Zijn wel dingen van paar honderd euro.
Je eisen passen wel heel goed bij de bugaboo cameleon. Misschien eens op marktplaats neuzen of iemand hem voor jou prijs wil aanbieden? Ik heb hem en ben super tevreden. Nog niet als buggy in gebruik (mijn dochter is 6 maanden en past nog in de bak; de bak is ook groter dan veel wagens (langer)) maar ken het wel van een vriendin. Haar zoon kon er lekker in slapen als ze hem helemaal plat legde (ja hij kan helemaal plat, op 3 standen; naar je toe en van je af): kap omhoog; lijfje in lekker warme voetenzak en slapen maar. Je kan ook andere mensen op straat vragen naar hun ervaringen als je hun wagen zien Succes! Ennuh; vervelend hoor. Ik zou er goed van balen!
Ik heb de gordels van de Quinny wat strakker gestikt, zodat Eva er in ieder geval wat vaster en steviger in zat. En jij kan nu een voetenzak erin doen, dat scheelt ook echt. Eva ging begin juli (met 6 maanden) naar de wandelwagen inzet dus dat was een beetje te warm Ik zou eerst dit proberen voordat je een nieuwe wagen aanschaft.... Ik baal er ook wel een beetje van, zou nu eerder voor een bugaboo gaan. Maar nu doen we het er maar mee, het ging bij Eva ook wel prima uiteindelijk.
ja die bugaboo is echt mooooi.... maar om nou 400 euro voor een tweedehandse te betalen gaat mij echt wat te ver. maar die kan idd heel erg plat...
De Koelstra latinique is heel ruim en kan in allerlei verschillende standen gezet worden. óók vrijwel helemaal naar achter en dan nog met de benen normaal. Maar eventueel ook met de benen omhoog. Echt een degelijke wandelwagen dus. En hij heeft luchtbanden en kan naar je toe en van je af.. Echt heel handig
Ik heb ook een Duitse wagen (geen teutonia) en die kan ook helemaal plat. Dan kan ie nog schuin en dan helemaal in zitstand.
De quinny buzz is ook een ideale wagen, hij kan helemaal plat heeft luchtbanden en is klein inklapbaar. Als het alleen om het wandelwagen gedeelte gaat kun je ze nog wel voor een redelijke prijs rond de 150 á 200 euro op marktplaats kopen. Hij is ook super lichte wagen waardoor hij heel erg fijn stuurt en je kunt het van je af zetten en na je toe. Succes met je keuze
Deze heb ik dan in het rose,maarecht ideaal,kan helemaal plat..Jinthe was 5 maanden toen ze erin ging Ligbuggy met kap "Pliko P3" - bij baby-walz online bestellen!- baby-walz - Al het goede voor mijn baby
Ik heb een Phil & Ted's en die kan echt helemaal plat. Deze: Baby Jungle, kinderwagens en toebehoren. Ook webwinkel. :: single wagens :: Phil & Teds Sport kinderwagen Alleen dan in het appelgroen. Het voordeel van deze wagen is dat je er tzt een los zitje bij kunt kopen wat je erop kunt zetten, dan heb je een tweeling wagen die niet groter is dan een gewone kinderwagen. Hij is wel wat duurder dan je van plan was, maar ik denk dat hij zijn geld meer dan waard is. Hij loopt heerlijk licht en zelfs met een peuter van 12 kilo en een baby van 6 kilo, kun je hem nog met 1 vinger besturen... Je kunt er een babynestje bijkopen, ik heb dat niet gedaan omdat ik bang was dat dat snel te klein zou zijn. Achteraf had het wel makkelijk gekund, Jitte is 6 mnd en nog net geen 6 kilo...
Ik had ook een quiny en werd er niet vrolijk van eerst had ik het probeem met het liggen ging toen testen hoe het was met het zitten vondt ik ook niks. toen via mp een bugaboo frog gekocht voor 200 euro. met wagen bak. dus kan hem voor de (toekomsite 2e ) ook gebruiken. en de frog is van voor de camelion en daarom wat goed koper via mp. maar hij rijd het zelfde alleen de duw stang in niet in hoogte verstel baar
Ik zag vandaag bij de Prenatal een verkleiner van Quinny voor in de Speedi. Die gaat er hier zeker komen! Kost 40 euro.